Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΥΣΛΕΞΙΑ... Θείο Δώρο!

Αποτέλεσμα εικόνας για ΔΥΣΛΕΞΙΑ... Θείο Δώρο!

Της Χριστίνας Καφετζοπούλου

Η εικόνα ίσως περιέχει: την Christina Kafetzopoulou, χαμογελάει, εσωτερικός χώρος

Η Δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία, η οποία εμφανίζεται κυρίως στην ανάγνωση (αργή και με λάθη), στην ορθογραφία, στο γραπτό λόγο και ιδιαίτερα στην μεταφορά της σκέψης στο γραπτό. Γιατί όμως μια δυσκολία την αποκαλούμε Θείο Δώρο; Είναι θείο δώρο διότι η δυσλεξία είναι το κοινό χαρακτηριστικών των μεγάλων εφευρετών και διάσημων, όπως οι Αϊνστάιν, Έντισον, Στιβ Τζομπς, Μπιλ Γκέιτς και Γ. Ντίσνεϊ, που είναι μόνο μερικοί μεγαλοφυείς, διάσημοι και δυσλεξικοί.  

Ποιά είναι τα κυριότερα συμπτώματα της δυσλεξίας;
Πολύ Αργή και με Λάθη ανάγνωση
Δυσκολία μεταφοράς της σκέψης στο γραπτό
Υστερούν στα φιλολογικά, στα θεωρητικά μαθήματα
Καλύτεροι στα πρακτικά μαθήματα
Καλύτεροι στα προφορικά
Ανορθόγραφοι, παράλειψη τόνων
Ακαλλίγραφοι- αδέξιοι
Εφευρετικοί-  σκέφτονται με εικόνες
Χαμηλή αυτοπεποίθηση & αυτοεκτίμηση

To σημαντικότερο χαρακτηριστικό της δυσλεξίας είναι η πολύ αργή, σχεδόν συλλαβιστή ανάγνωση με πολλά λάθη.  Οι δυσλεξικοί, συχνά κατά την ανάγνωση πηδούν σειρές, αντικαθιστούν, προσθέτουν ή αφαιρούν λέξεις. Γεγονός το οποίο εξηγείται από την διαφορετική λειτουργία του εγκεφάλου τους σε σχέση με τους κανονικούς αναγνώστες. Γνωρίζουν τα γράμματα και τις συλλαβές, όμως το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής τους επικεντρώνεται στην αναγνώριση των λέξεων και όχι στην κατανόηση του νοήματος.
Πόσοι είναι;

Οι δυσλεξικοί αποτελούν περισσότερο του 5% του πληθυσμού ενώ συναντάται παγκοσμίως σε αναλογία 4 αγόρια προς 1 κορίτσι. Έχει βιολογικά και κυρίως κληρονομικά αίτια. Δεν οφείλεται δηλαδή σε νοητικούς, ψυχολογικούς ή αρνητικά περιβαλλοντικά ή εκπαιδευτικά αίτια. Ωστόσο, το περιβάλλον και η σωστή ψυχολογία μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση και στην αντιμετώπισή της.

Τι είναι το Βιολογικό ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ (Οφθαλμοκίνησης),  Σε Τι Υπερέχει Διεθνώς, ώστε να επισκέπτονται τα 37 «DYSLEXIA CENTERS – PAVLIDIS METHOD” στην Ελλάδα,  από 5 Ηπείρους και από 43 χώρες, και μάλιστα από τις πλέον προηγμένες; 

Είναι το μοναδικό διεθνώς βιολογικό Τεστ το οποίο με υψηλή ακρίβεια Προγιγνώσκει-Διαγιγνώσκει αντικειμενικά τη Δυσλεξία, τη Διάσπαση Προσοχής και την Παρορμητικότητα (ανυπομονησία) (ΔΕΠΥ) και μάλιστα από την Προσχολική ηλικία. Είναι ασφαλές και αξιόπιστο και το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο εξεταζόμενος είναι να παρακολουθεί σιωπηλά με το βλέμμα του ένα φωτεινό ερεθισμό στην οθόνη του Η/Υ. Το PAVLIDIS TEST είναι αναγνωρισμένο με διεθνείς πατέντες. Το φωτο-ηλεκτρονικό μας σύστημα της Οφθαλμοκίνησης είναι τόσο προηγμένο, γι’ αυτό το έχουν αποκτήσει τα πλέον διεθνώς φημισμένα πανεπιστήμια, όπως το Harvard, Βoston, Penn State, Columbia, Δανίας, Φιλανδίας, κλπ.  (βλέπε www.dyslexiacenters.gr)

Τα Πλεονεκτήματα του ΤΕΣΤ και της ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ, σε σχέση με τα διεθνώς χρησιμοποιούμενα διαγνωστικά ψυχο- εκπαιδευτικά τεστ για τη Δυσλεξία και με τα διαγνωστικά ερωτηματολόγια για τη ΔΕΠΥ

Διεθνώς για να διαγνωσθεί ένας μαθητής ως δυσλεξικός, πρέπει να υστερεί στην ταχύτητα και στην ευχέρεια της Ανάγνωσης τουλάχιστον κατά 1,5 έτος, από τον μέσο όρο της τάξης του.  Επομένως, το νωρίτερο που μπορεί να διαγνωσθεί ως Δυσλεξικός, είναι μετά τα μέσα της 2ας δημοτικού.  Η διάγνωση με ψυχο-εκπαιδευτικά τεστ πραγματοποιείται από εξειδικευμένους Ειδικούς Παιδαγωγούς και Ψυχολόγους, και είναι υποκειμενική (=ανακριβής).  

Η διάγνωση της ΔΕΠΥ που συχνότατα συνυπάρχει με τη Δυσλεξία,  είναι ακόμη πιο ανακριβής και πραγματοποιείται με ερωτηματολόγια που συμπληρώνουν οι εκπαιδευτικοί ή οι γονείς.

Το ΤΕΣΤ ΠΑΥΛΙΔΗ έχει τα εξής σημαντικά Πλεονεκτήματα για τη Διάγνωση της Δυσλεξίας και της ΔΕΠΥ:

Δεν βασίζεται στην ανάγνωση ή στη γραφή, αλλά σε σημαντικές βιολογικές-αντικειμενικές και ακριβείς μετρήσεις (οφθαλμοκίνηση).  Άρα, μπορεί να εφαρμοστεί Προσχολικά, για την Ακριβή Πρόγνωση της Δυσλεξίας και τη Διάγνωση της ΔΕΠΥ. 
Προλαμβάνει-μειώνει τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠΥ, μειώνοντας και τα σοβαρά δευτερογενή ψυχο-κοινωνικά προβλήματα (π.χ. Χαμηλή Αυτοπεποίθηση, Αυτοεκτίμηση, Bullying) που δημιουργεί η ταπεινωτική, καθημερινή σχολική-μαθησιακή αποτυχία και η αρνητική-επικριτική συμπεριφορά στο σπίτι και συχνά στο σχολείο, λόγω άγνοιας.
Αν γίνει έγκαιρη και σωστή Διάγνωση και Αντιμετώπιση, τότε τόσο η Δυσλεξία, όσο και η ΔΕΠΥ Αντιμετωπίζονται επιτυχώς.
Η Πρόγνωση και η έγκαιρη και έγκυρη Διάγνωση καθιστούν αποτελεσματικότερη την Αντιμετώπιση.
Η Αντιμετώπιση με τη ΜΕΘΟΔΟ ΠΑΥΛΙΔΗ (με πολυμέσα και Tablets) έχει αποδειχθεί από εκτεταμένες έρευνες Αγγλικών πανεπιστημίων, ότι είναι Αποτελεσματικότερη περισσότερο από 6 φορές στην Ορθογραφία και 8 φορές στην Παράλειψη τόνων, από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στα Ελληνικά σχολεία. 

Βελτιώνοντας, λοιπόν την σχολική επίδοση, αυξάνουμε την αυτοπεποίθηση των παιδιών μας  και «δημιουργούμε» χαρούμενα και ευτυχισμένα παιδιά γεμάτα σιγουριά για τον εαυτό τους.

Ευχαριστώ τον Καθηγητή μου κ. Γεώργιο Θ. Παυλίδη, εφευρέτη του ΤΕΣΤ  και της ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΑΥΛΙΔΗ, για τα σχόλιά του.

Καφετζοπούλου Χριστίνα, Ειδική Παιδαγωγός
Επιστημονική Διευθύντρια του «Dyslexia Centers - Pavlidis Method», Καβάλας  

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου