Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

''Θνητοί τοις αθανάτοις γόνυ κλίνατε'' του Νίκου Νίτσα


***Υπογράφει ο κύριος Νικόλας Α. Νίτσας, Ραδιοφωνικός Παραγωγός 

OK RADIO ''Ημερολόγιον Ασυρμάτου'' κάθε Παρασκευή 11-1


31/1/1996


Θα μπορούσε να είναι μια συνηθισμένη ημέρα. Όμως το ξημέρωμα της και όσα συνέβησαν την έκαναν μοναδική και αεί ενθυμούμενη ημέρα. Το ξημέρωμα της, ήταν ένα τυπικό χειμωνιάτικο ξημέρωμα. Στο Νοτιοανατολικό αιγαίο ο καιρός αντάρα, βροχερός και δύσκολος για ναυσιπλοΐα πόσο μάλλον για επιχειρήσεις.


Όμως ένα τσούρμο πλοίων, Ελληνικών και τουρκικών αραιωμένα και εντεταλμένα να πετύχουν ότι καλύτερο μπορούσαν.


Η κάθε μια πλευρά με τις δικές της εντολές, είχαν βαλθεί να κερδίσουν έστω και ένα εκατοστό θαλάσσιας έκτασης προς όφελος του καθενός εξ’αυτών.


Κοντολογίς περίπου 500 άνδρες στην περιοχή επάνω σε πανάκριβα και άκρως επικινδύνων δυνατοτήτων πλοία ,να φλερτάρουν στον υπερθετικό βαθμό με τον πόλεμο και τον θάνατο . Ένα φλέρτ που κατά πως φάνηκε έγινε ερήμην των πολιτών που για λογαριασμό αυτών βρέθηκαν στην περιοχή.


Η αδρεναλίνη και η έξαψη που απορέει απο αυτήν στα ύψη. Όλοι είναι και αισθάνονται άτρωτοι.


Συμβαίνει αυτό όταν βρισκεται κάποιος αντιμέτωπος και με τον θάνατο, είναι η μόνη άμυνα που έχει ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο "τοις κείνων ρήμασι".


Ώρα 03.55


Δίνεται η εντολή για άμεση απονήωση του ελικοπτέρου ΠΝ21 της Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟ Μετά από κάποια λεπτά το ΑΒ-212ASW, ΠΝ21 απονηώνεται υπό βροχή και 6 μποφόρ (26 κόμβοι) με σκοπό να ερευνήσει με τον προβολέα του τη Δυτ. Ίμια.


Το διαθέσιμο πλήρωμα αρνήθηκε υπό τις παρούσες καιρικές συνθήκες και ανέλαβε (κατά παράβαση crew rest) την αποστολή το δεύτερο πλήρωμα.


Επέβαιναν ο κυβερνήτης του E/Π Yποπλοίαρχος X. KAPAΘANAΣHΣ ΠN, ο Συγκυβερνήτης του Yποπλοίαρχος Π. BΛAXAKOΣ ΠN και ο χειριστής συσκευών RADAR και SONAR Aρχικελευστής (HN/AY) E. ΓIAΛOΨOΣ.


To πλήρωμα ετοίμασαν τα προσωπικά τους πράγματα ακόμα και τη βέρα (Καραθανάσης) με εντολή να δοθούν στις οικογένειες τους. Η πτήση εκτελέστηκε χωρίς να έχει υπογραφεί από τον κυβερνήτη.


Γεγονός και στάση ζωής τριών ανθρώπων που είτε για επαγγελματικούς είτε για συναισθηματικούς είτε για πατριωτικούς λόγους φάνηκε ότι ήξεραν ότι βαδίζουν προς τον θάνατο, η την λύτρωση για κάποιους άλλους που πιστεύουν ότι το να πεθαίνεις για αξίες και ιδανικά , είναι η υπέρτατη λύτρωση και απόλυτη ευτυχία.


Οι Θανώντες ήρωες γνώριζαν ότι η συγκεκριμένη αποστολή δεν ήταν μια απλή αποστολή. Γνώριζαν ότι υπήρχε μια διαφορά. Γνώριζαν ότι αυτή η αποστολή δεν ήταν έρευνας και διάσωσης αλλά μια επιθετική αναγνώριση με ένα ακατάλληλο μέσο που δεν διέθετε τις ανάλογες ικανότητες νυχτερινής παρατήρησης αλλά και αυτοάμυνας.


Ελικόπτερο ΠΝ21 προς Φρεγάτα ΝΑΒΑΡΙΝΟ


“Δεν βλέπουμε τίποτα. Κατεβαίνουμε χαμηλότερα. Ενημερώστε τα πλησίον ευρισκόμενα πλοία να έχουν τεταμένη τη προσοχή τους.”


Η πρώτη διέλευση πάνω από τη δυτική Ίμια ήταν στα 100 μέτρα. Οι επόμενες τρεις διελεύσεις ήταν κάθε φορά και χαμηλότερα.


04:47 ΦΡΕΓΑΤΑ ΝΑΒΑΡΙΝΟ ΠΡΟΣ ΓΕΝ “Έχει περάσει τέσσερις φορές πάνω από το νησί. Αποτελέσματα αρνητικά. Πετάει σε ύψος 40-50 μέτρα και προσπαθεί.”


Πετάει σε ύψος σαράντα με πενήντα μέτρα και προσπαθεί.


Δεν εγκαταλείπει δεν αποσύρεται που θα μπορούσε. Αλλά επιμένει.


Σαν να μην υπάρχει αύριο, σαν μην υπάρχουν γυναίκες και παιδιά δικά τους.


Προσπαθεί και επιμένει για τις γυναίκες και τα παιδιά όλων μας χωρίς κάν να σκεφθεί ότι μπορεί κάποιος απο τους εντολείς του να μην θέλει.


Είναι οι εντολές, είναι οι αξίες , είναι η παιδεία που έλαβαν αυτοί οι άνθρωποι αυτό που τους απαγορεύει να εγκαταλείψουν κάθε προσπάθεια περαίωσης της αποστολής.


04:52 Ελικόπτερο ΠΝ21 προς ΦΡΕΓΑΤΑ ΝΑΒΑΡΙΝΟ

«Αναγνωρίζουμε στο βορειοδυτικό άκρο του νησιού μαύρη Zodiac»


επτά λεπτά μετά ….


04:59 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΠΝ21 ΠΡΟΣ ΦΡΕΓΑΤΑ ΝΑΒΑΡΙΝΟ«ΕΧΩ ΕΝΔΕΙΞΗ MASTER CAUTION».


05:00 ΠΝ21- ΝΑΒ “Master Caution δεν ξέρω τι emergency έχω. Ανάψτε τα φώτα στη φρεγάτα για να διευκολυνθώ”


κι ύστερα συνέβη το μοιραίο….


05:05 ΝΑΒ-ΓΕΝ “Έχω απώλεια επικοινωνίας με το ελικόπτερο. Η τελευταία του αναφορά EMERGENCY EMERGENCY βόρεια 1,50 μίλι από την περιοχή ενδιαφέροντος”


Το μοιραίο λοιπόν. Το ερώτημα είναι για ποιούς ήταν μοιαραίο.


Ηταν μοιραίο για το πλήρωμα του ελικοπτέρου; Για εμάς που σήμερα βρισκόμαστε στην θέση μας έχοντας όλους τους αγαπημένους κοντά μας;


Ρητορικό το ερώτημα και γνωστή η απάντηση.


Μοιραίο είναι το γεγονός της απώλειας ανθρώπων που ανιδιοτελώς προσφέρουν ακόμη και την ίδια τους την ζωή για λογαριασμό μας. Και αυτός ο λογαριασμός δεν είναι ούτε της ΔΕΗ ούτε του πετρελαίου, ούτε ο τραπεζικος λογαριασμό μας.


Μοιραίο είναι για ολόκληρη την ελληνική κοινωνία να χάνει ιδεαλιστές νέους, νέους που εκτός απο τους εαυτούς τους και την δουλειά τους αγαπούν αυτο που αντιπροσωπεύουν η σημαία και τα ιερά σύμβολα.


05:58 ΓΕΝ-ΝΑΒ

"Εσείς παραμείνετε για το ελικόπτερο. Θέλω τα ονόματα του πληρώματος"


06:00 ΝΑΒ-ΓΕΝ «Υποπλοίαρχος Βλαχάκος, Υποπλοίαρχος Καραθανάσης, Αρχικελευστής Γιαλοψός»


Τρεις νέοι που μας βολεύει σήμερα να τους αποκαλούμε ήρωες.


Αιρετικά ο γράφων θα πεί ότι ΟΧΙ δεν είναι ήρωες.


Είναι τρεις γονείς, τρεις σύζυγοι, τρεις πατέρες, τρεις αδερφοί, τρείς ΑΝΔΡΕΣ που δεν θα μπορούσαν να κάνουν κάτι διαφορετικό από αυτό που έκαναν.


Τρεις τυχεροί που έκαναν πράξη αυτό που ορκίστηκαν να κάνουν

ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΡΑΝΙΔΟΣ ΤΟΥ ΑΙΜΑΤΟΣ ΜΟΥ.


Εδωσαν έναν όρκο και τον τήρησαν και αυτό είναι το μεγαλύτερο παράσημο που θα μπορούσαν να κερδίσουν.


Προσέξτε να κερδίσουν γράφει ο γράφων. ΟΧΙ να λάβουν ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΝ.

Και είναι το υπέρτατο αγαθό η προνόμιο αν θέλετε.


Κανένας μεγαλόσταυρος κανενός τάγματος που σήμερα δίδεται αφειδώς σε διαφόρους δεν μπορεί να αντικαταστήσει αυτο το προνόμι . Αυτό του να σε αξιώνει ο Θεός να τηρείς τον όρκο σου. Τελεία και Παύλα.


Η μοίρα, το χέρι του θεού, το χέρι του πιλότου, μπορείτε να το πείτε όπως θέλετε τα έφερε έτσι που χτές στις 30 Ιανουαρίου άλλος ένας νέος, ο Υποσμηναγός (Ι) Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας παρέδωσε το σώμα του και όχι την ψυχή του στα βαθιά σκοτεινά και γαλανά νερά της Ελληνικής Θάλασσας τούτη τη φορά εκπαιδευόμενος να την υπερασπιστεί.


 Πετώντας σε οριακές και τραγικά απαιτητικές όπως ξέρουμε ότι ειναι οι συνθήκες εκπαίδευσης των πιλότων μας.


Ενώ ο 31χρονος αγνοούμενος μέχρι αργά χθες το βράδυ Σμηναγός Ευστάθιος Τσιτλακίδης διατηρεί ζωντανές τις ελπίδες όλων μας και τις ελπίδες των δικών του ανθρώπων να τον ξαναδούν.


Και οι δυο τους όμως φαίνεται οτι δεν έδιναν η έδωσαν κάποια σημασία στα δικά μας ωφελιμιστικά θέλω.


Το μόνο στο οποίο έδωσαν σημασία είναι το να πετούν για την δική μας προστασία και τα δικά μας δίκαια.


Είναι χρέος μου να υποκλίνομαι πάντα σε όσους τηρούν τον όρκο τους.


ΘΝΗΤΟΙ ΤΟΙΣ ΑΘΑΝΑΤΟΙΣ ΓΟΝΥ ΚΛΙΝΑΤΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου