The ReMARKables...
Οι Αξιοσημείωτοι...
Ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης
Οικονομολόγος
Ειδικός Σύμβουλος της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού
και Περιφερειακός Σύμβουλος Κρήτης
μιλά στους, Χρυσή-Ράνια Παπαδοπούλου, τον
Μαρκόπουλο Χ. Θωμά
και τα φιλόξενα LastPoint.gr, RP.gr και Off The Record News BlogSpot
Πώς βλέπετε την Ευρώπη και ειδικότερα την Ελλάδα εν μέσω ενεργειακής κρίσης; Είναι έτοιμη η Ελλάδα για το πιο ακραίο σενάριο;
Η παγκόσμια ενεργειακή κρίση που ήδη ζούμε, και η οποία θα ενταθεί όσο πλησιάζουμε τον χειμώνα, είναι πρωτόγνωρη και πλήττει κυρίως την Ευρώπη. Οι Ευρωπαίοι πολίτες θα δοκιμαστούν σκληρά τους επόμενους μήνες από την ακρίβεια αλλά και από την έλλειψη ενεργειακών πόρων. Απέναντι σε αυτό χρειάζεται κοινή αντίδραση όλων των κρατών μελών, συντονισμός ενεργειών και αλληλεγγύη. Ήδη οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις απαντούν με μέτρα πρωτόγνωρα σε σχέση με τις ενεργειακές κρίσεις του παρελθόντος. Ειδικά στην Ελλάδα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε και νέα τεράστια κρατική επιδότηση για την αντιμετώπιση των υψηλών τιμών. Τα μέτρα ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ τον μήνα για την επιδότηση των τιμολογίων ηλεκτρικού ρεύματος, χωρίς να υπολογίζουμε άλλες επιδοτήσεις. Αυτό για τη συγκράτηση των τιμών. Για την επάρκεια των ποσοτήτων η κυβέρνηση έχει ήδη έναν σχεδιασμό έκτακτης ανάγκης ακόμη και για το πιο ακραίο σενάριο. Η Ελλάδα προχωρά στην προμήθεια και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου, θέτει σε λειτουργία μονάδες λιγνίτη και μαζούτ, έχει κάνει συμφωνίες για επιπλέον ποσότητες αερίου από αγωγούς που δεν συνδέονται με το ρωσικό σύστημα αγωγών. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τον συνετό περιορισμό της κατανάλωσης είναι τα όπλα μας απέναντι σε αυτή την κρίση. Δεν θα είναι εύκολος ο χειμώνας, αλλά με την χωρίς προηγούμενο στήριξη του κρατικού προϋπολογισμού οι συνέπειες θα αμβλυνθούν σημαντικά για τους πολίτες.
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα διαμορφώθηκε στο 11,6% αντί του 12% που ήταν η πρώτη εκτίμηση της Eurostat στα τέλη Ιουνίου, ενώ σε μέσα επίπεδα στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 8,6%. Οι επενδύσεις συνεχίζονται αλλά τα πράγματα έχουν δυσκολέψει. Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις τις οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις; Με ποιες ενέργειες θα παραμείνει ζωντανό το επιχειρείν μέσα σε αυτή λαίλαπα;
Έχουμε να κάνουμε με συνθήκες πρωτόγνωρες, όπως είπα και πιο πριν. Η ακρίβεια, δηλαδή ο πληθωρισμός, σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στις τιμές της ενέργειας οι οποίες με τη σειρά τους ανεβαίνουν λόγω της διεθνούς σύγκρουσης με τη Ρωσία. Το κλειδί για την επιβίωση των επιχειρήσεων πάντοτε είναι η διατήρηση της κατανάλωσης σε υψηλά επίπεδα. Αυτό σημαίνει προστασία του εισοδήματος των πολιτών. Και αυτό κάνει η κυβέρνηση με κάθε τρόπο. Μειώσεις φόρων και εισφορών για τις επιχειρήσεις, κάλυψη κόστους ενέργειας, επιδοτούμενες προσλήψεις, αυξήσεις στον κατώτατο μισθό και από 1η Ιανουαρίου αυξήσεις σε συντάξεις και μισθούς δημοσίων υπαλλήλων. Όλα αυτά με δημοσιονομική ευθύνη η οποία αποτελεί μαγνήτη προσέλκυσης κεφαλαίων και επενδύσεων στη χώρα.
Μετά από τρία χρόνια εμπειρίας ως επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ποιο ζήτημα ξεχωρίζεις ως το σημαντικότερο για όλη την Κρήτη;
Χωρίς αμφιβολία το ζήτημα των υποδομών είναι το σημαντικότερο για όλο το νησί, και ειδικά το ζήτημα του οδικού δικτύου. Κι εδώ τα πράγματα έχουν αλλάξει προς το καλύτερο. Ο ΒΟΑΚ επιτέλους δεν είναι ένα αφηρημένο αίτημα για κάποια στιγμή στο μέλλον. Χάρη στη διαχειριστική αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης και το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού το έργο προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς. Μετά και τις εγκρίσεις των τελευταίων περιβαλλοντικών μελετών, το 2023 θα είναι το έτος που θα ξεκινήσουν τα έργα, μετά από δεκαετίες υποσχέσεων και ευχών. Μιλάμε για τον μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που ξεκινά να κατασκευάζεται στην Ε.Ε. για το απαραίτητο στοιχείο υποδομής που μαζί με το νέο αεροδρόμιο θα εκτοξεύσει τις συγκοινωνιακές δυνατότητες της Κρήτης, τον τουρισμό και άρα το εισόδημα των Κρητικών. Μέσα σε μια τριετία ξεπεράστηκαν οι καθυστερήσεις 30 ετών. Στο τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος υπογράφονται οι συμβάσεις και ξεκινούν οι εργασίες ενώ το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, έχει προσωρινό ανάδοχο και ως το τέλος του έτους θα μπουν εργοτάξια και εκεί. Μετά και την έγκριση των περιβαλλοντικών μελετών στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο το 2023 θα είναι έτος εργασιών. Μέσα σε τρία χρόνια, εντός του 2023 θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη όλο το έργο αξίας 157 εκατ. ευρώ και με ορίζοντα υλοποίησης 36 μήνες. Μαζί με την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι ο ΒΟΑΚ θα βάλει την Κρήτη σε μια νέα εποχή και οι Κρητικοί θα αφήσουμε πίσω τα χρόνια των χαμένων ευκαιριών.
Γιατί να επιλέξει κάποια/κάποιος να ψηφίσει τη Ν.Δ. στις εκλογές που έρχονται
Για πολλούς λόγους, αλλά θα σταθώ στον πιο σημαντικό για τους πολίτες. Την αποτελεσματικότητα της διακυβέρνησής της. Σε περιόδους κρίσεων - και μάλιστα διεθνών - οι πολίτες θέλουν τη σιγουριά που τους προσφέρει μια ικανή κυβέρνηση. Και η Ν.Δ. του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει περάσει με επιτυχία όλα τα κρίσιμα τεστ. Διαχειρίστηκε κρίσεις που κανείς δεν περίμενε να ξεσπάσουν, όπως την πανδημία, κρίσεις που προκάλεσε η τουρκική επιθετικότητα και τώρα καταφέρνει να μετριάσει τις επιπτώσεις του παγκόσμιου κύματος ακρίβειας διατηρώντας την οικονομία ζωντανή με θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Δοκιμάστηκε στα δύσκολα και έδειξε επάρκεια, ενώ την ίδια στιγμή συνέχισε τις μεταρρυθμίσεις και υλοποίησε τις υποσχέσεις της. Χτίζει το αύριο της χώρας, προστατεύοντας το σήμερα των πολιτών και αυτό είναι τόσο ξεκάθαρο και θα μετρήσει στην επιλογή τους μπροστά στις κάλπες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου