Ποιες και Ποιους ενοχλεί τελικά η Sydney η Bernice η Sweeney;
Υπογράφει ο Μαρκόπουλος Χ. Θωμάς, Επικοινωνιολόγος και Ραδιοφωνικός Παραγωγός
Πώς τα υπέροχα τζιν της ανερχόμενης, μα ήδη με αρκετές επιτυχίες, ηθοποιού και παραγωγού συσχετίστηκαν με την ''ευγονική'' και προκάλεσαν σεισμό στο διαδίκτυο - ακόμα και με πολιτική έως και κομματική χροιά;
Ένα από τα πιο νεαρά και λαμπερά πρόσωπα του σύγχρονου Χόλιγουντ. Ενα φαινομενικά και ουσιαστικά ευφυές διαφημιστικό λογοπαίγνιο. Και μια νέα σειρά τζιν της American Eagle.
Με όλα αυτά τα συστατικά τι μπορούσε να πάει στραβά στη νέα διαφημιστική καμπάνια της εν λόγω εταιρείας με κεντρικό πρόσωπο τη νεαρά κα. Σίντνεϊ Σουίνι;
Η βασική ιδέα του διαφημιστικού εγχειρήματος εντοπίζεται στην αξιοποίηση δύο ομόηχων λέξεων: από τη μία της λέξης τζιν (jean) που αφορά στα δημοφιλή ενδύματα, από την άλλη της λέξης «gene» (γονίδιο).
Σε ένα από τα βίντεο της εταιρείας η -ξανθιά και γαλανομάτα- Σουίνι στέκεται μπροστά από μια αφίσα που γράφει το σλόγκαν:
«Sydney Sweeney has Great Genes» Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει σπουδαία γονίδια. Στο βίντεο η λέξη «genes» διαγράφεται και αντικαθίσταται από τη λέξη «jeans» που αναφέρεται στα ρούχα. Σε άλλο κλιπ της καμπάνιας, η Σουίνι -«παίζοντας» ξανά με τις δύο λέξεις- λέει στην κάμερα: «Τα γονίδια (genes) μεταδίδονται από τους γονείς στα παιδιά και συχνά καθορίζουν χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών, την προσωπικότητα και ακόμη και το χρώμα των ματιών. Τα τζιν (jeans) μου είναι μπλε.
Σημείωση απο έναν τεράστιο φαν της που την αγαπάει πολλά χρονια (από το 2018 σχεδόν)... είναι καστανομάλλα στην πραγματικότητα! Γαλάζια και μεγάλα μάτια, εξαιρετικά δυναμικές καμπύλες και γλυκό, λευκό δέρμα ειναι 100% ολα δικά της!
''Sydney Bernice Sweeney Economics are Great''... ειτε πουλάνε σαπουνάκια και ήδη καλλωπισμού και ομορφιάς, είτε ήδη ρουχισμού και υπόδησης.
Είναι δύσκολο να αναλύσεις όσα συμβαίνουν στην ποπ κουλτούρα χωρίς να τα ανάγεις στο ερώτημα “τι συμβολίζει η Αμερική και η Δύση” σήμερα» οι διαφημιστές γνωρίζουν αυτή την παράμετρο πολύ καλά. Μια αφήγηση μιας κλασσικής ιστορίας, εκείνη του μικρού κοριτσιού από την αμερικανική επαρχία που καταφτάνει στη μεγάλη πόλη για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Η Αλήθεια αυτή είναι. Η Σουίνι είναι ήδη μια καταξιωμένη και πολύφερνη ηθοποιός στα 27 της. Το γεγονός ότι τα κλιπ στα οποία η Σουίνι ποζάρει στην κάμερα ή προβάρει σε μια οντισιόν, αποσκοπούν στη διέγερση του λεγόμενου «ανδρικού βλέμματος» (male gaze) ειναι κάτι που και η ιδια αλλά και η εταιρεία το ξέρουν καλά... και καλά κάνουν δηλ.! Δεν ήταν, όμως, αυτή η ενεργοποίηση του «ανδρικού βλέμματος» που προξένησε αντιδράσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης τις προηγούμενες ημέρες. Πολλοί χρήστες κατηγόρησαν την καμπάνια θεωρώντας ότι προωθεί την ιδέα της ευγονικής, κάτι που -σύμφωνα με τους επικριτές της Σουίνι- αποκτά ακόμη πιο αρνητική διάσταση σε μια περίοδο όπου η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη πλήττονται. Μέχρι και το γλυκύτατο σκυλάκι σχολιάσανε οτι παραπέμπει στα σκυλιά του... Χίτλερ!
«Ποτέ οι λέξεις δεν επιλέγονται τυχαία», λένε πολλές και πολλοί υποστηρίζοντας πως η American Eagle γνώριζε πολύ καλά τη βαρύτητα χρήσης της λέξης «γονίδιο».
Στην αντίπερα όχθη, οι θιασώτες της «αντι-woke» αντίληψης εξέλαβαν τη διαφήμιση ως μια «νίκη» τους απέναντι στην «woke υστερία». Η γνώμη μου είναι το υπέροχο αυτό -και φωτεινό- κορίτσι δεν έχασε, δεν νίκησε, τιποτα - καμία - κανεναν.
Απλά κάνει καλά την ομορφη δουλειά της 7 χρόνια τώρα και εύχομαι ακόμη 20 και 30 και όσο θέλει. Για μένα δεν υπάρχουν πλέον ατζέντες και αντι-ατζέντες.
Τον ελεύθερο, ανοιχτό παγκοσμιοποιημένο Καπιταλισμό υπηρετούμε, ολες και ολοι, και το Φιλελεύθερο απανταχού της Γης Σύστημα (εξαίρεση 20-30 ''καθυστερημένες'' χώρες), είτε λιγο δεξιά, είτε λίγο κεντρώα, είτε λιγο αριστερά. Η καλή μας φίλη η 27χρονη, οχι και τοσο ξανθιά τελικά, φίλη ειναι άλλωστε φιλελευθέρων και προοδευτικών απόψεων και φουλ φεμινίστρια και τα χει πει αυτα και τα εχει δείξει τοσα χρονια.
Που κολλάτε ρε παιδιά!
Ψύχραιμα...
Στη διαφημιστική καμπάνια υπάρχει μια τάση επιστροφής σε ένα κλασσικό παρελθόν. Ασχέτως του εάν έχουν βάση οι διαμαρτυρίες περί ευγονικής (ΝΟ!!!), είναι γεγονός ότι οι ποπ σταρ μοιάζουν ενίοτε προσκολλημένοι στις αξίες μιας άλλης εποχής. Μετά την 100% εμπέδωση του body positivity επιστρέφει άραγε το παλιακό πρότυπο της «λευκής, σέξι» εικόνας; είναι το ερώτημα που θέτει επί της ουσίας η καμπάνια! Κρινω οτι ολα μαζι μπορούν να συνυπάρχουν. Χωράνε (και χωράμε) ολες και ολοι στα υπεροχα τζινς αυτα, άλλωστε. Η καμπάνια της American Eagle προκάλεσε θετικό και αρνητικό ντόρο, και αυτό τον ντόρο, μελλοντικά και άμεσα, θα προσπαθήσουν να προκαλέσουν και άλλες εταιρείες.
Μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε η διαφημιστική καμπάνια στην οποία συμμετείχε η Σίντνεϊ Σουίνι, με πολλούς να κάνουν λόγο για «ναζιστική προπαγάνδα», η εταιρεία έδωσε τη δική της απάντηση μέσα από τα social media! Συγκεκριμένα, το λογοπαίγνιο με τις λέξεις τις genes, δηλαδή γονίδια και jeans, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» η καμπάνια, ήταν εκείνο που προκάλεσε οργή, αφού θεωρήθηκε ότι απηχεί ρατσιστικά υπονοούμενα.
Με τη σειρά της, η εταιρεία θέλησε να ξεκαθαρίσει πως πρόκειται απλώς για «μια ιστορία», και στάθηκε στη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου. Όπως τόνισε, τα τζιν της ταιριάζουν σε όλους, χωρίς εξαιρέσεις. Όπως αναφέρεται στην ανάρτηση:
«Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζιν. Ήταν και παραμένει μια ιστορία για τζιν. Τα δικά της τζιν. Η δική της ιστορία. Συνεχίζουμε να γιορτάζουμε το πώς κάθε άνθρωπος φορά τα τζιν της AE με αυτοπεποίθηση, με τον δικό του τρόπο. Τα υπέροχα τζιν δείχνουν ωραία σε όλους». Και ΤΕΛΟΣ! Ήρεμα και ωραία...
ΥΓ: Η λαμπερή και ταλαντούχα πρωταγωνίστρια και νέα παραγωγός είναι τυχαίο οτι δεν απαντά 10 ημέρες τώρα; Ξέρετε γιατί; Γιατί ετοιμάζει 4 ταινίες μέσα στο 2025-2026! Και οποια - οποιος κατάλαβε, κατάλαβε... Πάντως η εταιρεία ΑΕ ανέβασε κοντά 20% τις μετοχές της.
ΥΓ 2: ΔΕΝ είναι ολα πολιτική! Αλλα και να είναι δεν πειράζει. Η Ομορφιά, να το ξέρετε καλά, θα σώσει τον Κόσμο μας αυτόν!

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου