Ως πρώτο βήμα εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, χαρακτήρισε το Σχέδιο ΑΘΗΝΑ , σήμερα στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος και ανακοίνωσε ότι:
Α. Στο τέλους του μήνα θα έχουμε την πλήρη έκθεση της ΑΔΙΠ για τη συνολική αξιολόγηση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας.
Β.Αυτό, λοιπόν, (σ.σ.Η έκθεση της ΑΔΙΠ) θα μας δώσει μια συνολική εικόνα που θα μας επιτρέψει να κάνουμε τον περαιτέρω σχεδιασμό μας για την ακαδημαϊκή ανάπτυξη των Πανεπιστημίων και των τμημάτων μας με έναν τρόπο ο οποίος θα διασφαλίζει την ποιότητα, την εξωστρέφεια, την αριστεία και βεβαίως τη διασύνδεση των ιδρυμάτων μας με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας.
Γ.Προχωρήσαμε στο σχέδιο «Αθηνά» και προχωρήσαμε σ’ ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Είδαμε, δηλαδή, κατ’ αρχήν ποια πανεπιστήμια έχουν πρόβλημα, γιατί δεν μπορείς να αποκαλέσεις πανεπιστήμιο ένα ίδρυμα το οποίο έχει ένα ή δύο τμήματα. Νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε σ’ αυτό. Γι’ αυτό προχωρήσαμε στη συγχώνευση αυτών των πανεπιστήμιων. Όμως, προχωρήσαμε και στη συγχώνευση τμημάτων, τα οποία είτε δεν είχαν επαρκές διδακτικό προσωπικό είτε λόγω του γνωστικού τους αντικειμένου δεν δικαιολογούνταν η αυτονομία τους και η ύπαρξη ξεχωριστού τμήματος. Προχωρήσαμε, λοιπόν, με το σχέδιο «Αθηνά» σ’ έναν πρώτο εξορθολογισμό συγχωνεύοντας εκατόν είκοσι τρία τμήματα και τέσσερα ιδρύματα.
Δ.Από εκεί και έπειτα, ανασυγκροτήσαμε την ΑΔΙΠ, η οποία είναι Αρχή της Διασφάλισης της Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η ΑΔΙΠ είχε ως πρώτιστη αποστολή την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των τμημάτων των ιδρυμάτων μας. Αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται αυτόν το μήνα που μιλάμε. Έχουν μείνει, αν δεν απατώμαι, πέντε-έξι τμήματα ακόμη να αξιολογηθούν και στο τέλους του μήνα θα έχουμε την πλήρη έκθεση της ΑΔΙΠ για τη συνολική αξιολόγηση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας.
Α. Στο τέλους του μήνα θα έχουμε την πλήρη έκθεση της ΑΔΙΠ για τη συνολική αξιολόγηση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας.
Β.Αυτό, λοιπόν, (σ.σ.Η έκθεση της ΑΔΙΠ) θα μας δώσει μια συνολική εικόνα που θα μας επιτρέψει να κάνουμε τον περαιτέρω σχεδιασμό μας για την ακαδημαϊκή ανάπτυξη των Πανεπιστημίων και των τμημάτων μας με έναν τρόπο ο οποίος θα διασφαλίζει την ποιότητα, την εξωστρέφεια, την αριστεία και βεβαίως τη διασύνδεση των ιδρυμάτων μας με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας.
Γ.Προχωρήσαμε στο σχέδιο «Αθηνά» και προχωρήσαμε σ’ ένα πρώτο βήμα εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Είδαμε, δηλαδή, κατ’ αρχήν ποια πανεπιστήμια έχουν πρόβλημα, γιατί δεν μπορείς να αποκαλέσεις πανεπιστήμιο ένα ίδρυμα το οποίο έχει ένα ή δύο τμήματα. Νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε σ’ αυτό. Γι’ αυτό προχωρήσαμε στη συγχώνευση αυτών των πανεπιστήμιων. Όμως, προχωρήσαμε και στη συγχώνευση τμημάτων, τα οποία είτε δεν είχαν επαρκές διδακτικό προσωπικό είτε λόγω του γνωστικού τους αντικειμένου δεν δικαιολογούνταν η αυτονομία τους και η ύπαρξη ξεχωριστού τμήματος. Προχωρήσαμε, λοιπόν, με το σχέδιο «Αθηνά» σ’ έναν πρώτο εξορθολογισμό συγχωνεύοντας εκατόν είκοσι τρία τμήματα και τέσσερα ιδρύματα.
Δ.Από εκεί και έπειτα, ανασυγκροτήσαμε την ΑΔΙΠ, η οποία είναι Αρχή της Διασφάλισης της Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η ΑΔΙΠ είχε ως πρώτιστη αποστολή την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των τμημάτων των ιδρυμάτων μας. Αυτή η διαδικασία ολοκληρώνεται αυτόν το μήνα που μιλάμε. Έχουν μείνει, αν δεν απατώμαι, πέντε-έξι τμήματα ακόμη να αξιολογηθούν και στο τέλους του μήνα θα έχουμε την πλήρη έκθεση της ΑΔΙΠ για τη συνολική αξιολόγηση των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας.
esos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου