Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2020

Ο Σταράμος Γιώργος μιλά στο OfftRN



Η συνέντευξη δόθηκε στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά

Αρχικά θα μου πεις τα βασικά για σένα αγαπητέ: Καταγωγή, επάγγελμα, σπουδές, χόμπι, ασχολίες εκτός εργασίας, οικογένεια, κλπ.

Ας ξεκινήσω από τα πολύ βασικά λοιπόν, ονομάζομαι Γιώργος Σταράμος και σας  ευχαριστώ για την φιλοξενία! Κατάγομαι από το όμορφο Αιτωλικό του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου Αιτωλοακαρνανίας στο οποίο και μεγάλωσα, όμως αγαπώ ιδιαίτερα και την Λευκάδα που είναι ο τόπος καταγωγής της μητέρας μου.  Έχω σπουδάσει Λογιστική στο ΤΕΙ Πατρών και στη συνέχεια ολοκλήρωσα το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική του Πανεπιστημίου Πειραιά. Αυτή τη χρονική στιγμή εξετάζω τις επιλογές μου ως προς το που θα κινηθώ επαγγελματικά δεδομένης της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην αγορά εργασίας. Έχω έναν αδερφό, τον Παύλο που είναι αρχιτέκτονας μηχανικός. Στον ελεύθερο μου χρόνο γυμνάζομαι, διαβάζω βιβλία και προσπαθώ να περνάω χρόνο με τα αγαπημένα μου πρόσωπα. Τέλος, είμαι ενεργός πολιτικά όντας αυτή τη στιγμή Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής Οργάνωσης Νέων Νέας Δημοκρατίας Αιτωλοακαρνανίας.

Μένεις Ελλάδα ή φεύγεις εξωτερικό… και γιατί; Αν πας έξω θα γύριζες ποτέ; Τι θα σου λείψει πιο πολύ από τον τόπο μας;

Σκέφτομαι ότι αν άλλαζα κάτι σε αυτά που έχω κάνει, ίσως αυτό να ήταν το να σπουδάσω σε κάποιο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Ο αδερφός μου σπούδασε στο Λονδίνο και όταν τον επισκεπτόμουν είχα την ευκαιρία να βλέπω πως δουλεύουν εκεί. Ομολογώ ότι το ζήλεψα λίγο. Στην Ελλάδα γίνονται βήματα στη σωστή κατεύθυνση αλλά είμαστε αρκετά πίσω. Όσον αφορά το να πήγαινα να ζήσω και να εργαστώ στο εξωτερικό νομίζω δύσκολα θα το επέλεγα. Δεν αποκλείω τίποτα φυσικά, αλλά θα μου έλειπαν πιστεύω ιδιαίτερα οι δικοί μου άνθρωποι (οικογένεια και φίλοι), η καθημερινότητα και το κλίμα το ελληνικό γενικότερα. 

Είναι οι 50-60 plus έτοιμοι να μας δεχθούν ως γενιά του αύριο; Επαγγελματικά, Κοινωνικά, Πολιτικά.

Δεν θα έλεγα ότι είναι πλήρως έτοιμοι, όμως σίγουρα είναι πιο έτοιμοι από ότι ήταν πριν μια δεκαετία. Ως νέα γενιά είμαστε ιδιαίτερα καταρτισμένη και έχουμε φρέσκες ιδέες, οπότε σε συνδυασμό με την εμπειρία των 50-60 plus μπορούμε να κάνουμε το βήμα μπροστά μαζί. Την δεκαετία που μας πέρασε η λεγόμενη «ανανέωση» δεν έγινε πράξη σε όλα τα επίπεδα, ωστόσο αναμφίβολα νέοι άνθρωποι βγήκαν μπροστά και απέδειξαν στην πράξη την αξία και τις ικανότητες της γενιάς μας. 

Είσαι ευαίσθητο και κοινωνικοποιημένο άτομο σε ότι αφορά κοινωνικά, πολιτικά, διεθνή, περιβαλλοντικά ζητήματα, θέματα γύρω από τα ζωάκια, κλπ; 

Πιστεύω ότι  η υπεύθυνη στάση του κάθε πολίτη είναι η ευαισθητοποίηση γύρω από αυτά τα ζητήματα και η στήριξη σχετικών πρωτοβουλιών. Πρέπει ο καθένας μας τόσο με το προσωπικό του παράδειγμα, όσο και μέσα από συλλογικές δράσεις να βοηθήσει στο να φτιάξουμε μια καλύτερη κοινωνία. Εθελοντισμός και αλληλεγγύη στην πράξη είναι η λύση. Και κάτι επίκαιρο σχετικά με τα κοινωνικά ζητήματα: Για κάθε πολίτη η μεγαλύτερη κοινωνική προσφορά αυτή την στιγμή είναι η τήρηση των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Χρειάζεται υπευθυνότητα από όλους γιατί δεν πρέπει να βιώσουμε στη χώρα μας αυτά που βίωσαν γειτονικές μας χώρες. 

Ποιο το παράπονο σου από την γενιά μας; Τι σε ενοχλεί; Βλέπεις σημάδια βελτίωσης; Που εντοπίζεις το πρόβλημα, τι προτείνεις; 

Η γενιά μας σπούδασε και ξεκίνησε την επαγγελματική της σταδιοδρομία μέσα στην κρίση. Σαν να μην έφτανε αυτό τώρα προστέθηκε η πανδημία. Μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μια γενιά που κάποιοι την έψεγαν ως καλομαθημένη, αλλά αυτή είναι η γενιά που πέρασε δύσκολα, πήρε μαθήματα και εμπειρίες και τελικά θα δείξει το δρόμο για την επόμενη μέρα. Σημαντικό βέβαια είναι το να δείξουμε πρώτα εμείς εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας. Να σκεφτόμαστε αισιόδοξα παίρνοντας υγιή ρίσκα, λέγοντας ένα μεγάλο ΟΧΙ στη μιζέρια που πολλές φορές μας κατακλύζει.

Πως βιώνεις την οικονομική και κοινωνική κρίση που περνά η πατρίδα μας εδώ και 12-13 χρόνια; Εργασιακά, μα και σαν άτομο στην καθημερινότητα. 

Για να είμαι ειλικρινής οικονομικά την βίωσα κυρίως μέσω της οικογένειας μου, του οικογενειακού άγχους του να πληρωθούν οι υποχρεώσεις. Σε κοινωνικό επίπεδο η κρίση έφερε έναν βαθύ διχασμό στην κοινωνία και στην επιφάνεια ακραίες απόψεις – συμπεριφορές που πλήγωσαν τον δημόσιο λόγο. Δε φοβήθηκα ποτέ να έχω άποψη για τα πράγματα και στηλίτευα αυτές τις συμπεριφορές

Πως βίωσες και βιώνεις τον covid 19 και τα αποτελέσματα του; 

Στην αρχή ένιωσα φόβο, ήταν κάτι άγνωστο και περίμενα τις ανακοινώσεις της επιστημονικής κοινότητας με αγωνία, καθώς υπήρχε σύγχυση σχετικά με τον ιό, το πώς μεταδίδεται, το πώς αντιμετωπίζεται, τη μάσκα και τα μέτρα προστασίας. Σε προσωπικό επίπεδο τηρώ τα μέτρα όσο καλύτερα μπορώ, κάνοντας αυτό που μου αναλογεί. Αυτή τη στιγμή νιώθω αβεβαιότητα όπως όλοι σχετικά με το αύριο. Το εμβόλιο είναι σίγουρα μια βάσιμη πηγή ελπίδας και είμαι αισιόδοξος ότι θα τελειώσουμε με τον ιό, όμως η πραγματική οικονομία χρειάζεται ουσιαστική στήριξη. 

Σου δίνω ένα τζίνι με 3 ευχές… ποιες ευχές κάνεις;

Θα ευχόμουν και τις 3 φορές υγεία, να είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα!! Όλα τα άλλα θα τα καταφέρουμε με πίστη και αισιοδοξία.

Μια θετική-ελπιδοφόρα σκέψη σου για το αύριο;Ποιο είναι το προσωπικό σου μότο; Η φράση που σε παρακινεί, αν θες. Κάτι φωτεινό.

Πιστεύω ότι η στιγμή δεν θα είναι ποτέ ιδανική για να κάνεις πράξη αυτό που σκέφτεσαι. Ομως πρέπει να ρισκάρεις, να το πιστέψεις και θα το πετύχεις! Οπότε με αισιοδοξία ας αφήσουμε τα λόγια και να περάσουμε σε πράξεις, ακόμη και στις δύσκολες συνθήκες που έτυχε να βρισκόμαστε.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου