Είναι το απόλυτο It girl και βρίσκεται παντού: από την τελευταία, αμφιλεγόμενη καμπάνια των American Eagles τζιν, ως τις διαφημίσεις κορεάτικης beauty brand, παπουτσιών κι άλλων προϊόντων. Πολλές σταρ απολαμβάνουν το φως των προβολέων έστω και για κάποιους μήνες ή χρόνια στη ζωή τους.
Λίγες όμως έχουν το επιχειρηματικό ένστικτο της Sydney Sweeney που αναγνωρίζει το τέλειο timing και δανείζει τώρα το πρόσωπό της (και τους λογαριασμούς της στα social) αποκομίζοντας εκατομμύρια. American Eagles τζιν, Baskin Robbins παγωτά, Heydude loafers, προϊόντα μαλλιών Kerastase, Laneige καλλυντικά και βέβαια το σαπούνι “Sydney’s Bathwater Bliss,” που έφτιαξε σε συνεργασία με το brand Dr. Squatch με τη χρήση νερού από την… μπανιέρα της.
Τώρα είναι η μεγάλη στιγμή της Sweeney και εκείνη το γνωρίζει καλά. Άλλωστε εκείνη δεν ήταν κάποτε που παρουσίασε ως έφηβη ένα 5ετές business plan στους γονείς της για να τους πείσει να γίνει ηθοποιός; Εγινε λοιπόν, όχι μόνο ηθοποιός αλλά και παραγωγός ιδρύοντας τη δική της εταιρία. Η μεγάλη ευκαιρία ήρθε όταν υποδύθηκε την ευάλωτη Cassie Howard στο διάσημο σίριαλ του HBO Euphoria λαμβάνοντας περίπου 44.000 δολάρια ανά επεισόδιο.
Γεννημένη στις 12 Σεπτεμβρίου 1997 στο Σποκέιν της Ουάσινγκτον και μεγαλωμένη σε μια λίμνη στη βόρεια άκρη του Αϊντάχο, η Sweeney μεγάλωσε μακριά από τη λάμψη του Χόλιγουντ. Ήταν το κορίτσι που περνούσε τα πρωινά της κάνοντας σκι και τα απογεύματα κάνοντας wakeboard -μάλιστα ένα ατύχημα στο wakeboard της άφησε το χαρακτηριστικό σημάδι κοντά στο αριστερό της μάτι. Η μητέρα της ήταν ποινικολόγος και ο πατέρας της εργαζόταν στον τομέα της φιλοξενίας. Για εκείνη τα σπορ ήταν τόσο σημαντικά όσο και η εκπαίδευση. Το ενδιαφέρον της για την υποκριτική γεννήθηκε όταν γυριζόταν μια ταινία στην περιοχή που ζούσε. Από τότε άρχισε να κάνει οντισιόν στο Σιάτλ και στο Πόρτλαντ μέχρι να πάρει την απόφαση να μετακομίσει στο Λος Άντζελες στην ηλικία των 13 ετών.
Η συμμετοχή της σε παραγωγές όπως τα The Handmaid’s Tale, Sharp Objects και Everything Sucks προετοίμαζαν το έδαφος πριν έρθει το μεγάλο εισιτήριο του Euphoria (ΗΒΟ). Η ευαλωτότητα της ηρωίδας της και οι χαοτικές ερωτικές περιπέτειές της χάρισαν στη Sweenie μια υποψηφιότητα για Emmy και -κυρίως- μια αφοσιωμένη ομάδα θαυμαστών που άρχισαν να την ακολουθούν στα social media. Την επόμενη χρονιά, άφησε πίσω την Κάσι για το The White Lotus, καθιερώνοντάς την ως μία από τις πιο χαμαιλεοντικές ηθοποιούς της γενιάς της.
Η Sweeny δεν είναι μόνο ηθοποιός, είναι και παραγωγός. Το 2020, ίδρυσε τη δική της εταιρεία, τη Fifty-Fifty Films, αποκτώντας τον έλεγχο στις ιστορίες που αφηγείται. Η επιχειρηματική της διορατικότητα φαίνεται να αποδίδει: η εταιρία είχε αναλάβει και τον ρόλο του παραγωγού στο Anyone But You, στη ρομαντική κομεντί στην οποία πρωταγωνιστούσε και η ίδια.
Παρά το νεαρό της ηλικίας της, οι αμοιβές της κυμαίνονται από 750.000 δολάρια για το Madame Web έως 2 εκατομμύρια για το Anyone But You, συν τις πρόσθετες αμοιβές της παραγωγής που ανέλαβε μέσω της εταιρίας της. Στις τελευταίες σεζόν του Euphoria, ο μισθός της ανά επεισόδιο έφτασε σε εξαψήφια ποσά. Εκτός οθόνης, οι συνεργασίες της με brands αποφέρουν από 100.000 έως 500.000 δολάρια η καθεμία -αρκετά για να εκτινάξουν την περιουσία της στα περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως το 2023, η καμπάνια της για την American Eagle απέφερε στην εταιρία 400 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε 24 ώρες.
Ωστόσο, η καμπάνια προκάλεσε αντιδράσεις. Παίζοντας με το μότο “Sydney Sweeney has great jeans” (που κάνει λογοπαίγνιο με το genes, γονίδια- άρα “η Sydney Sweeney έχει καλά γονίδια”) η διαφήμιση έγινε αμέσως viral στο διαδίκτυο, όμως προκάλεσε αντιδράσεις όταν ορισμένοι χρήστες θεώρησαν ότι προωθεί την ευγονική και εξυμνεί τα γονίδια της λευκής φυλής. Επίσης, κατακρίθηκε για τα σεξουαλικά υπονοούμενα και για το γεγονός πως φαίνεται να απευθύνεται στο «ανδρικό βλέμμα».
Μπορεί βέβαια η διαφήμιση να άρεσε στον Πρόεδρο Τραμπ (όπως δήλωσε ο ίδιος στα media) και στο αγοραστικό κοινό που έσπευσε να δοκιμάσει και πάλι τα τζιν του brand, όμως η American Eagle αναγκάστηκε να απολογηθεί: «Η διαφήμιση αφορούσε και αφορά μόνο τα τζιν. Τα δικά της τζιν, τη δική της ιστορία. Θα συνεχίζουμε να γιορτάζουμε το πώς όλοι φοράνε τα AE τζιν τους με αυτοπεποίθηση, με τον δικό τους τρόπο. Τα πολύ καλά τζιν δείχνουν ωραία σε όλους». Η ίδια η ηθοποιός απέφυγε να πάρει θέση.
Ωστόσο το ερώτημα παραμένει: γιατί μια τόσο ανερχόμενη ηθοποιός νιώθει την ανάγκη να κάνει τόσες πολλές συνεργασίες και να «καίει» το όνομά της; «Αν ασχολούμουν μόνο με την υποκριτική, απλώς δεν θα μπορούσα να ζήσω στο Λος Άντζελες», είχε πει η Sweeney στο The Hollywood Reporter το 2022. «Δέχομαι προσφορές επειδή πρέπει. Δεν πληρώνουν τους ηθοποιούς όπως παλιά, και με τις πλατφόρμες streaming δεν παίρνεις πλέον δικαιώματα». Το ζήτημα της αμοιβής των ηθοποιών (όπως και των σεναριογράφων) υπήρξε ο πυρήνας της απεργίας της SAG-AFTRA το 2023, η οποία είχε ως στόχο, εν μέρει, να ασκήσει πίεση στα στούντιο να αυξήσουν τις αμοιβές των ηθοποιών σε ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές που μεταδίδονται από πλατφόρμες streaming.
Σύμφωνα με στοιχεία του 2023 από το Bureau of Labor Statistics, ο μέσος όρος αμοιβής ενός ηθοποιού στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν 20,50 δολάρια την ώρα. Η Sweeney σίγουρα κερδίζει περισσότερα από αυτά, αλλά, όπως είπε η ηθοποιός στο The Hollywood Reporter, η αμοιβή του δικηγόρου, των ατζέντηδων, του διαχειριστή και του υπεύθυνου δημοσίων σχέσεων της κοστίζει «περισσότερο από την υποθήκη μου».
Τα brands διψούν για πρόσωπα τα οποία μπορούν να έχουν απήχηση στην Gen Z, όπως η Sweeney, η οποία παρά την επιτυχία και το αδιαμφισβήτητο κάλλος της δείχνει να μην παίρνει και τόσο στα σοβαρά τον εαυτό της, μοιάζει να είναι το κορίτσι της διπλανής πόρτας, ένα κορίτσι που θα μπορούσες να κάνεις κολλητή σου -και να σου χαρίζει άπειρα προϊόντα.
Όπως κι αν έχει η Gen Z φαίνεται να ξέρει από στρατηγική, να κάνει cash in την κατάλληλη στιγμή, να επενδύει στο μέλλον (εταιρία παραγωγής) και να εκμεταλλεύεται τα χρυσά σύγχρονα εργαλεία που έχουν στη διάθεσή τους, δηλαδή τα social media που λειτουργούν τέλεια ως μια 24ωρη βιτρίνα του εαυτού των σταρ και των προϊόντων που προμοτάρουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου