Σύμφωνα με νέα έρευνα, μία ώρα παραπάνω ύπνου το πρωί κάνει τους μαθητές πιο προσεκτικούς μέσα στην αίθουσα.
Αυτός είναι και ο λόγος που 106 βρετανικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ξεκινούν το μάθημα όχι στις 09.00, αλλά στις 10.00, σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκινάει το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης με το Ταμείο «Wellcome Trust» και το βρετανικό Ίδρυμα Επιχορηγήσεων Εκπαίδευσης (ΕΕF).
Η έρευνα
Ο Ράσελ Φόστερ, καθηγητής Νευρολογίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και επικεφαλής της έρευνας, ανακάλυψε ότι οι έφηβοι έχουν βιολογική προδιάθεση να πηγαίνουν για ύπνο αργά το βράδυ και να ξυπνούν αργά το πρωί, και έτσι αργούν να τεθούν σε πνευματική εγρήγορση νωρίτερα από τις 10.00.
«Οι καθηγητές θα πουν ότι τα παιδιά είναι στην καλύτερη στιγμή τους νωρίς το πρωί, όμως αυτό που πραγματικά συμβαίνει είναι ότι οι καθηγητές νιώθουν ιδιαίτερα ενεργοί στις 9 το πρωί, ενώ οι μαθητές ακόμα μισοκοιμούνται, με αποτέλεσμα το μάθημα να διεξάγεται πιο ελεγχόμενα, και άρα ευκολότερα, μόνο εκ μέρους των καθηγητών», επισημαίνει με νόημα ο Φόστερ.
Έτσι, με βάση το νέο πείραμα που απαιτεί η έρευνα, περίπου 31.800 μαθητές ηλικίας 10 κι 11 ετών σε συνολικά 106 τυχαία επιλεγμένα δημοτικά σχολεία και γυμνάσια της Βρετανίας θα ξυπνάνε μια ώρα αργότερα από τους συνομηλίκους τους.
Τα συγκεκριμένα 106 σχολεία θα είναι το επίκεντρο ενός ευρύτερου τετραετούς προγράμματος αξίας 6 εκατομμυρίων ευρώ, που θα μελετήσει ακόμη 35.000 μαθητές σε άλλα 279 σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη της Βρετανία, όχι με βάση το πρωινό ξύπνημα, αλλά με βάση το πώς άλλες συνήθειές τους επιδρούν στην επίδοσή τους.
πηγή: tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου