Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

ΚΡΥΦΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΣΕ CARTOON



     Η καθημερινότητά μας είναι γεμάτη από υποσυνείδητα μηνύματα και πληροφορίες, τα οποία ο εγκέφαλος απορροφά σαν σφουγγάρι.  Διαφημίσεις, ταινίες, τραγούδια, κινούμενα σχέδια και γενικότερα οτιδήποτε τραβά την προσοχή ενός μεγάλου μέρους του πληθυσμού. Είτε θέλει κανείς να το αποδεχθεί, είτε όχι, η τεχνική της τοποθέτησης υποσυνείδητων μηνυμάτων υπάρχει εδώ και δεκαετίες, και χρησιμοποιείται αδιάκοπα μέχρι και σήμερα.

  Αρχικά δημιουργήθηκε και πρωτοχρησιμοποιήθηκε από στρατιωτικές και πολιτικές υπηρεσίες, και στη συνέχεια μεταφέρθηκε σ’ εκείνους που πήραν τη σκυτάλη της εξουσίας, δηλαδή στους ιδιοκτήτες πολυεθνικών και στους διευθύνοντες στο χώρο του θεάματος. Η τοποθέτηση υποσυνείδητων μηνυμάτων γίνεται κυρίως μέσω της συμβολοποίησης. Ένας άλλος τρόπος είναι η τοποθέτηση ενός μηνύματος, γραπτού ή προφορικού, το οποίο όμως δεν βρίσκεται στο προσκήνιο τη δεδομένη στιγμή και κατά συνέπεια δεν εντοπίζεται άμεσα από τον εγκέφαλο.


  Μηνύματα πορνογραφικά, σατανικά ή μασονικά υπάρχουν σε πολλά έργα της Disney και όχι μόνο. Μέσα απ’ αυτήν την τεχνική επιτυγχάνεται η διαφθορά των ατόμων από μικρή ακόμη ηλικία, αλλά και η διαφθορά της κοινωνίας σε ένα γενικότερο πλαίσιο. Αυτό συμβαίνει διότι μια διεφθαρμένη κοινωνία είναι πολύ εύκολο να την ελέγξεις και να τη διοικήσεις, εν αντιθέσει με μια άλλη (κοινωνία), όπου τα άτομα λειτουργούν με καθαρό νου μέσω της κριτικής σκέψης και της λογικής.


   Εάν ψάξει κανείς προσεκτικά, θα παρατηρήσει ότι τα μασονικά μάτια και οι πυραμίδες «δίνουν και παίρνουν» σε κάθε λογής κινούμενο σχέδιο. Και για του λόγου το αληθές...

Goofy

Μπομπ Σφουγγαράκης


Ντόρα η εξερευνήτρια

Family Guy


The Simpsons

       
                                                                                                                                    
South Park
                                               
                                            Dufffy Duck
Μεγάλη έκπληξη, βέβαια, δημιουργούν και οι σεξουαλικοί υπαινιγμοί που παρουσιάζονται κυρίως σε έργα της Disney. Κάποιοι θεωρούν οτι δεν είναι τοποθετημένα από την ίδια την εταιρία παραγωγής, κάποιοι άλλοι όμως πιστεύουν πως η συχνότητά τους είναι αρκετά μεγάλη για να είναι όλα νοθευμένα. Αναλυτικότερα...










Πολλοί από εσάς θα σκέφτεστε πως αυτά είναι λεπτομέρειες που εντόπισαν ή και δημιούργησαν κάποιοι που δεν είχαν πού να σπαταλήσουν το χρόνο τους. Γι’ αυτό το λόγο αποφάσισα να αναλύσω το θέμα λίγο περισσότερο ώστε να προβληματιστούν ακόμη και οι πιο δύσπιστοι.

Όταν το συνειδητό του εγκεφάλου δεν προλαβαίνει να επεξεργαστεί όλα τα μηνύματα που δέχεται, τότε κάποια από αυτά (συνήθως τα πιο ασήμαντα) τα προωθεί στο υποσυνείδητο. Η διαδικασία αυτή, φυσικά, δεν γίνεται αντιληπτή από το ίδιο το άτομο και γίνεται μηχανικά. Τα ακουστικά μηνύματα που προβάλλονται με μεγάλη ταχύτητα, απωθούνται στο υποσυνείδητο. Αυτό τα δέχεται ακόμη κι αν είναι συνδυασμένα με άλλους ήχους. Στη συνέχεια τα ξεχωρίζει, τα επεξεργάζεται και δέχεται την επίδρασή τους. 


Παρατηρήστε λοιπόν δύο μηνύματα από δύο πασίγνωστα κινούμενα σχέδια και τις παροτρύνσεις που δίνονται στους νέους που τα παρακολουθούν.







Για το τέλος άφησα τα δύο αγαπημένα μου. Το πρώτο θεωρείται πρόβλεψη και απαγορεύτηκε η επαναπροβολή του επεισοδίου και το δεύτερο ως μια απλή σύμπτωση.    
 Το 15ο επεισόδιο της 11ης σεζόν του Family Guy προβλήθηκε στις ΗΠΑ στις 17 Μαρτίου 2013. Την παράσταση κλέβουν 2 –διαφορετικές- σκηνές του επεισοδίου. Στην πρώτη ο πρωταγωνιστής κερδίζει έναν μαραθώνιο σκοτώνοντας με το αμάξι του όλους τους διαγωνιζόμενους.  Στη δεύτερη πυροδοτεί κατα λάθος δύο βόμβες μέσω τηλεφώνου. Η τραγωδία στο μαραθώνιο της Βοστώνης συνέβη στις 15 Απριλίου 2013. Εαν οι δημιουργοί της σειράς ήξεραν για το γεγονός, δεν θα το μάθουμε ποτέ. Σημασία, εν τέλει, έχουν τα γεγονότα, και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.



Οι τελευταίες αμερικανικές προεδρικές εκλογές πραγματοποιήθηκαν στις 6 Νοεμβρίου 2012. Λίγες μέρες νωρίτερα είχε βγει στην επίσημη ιστοσελίδα του South Park το επεισόδιο που θα προβάλλονταν στις 7 Νοεμβρίου 2012, και το μόνο που μπορούσε κάποιος να δει είναι τον τίτλο του επεισοδίου: Obama wins! Το περίεργο όμως δεν είναι η πρόβλεψη/μαντεψιά του νικητή από τους δημιουργούς του κινουμένου σχεδίου, αλλά η παρακάτω φωτογραφία.


Ενώ το επεισόδιο είχε δημιουργηθεί από πριν, μπορεί κανείς να παρατηρήσει ότι τα ρούχα του προέδρου και των θεατών που βρίσκονται από πίσω του είναι ακριβώς ίδια. Επίσης η αντιστοιχία σε άνδρες και γυναίκες, λευκούς και έγχρωμους είναι αλάνθαστη. Πηγές στο διαδίκτυο αναφέρουν ότι η τεχνολογία έχει εξελιχθεί τόσο, που είναι δυνατόν ορισμένες λεπτομέρειες να τροποποιηθούν μέχρι και την τελευταία στιγμή. Ακόμη κι αν το άλλαξαν όμως, η αντιγραφή δεν παύει να είναι αξιόλογη!

     Τελειώνοντας, το μεγαλύτερο ερώτημα που προκύπτει από όλα τα παραπάνω είναι το γιατί να προβάλλεται κάτι τέτοιο σε κινούμενα σχέδια(;) Η πιο εύλογη απάντηση είναι η επιθυμία να προωθηθούν ως ιδανικά το σεξ, η βία, το χρήμα και το κακό με σκοπό να επηρεαστεί ο ανεκπαίδευτος νεανικός νους. Έτσι μαθαίνει να πολεμά και να κερδίζει μέσω της βίας, να αναζητά την υλική ευχαρίστηση, και να μην αντιδρά αρνητικά απέναντι σε χυδαιότητες.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου