ΤΕΙ Καστοριάς: Λίγα λόγια για το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας
Οι επιτυχόντες των φετινών Πανελλαδικών σε λίγες μέρες από τώρα θα πραγματοποιήσουν την διαδικασία κατάθεσης του φετινού Μηχανογραφικού Δελτίου, τοποθετώντας τα τμήματα ΤΕΙ και Πανεπιστημίων της αρεσκείας τους, με κριτήρια: το τι θέλουν να σπουδάσουν, με ακαδημαϊκά κριτήρια και τέλος οικογενειακά - οικονομικά. Να λοιπόν ένα καινοτόμο Τμήμα ΤΕΙ, με υποδομές και ουσία, που θα μπορούσε να έχει μια θέση σε ένα Μηχανογραφικό Δελτίο ενός ανερχόμενου φοιτητή/μιας ανερχόμενης φοιτήτριας...
Για το site του Τμήματος, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Για το site του Τμήματος, ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
To τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας -πρώην Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας- έχει μακρόχρονη πορεία που ξεκινάει απο την ίδρυση του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων το 1999.
Η ιδέα για το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας ξεκίνησε ώστε αυτό να είναι ένα τμήμα μοναδικό σε επίπεδο ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η συζήτηση για ένα δεύτερο τμήμα στην Καστοριά ξεκίνησε το 1997 από μια ομάδα καθηγητών υπό την επίβλεψη του Γιαννά Πρόδρομου. Οι ομάδα των καθηγητών αυτών, στα πλαίσια για τη διεύρυνσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην όποια το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων ζητούσε διάφορα επιστημονικά αντικείμενα, συνέταξαν μια έκθεση το 1998 και πρότειναν την ίδρυση του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας και την κατέθεσαν στο αρμόδιο Υπουργείο.
Η έκθεση Σκοπιμότητας αξιολογήθηκε και εγκρίθηκε από την αρμόδια επιτροπή του Υπουργείο Παιδείας ώστε να προχωρήσει η ίδρυση του τμήματος για το Α Ακαδημαϊκό έτος 1999-2000.
Από την σύλληψη της ιδέας μέχρι σήμερα το τμήμα επιδίωξε να διατηρήσει και να αυξήσει τις καλές σχέσεις με τους επαγγελματικούς φορείς στο χώρο των Δημοσίων Σχέσεων. Επίσης επιδίωξε την ένταξη προγραμμάτων Erasmus για την ανταλλαγή φοιτητών και καθηγητών με συνεργαζόμενα ιδρύματα της Ευρώπης.
Μέχρι σήμερα το τμήμα έχει διοργάνωση εκδηλώσεις εκπαιδευτικού και ακαδημαϊκού χαρακτήρα προς όφελος των φοιτητών /τριών και της ευρύτερης κοινότητας. Επίσης το τμήμα από το 2001 συνδιοργανώνει με την Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων Βορείου Ελλάδος τα ετήσια Συμπόσια Δημοσίων Σχέσεων, τα οποία κάθε δύο χρόνια πραγματοποιούνται στην Καστοριά. Πιο συγκεκριμένα τα συμπόσια, συνέδρια και ημερίδες που έχουμε οργανώσει και συμμετάσχει είναι τα εξής:
Τέλος το τμήμα είναι θεσμικό μέλος EUPRERA από το 2001. Η European
Public Relations Education Research Associations (EUPRERA) είναι ένας Ευρωπαϊκός Οργανισμός Εκπαίδευσης και Ερευνάς στις Δημόσιες Σχέσεις ο οποίος προωθεί την έρευνα και την βιβλιογραφία στις Δημόσιες Σχέσεις
Το τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ιδρύθηκε για να καλύψει ένα σημαντικό μέρος της ζήτησης για εξειδίκευση στο γνωστικό αντικείμενο της Επικοινωνίας και των Ψηφιακών Μέσων με δύο σημαντικά πλεονεκτήματα:
- Την ποιότητα της εκπαίδευσης,
- Την παροχή αναγνωρισμένου τίτλου σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που αποτελεί πιστοποίηση της εξειδίκευσης στο γνωστικό αντικείμενο μετά την ολοκλήρωση του κύκλου σπουδών του τμήματος.
Οι λόγοι που συνηγόρησαν στην ίδρυση του Τμήματος Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας ήταν οι εξής:
- η έλλειψη Τμήματος Επικοινωνίας σε προπτυχιακό επίπεδο στην Τεχνολογική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (ΤΕΙ), κάτι που υπάρχει στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου.
- η χρήση των νέων τεχνολογιών και του internet έχει επιδράσει καταλυτικά στον τρόπο παρουσίασης και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών. Για το λόγο τα στελέχη επικοινωνίας καλούνταν να αξιοποιήσουν τα νέα τεχνολογικά μέσα για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του νέου επικοινωνιακού περιβάλλοντος.
- Οι νέες τεχνολογίες έχουν πολλαπλασιάσει τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας μέσω των εξελίξεων του διαδικτύου, των κοινωνικών δικτύων, της δημιουργίας και διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου καθώς και μέσω των ραγδαίων εξελίξεων στους διαφορετικούς τρόπους πρόσβασης σε αυτά με νέες συσκευές (smartphones, tablets, smartTVs, διαδραστικές επιφάνειες κ.α.). Η αυξανόμενη πολυπλοκότητα των διαθέσιμων μέσων επικοινωνίας προσφέρει στον επαγγελματία του χώρου της επικοινωνίας πολλαπλές δυνατότητες και ευκαιρίες για δημιουργικότερες και αποτελεσματικότερες επικοινωνιακές στρατηγικές, εκστρατείες και ενέργειες στο σύγχρονο και απαιτητικό επαγγελματικό στίβο.
- λόγω της μεγάλης βαρύτητας που δίνουν ακόμα και σήμερα οι επιχειρήσεις και οργανισμοί στην καλλιέργεια καλής φήμης, στον κοινωνικό ρόλο των επιχειρήσεων και των οργανισμών, στην παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών, αποτελούσαν και συνεχίζουν να αποτελούν τις εγγυήσεις για την απορρόφηση στελεχών επικοινψωνίας που έχουν το απαραίτητα γνωστικό υπόβαθρο.
- λόγω της αύξησης της προσφοράς και της ζήτησης στις υπηρεσίες που αφορούν τα ΜΜΕ η προώθηση του γνωστικού αντικειμένου των Ψηφιακών Μέσων στην Επικοινωνία ήταν επιβεβλημένη αφού το αντικείμενο των Ψηφιακών Μέσων στην Επικοινωνία έχει άμεση σχέση με την επικοινωνία και τα ΜΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου