Πριν από τρία χρόνια, τον Ιούλιο του 2022, η Σίντνεϊ Σουίνι έδωσε μια συνέντευξη στο περιοδικό The Hollywood Reporter, με εξαιρετική ειλικρίνεια για τα οικονομικά της. Η τότε 24 ετών αμερικανίδα ηθoποιός είχε μόλις βγει από την πολυσυζητημένη δεύτερη σεζόν της σειράς του HBO «Euphoria», και αναμφισβήτητα ήταν σε άνοδο στο Χόλιγουντ, ως μια από τις ελάχιστες περιζήτητες ηθοποιούς της γενιάς Ζ. Κι όμως, όπως αποκάλυψε, δεν είχε τα χρήματα για να αντέξει ούτε ένα εξάμηνο διάλειμμα από τη βιομηχανία του θεάματος.
Ακόμα και μετά από μια επιτυχημένη σειρά του HBO, η οποία της επέτρεψε να αγοράσει ένα σπίτι στο Λος Αντζελες, τα χρήματά της ήταν περιορισμένα. «Δεν πληρώνουν τους ηθοποιούς όπως παλιά, και από τους streamers (τις πλατφόρμες), δεν παίρνεις πλέον χρήματα από εκκαθάριση», εξήγησε η Σουίνι. «Οι καταξιωμένοι σταρ εξακολουθούν να πληρώνονται, αλλά εγώ πρέπει να δίνω 5% στον δικηγόρο μου, 10% στους ατζέντηδες μου, 3% ή κάτι τέτοιο στον μάνατζερ της επιχείρησής μου. Πρέπει να πληρώνω τον υπεύθυνο για τις δημόσιες σχέσεις μου κάθε μήνα, και αυτό το ποσόν είναι μεγαλύτερο από το στεγαστικό μου δάνειο», αποκάλυψε με ειλικρίνεια.
Οπως γράφει η Εϊντριαν Χόρτον στον Guardian, η Σουίνι ξέρει καλά για τι πράγμα μιλάει, καθώς έπρεπε πραγματικά να επανεξετάζει κάθε μήνα τον προϋπολογισμό της για τον στυλίστα, τον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων, το μακιγιάζ, τα ταξίδια, τις άρρητες απαιτήσεις του να είσαι μια νεαρή ηθοποιός με στόχο τη φήμη στην εποχή του Instagram, και μάλιστα μια νεαρή όμορφη γυναίκα. Εξ ου και οι πολλές συμφωνίες της με μάρκες, όπως οι Miu Miu, Armani, Laneige. «Αν έπαιζα μόνο, δεν θα μπορούσα να αντέξω οικονομικά τη ζωή στο Λος Αντζελες», είπε και πρόσθεσε: «Δέχομαι συμφωνίες επειδή πρέπει».
Οπότε κάθε φορά που αναφέρεται το όνομα της Σίντνεϊ Σουίνι, κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά τελευταία, η Εϊντριαν Χόρτον γράφει στον Guardian ότι σκέφτεται συχνά αυτή τη συνέντευξη. Πρώτον, σχολιάζει η αγγλίδα δημοσιογράφος, είναι ό,τι πιο διαφανές έχει ακούσει ποτέ από ηθοποιό της κατηγορίας της σχετικά με τα χρήματα, αφού κανείς δεν μιλάει για την αμοιβή του υπεύθυνου δημοσίων σχέσεων ή για το στεγαστικό του δάνειο. Και δεύτερον, βοηθάει να εξηγηθούν οι ολοένα και περισσότερες συμφωνίες της με μάρκες που αναμφισβήτητα έχουν επισκιάσει την δουλειά της ως ηθοποιού. Η Σουίνι μοιάζει να είναι παντού, πρωταγωνιστώντας σε δεκάδες διαφημιστικές καμπάνιες, τελευταία, δε, έχει γίνει παράδειγμα ακανθώδους δημόσιας συζήτησης, έγραψαν οι New York Times. Η Σουίνι δεν εκπροσωπεί μόνο κορυφαίες μάρκες μόδας όπως η Miu Miu, κάτι που είναι τυπικό για ηθοποιούς στην προσπάθειά τους να εισέλθουν στον ιδιαίτερο «πλανήτη» των σταρ του κινηματογράφου.
Τώρα πουλάει επίσης τα χειροποίητα σαπούνια Dr Squatch, που φέρεται να περιέχουν μια «ιδέα» από το νερό της μπανιέρας της, τα παγωτά Baskin-Robbins και χνουδωτά ροζ μοκασίνια ποιος ξέρει τίνος. Μπορεί, δε, να έχετε ακούσει ότι πρόσφατα έχει προκαλέσει σάλο καθώς είναι το κεντρικό πρόσωπο της φθινοπωρινής καμπάνιας της American Eagle με το σλόγκαν «Η Σίντνεϊ Σουίνι έχει υπέροχα τζινς» όπου κάνουν λογοπαίγνιο με τις λέξεις jeans (παντελόνι τζιν) και genes (γονίδια), που προφέρονται το ίδιο. Οπως περιγράφει ο New Yorker σχολιάζοντας την «μπανάλ πρόκληση του τζιν της Σίντνεϊ Σουίνι», καθώς η κάμερα στρέφεται πάνω στην ξαπλωμένη στο πλάι Σουίνι, η ξανθιά και γαλανομάτα ηθοποιός ανεβάζει το φερμουάρ του στενού μπλου τζιν της, λέγοντας με την χαρακτηριστική μονότονη φωνή της: «Τα γονίδια (genes) μεταδίδονται από τους γονείς στους απογόνους, συχνά καθορίζοντας χαρακτηριστικά όπως το χρώμα των μαλλιών, την προσωπικότητα, ακόμη και το χρώμα των ματιών. Τα τζιν (jeans) μου είναι μπλε».
Ενα άλλο διαφημιστικό σποτ, δε, την δείχνει να επιπλήττει τον κάμεραμαν που εστιάζει στο μπούστο της, λέγοντας «ε, τα μάτια είναι εδώ πάνω…» Οπως ήταν αναμενόμενο, η διαφημιστική καμπάνια δίχασε το κοινό προκαλώντας αναταραχή σε ένα διαδίκτυο όπου τα πάντα είναι πλέον δόλωμα οργής. Οι αριστεροί έκαναν αναρτήσεις λέγοντας ότι τα τολμηρά σχόλια της «Americana» (2025) αφενός και η επίκληση των «μεγάλων γονιδίων» αφετέρου είναι ξεκάθαρη αναφορά στην «υπεροχή της λευκής φυλής», οι δεξιοί του Maga γιόρτασαν τη διαφήμιση σαν καρφί στο φέρετρο της έννοιας του «wokeness» (της «επαγρύπνησης» ιδίως κατά των φυλετικών προκαταλήψεων και των διακρίσεων).
Στο μεταξύ, η American Eagle έχει δηλώσει ότι η καμπάνια «είναι και ήταν πάντα για τα τζιν» ενώ ο Τραμπ ανακατεύτηκε επίσης με ανάρτησή του στο Truth Social, αποκαλύπτοντας ότι «η Σίντεϊ Σουίνι, εγγεγραμμένη Ρεπουμπλικανή, έχει την “ΠΙΟ ΚΑΥΤΗ” διαφήμιση εκεί έξω». Και όλα αυτά πριν καν αποκαλυφθεί ότι η Σουίνι γράφτηκε στους Ρεπουμπλικανούς στη Φλόριντα τον Ιούνιο του 2024. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί, ότι η Σουίνι δεν έχει κάνει καμία δημόσια δήλωση για όλα αυτά. (Μπορεί, βέβαια, με βάση τα σχόλιά της για τα χρήματα και μια παλιά φασαρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα μέλη της οικογένειας Maga, να υποθέσει κανείς ότι υποστήριξε τον Ντόναλντ Τραμπ το 2024 και ότι μετακόμισε στη Φλόριντα για φορολογικούς λόγους.
Αλλά μέχρι να επιβεβαιώσει η ίδια οτιδήποτε, όλα αυτά παραμένουν υποθέσεις.) Πώς όμως μια σχετικά επιτυχημένη ηθοποιός του Χόλιγουντ με τουλάχιστον μία επιτυχία της στο box office -η μέτρια αλλά δημοφιλής κομεντί «Anyone But You» (2024)- φθάνει να έχει μια τόσο πολωτική κατάληξη; Δύο ξεχωριστά αλλά άρρηκτα πράγματα συμβαίνουν, σχολιάζει η Εϊντριαν Χόρτον στον Guardian: ένας εμπρηστικός συνδυασμός της θανατηφόρας σπείρας των social media που οδηγεί σε κούφιες, φευγαλέες αντιπαραθέσεις, και μια καριέρας αφιερωμένη στην επικίνδυνα λεπτή γραμμή ανάμεσα στο να χλευάζεις τον ανδρικό εγωισμό και από την άλλη να τον φουσκώνεις. Το πρώτο αναγνωρίζεται πιο εύκολα:
το διαδικτυακό Substack Garbage Day ανήγαγε την διαμάχη για την καμπάνια της American Eagle σε ένα οικείο μοτίβο δραστηριότητας στο X, έναν ιστότοπο που είναι πλέον ένα κλάσμα του παλιού του μεγέθους (του Twitter) και τώρα αποτελείται περίπου κατά 75% από bots. Οι υπόλοιποι που του έχουν απομείνει είναι «συντηρητικοί aggregators, influencers του επιχειρηματικού κόσμου, κοινότητες ακολούθων διασημοτήτων και φιλελεύθεροι που έχουν μείνει στον ιστότοπο και εξακολουθούν να κάνουν αναρτήσεις σαν να είναι το 2018». Η διαφήμιση, ένα άτεχνο μείγμα προκλήσεων με ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο, λειτούργησε και στις τέσσερις ομάδες.
Ο κύκλος των αντιπαραθέσεων φούντωσε αρκετά στο X μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο ώστε να τον πιάσει το Fox News, μετά οι πιο αυτάρεσκοι πολιτικοί του Maga, και τέλος, αναπόφευκτα, ο πρόεδρος των ΗΠΑ που πρέπει πάντα να τραβάει την προσοχή. Στην οικονομία των αναρτήσεων, το μόνο που έχει σημασία είναι η διαμάχη να φαίνεται πραγματική και όλοι να μιλάνε γι’ αυτήν, παρατηρεί η Χόρτον στον Guardian. Αξιοποιώντας την προσοχή των ανδρών στο στήθος της οποιο και αν είναι το πραγματικό μέγεθος της οργής, προσθέτει η αγγλίδα δημοσιογράφος –σημειώνοντας ότι η ίδια νιώθει περισσότερη κόπωση παρά πραγματικό θυμό- η φλυαρία αντιπροσωπεύει ένα φυσικό σημείο κατάληξης στη μακροχρόνια τακτική της Σουίνι να είναι η πρώτη, που αναγνωρίζει την προσοχή των ανδρών στο στήθος της, και τώρα την αποζητά με αδίστακτο ρεαλισμό.
Και οι δύο είναι αμφίβολες τακτικές με, θα έλεγε κανείς, μειωμένες αποδόσεις, γράφει η Χόρτον δηλώνοντας επιπλέον ότι ήταν θαυμάστρια της Σουίνι από τότε που υποδύθηκε την Ολίβια Μόσμπαχερ -μια τρομακτικά αστεία απειλή της γενιάς Z- στην πρώτη σεζόν της σειράς «The White Lotus» (2021). Γράφει ακόμα ότι παρατήρησε την μετατόπισή της στο 2022, περίπου την εποχή εκείνης της ιστορικής συνέντευξης στον Hollywood Reporter. Οταν η Χόρτον έκανε και η ίδια συνέντευξη με τη Σουίνι το 2021 για τον Guardian, η τότε 23χρονη ηθοποιός ήταν πολύ ανοιχτή σχετικά με τις επιχειρηματικές της φιλοδοξίες -να πάρει πτυχίο Bachelor για να μην την «γαμήσουν» στις διαπραγματεύσεις συμβολαίων, να κάνει την παραγωγή των δικών της έργων- και εξίσου επιφυλακτική για τη μηχανή οργής των ΜΜΕ.
Τότε προωθούσε το ερωτικό θρίλερ «The Voyeurs» (2021), στο οποίο εμφανιζόταν γυμνή και αντιμετώπιζε τις συνέπειες των screenshots με γυμνά στιγμιότυπα από την «Euphoria» που έκαναν τον γύρο του διαδικτύου. Η στρατηγική της για να τα χειριστεί όλα αυτά, είπε μιλώντας στον Guadian, ήταν η αποσύνδεση: «Ποτέ δεν έβγαλα τη Σιντ εκεί έξω», είπε, «Κανείς δεν ξέρει πραγματικά τη Σιντ». Στα χρόνια που ακολούθησαν, η Σουίνι φαίνεται να έχει υιοθετήσει μια πιο επιθετική προσέγγιση στην προσέλκυση της προσοχής και στην ανύψωσή της από την Δεξιά -που «χαίρεται για μια υποτιθέμενη επιστροφή σε ένα περασμένο πρότυπο ομορφιάς μετά από όλο αυτόν τον υπερβολικά ενθουσιώδη φεμινισμό για τον οποίο κατηγορούν την Αριστερά», γράφει Λόρεν Μισέλ Τζάκσον στον New Yorker-μετατρέποντάς το όλο αυτό σε χρήματα και σε ατάκες. Κορόιδευε την εμμονή με το στήθος σε ένα σκετς για τα Hooters στο SNL και εμφανίστηκε με ένα φούτερ που έγραφε
«ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΕΧΩ ΥΠΕΡΟΧΑ ΣΤΗΘΗ ΚΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ».
Συνήθως, δε, αναφέρεται στο στήθος της με τεράστια αυτοπεποίθηση. «Η πιο μεγάλη παρανόηση για μένα είναι ότι είμαι μια χαζή ξανθιά με μεγάλα στήθη», είπε σε συνέντευξή της πέρυσι. «Φυσικά είμαι καστανή», αποκάλυψε. Ταυτόχρονα, υποστήριξε το φεμινιστικό μότο ότι κάνει τα πάντα για ευχαρίστηση. Κι όμως έχει ταλέντο Ωστόσο, το να πρωταγωνιστήσει στην αμφιλεγόμενη «Madame Web» (2024) της Sony ήταν μια «επιχειρηματική απόφαση», όπως έγραψε το Variety, για να δικτυωθεί με στελέχη του στούντιο και να πάρει το πράσινο φως για το ριμέικ της ταινίας «Barbarella», που σχεδίαζε, και να πουλήσει το «Anybody But You».
Εκλεισε, δε, κάθε δυνατή συμφωνία διαφήμισης διαφόρων brands, ενώ παράλληλα έγινε παραγωγός και πρωταγωνίστρια της ταινίας τρόμου «Ασπιλη» («Immaculate», 2024). Μια πολλά υποσχόμενη καριέρα στην υποκριτική, όπως αποδεικνύει η πολυεπίπεδη ερμηνεία της Ριάλιτι Γουίνερ στην ταινία «Reality» (2023), μεταφορά μιας αληθινής ιστορίας κατασκοπείας, το ερωτικό θρίλερ «The Voyeurs» (2021), που θα είχε κάνει μεγαλύτερη αίσθηση αν δεν είχε κυκλοφορήσει στην πλατφόρμα Amazon, και η σειρά «Euphoria», όπου εμφύσησε στην ταλαιπωρημένη Κάσι μια πραγματική αίσθηση εφηβικής αστάθειας.
Εν μέσω, δε, της πολιτικής διαμάχης, η Σίντνεϊ Σουίνι παραμένει, όπως πάντα, κλεισμένη και πολάσχολη. Παίζει με την πιθανότητα βραβείων με την επερχόμενη βιογραφική ταινία «Christy», όπου υποδύεται την πυγμάχο της δεκαετίας του 1990 Κρίστι Μάρτιν, και στοχεύει να κερδίσει τους κριτικούς με την ταινία «The Housemaid», του Πολ Φιγκ, στην οποία συμπρωταγωνιστεί με την Αμάντα Σέιφριντ. Εχει κλείσει τη συμμετοχή της στις κινηματογραφικές μεταφορές δύο μεγάλων βιντεοπαιχνιδιών -«OutRun» του Μάικλ Μπέι και «Split Fiction» τουΤζον Μ Τσου- και έχει εξασφαλίσει τον ρόλο της σεξοβόμβας της δεκαετίας του 1950 Κιμ Νόβακ στο «Scandalous!», για τη σχέση της σταρ με τον Σάμι Ντέιβις τζ. στη σκιά του φυλετικού διαχωρισμού που κατοχυρώθηκε επισήμως με τη νομοθεσία του Τζιμ Κρόου, ταινία με την οποία κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο του ο Κόλμαν Ντομίνγκο , ενώ μόλις εμφανίστηκε μαζί με την Τζούλιαν Μουρ στο «Echo Valley» (2025). Και πολλά ακόμη!
Άρα τουλάχιστον μέχρι το 2027 (δεν) θα βαρεθούμε να την βλέπουμε! Ηθοποιός, Παραγωγός και Μοντέλο. Από την πλευρά της υποκριτικής, σχολιάζει η Εϊντριαν Χόρτον στον Guardian, είναι πάντα η νεαρή ηθοποιός με την καθαρή ματιά στη βιομηχανία του θεάματος, όπως και πριν από τρία χρόνια, που δοκιμάζει τα πάντα και σχεδιάζει τη δουλειά της. Και για το καλό όλων μας, ας ελπίσουμε ότι η συζήτηση θα επιστρέψει εκεί. Οπως και να έχει το ζήτημα... την αγαπάμε πολλοί και πολύ!

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου