Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

Ιφιγένεια Βλαχογιάννη, το σινεμά, η καριέρα και η πολιτική



Η συνέντευξη δόθηκε στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά 

Δυναμική επαγγελματικά, ενεργή κοινωνικά και γοητευτική πολιτικά. Γέννημα θρέμμα Βεροιώτισσα, η νεαρά κα. Ιφιγένεια Βλαχογιάννη μας μιλά για το σινεμά, την έννοια της επιτυχίας, την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και την πολιτική στη ζωή της. Αποτελεί σίγουρα μια φιγούρα που αφήνει ένα όμορφο άρωμα στον διάβα της... Ποιότητα και δροσιά μαζί! 

Αρχικά αγαπητή Ίφι, θα μου πεις τα βασικά για σένα αγαπητή: Καταγωγή, επάγγελμα, σπουδές, χόμπι, ασχολίες εκτός εργασίας, οικογένεια, κλπ. 

Γεννήθηκα στη Βέροια όπου ζω μόνιμα με την οικογένειά μου, είμαι παντρεμένη με τον Αναστασιο Μπατσιλα, ιδρυτή της εταιρείας Greek Οxygen, και έχουμε ένα γιο τον δεκάχρονο Γρήγορη. Διατηρώ σήμερα μαζί με την οικογένεια μου τον μοναδικό κινηματογράφο της πόλης με 3 αίθουσες, ενώ ο πατέρας μου Γεώργιος Βλαχογιάννης διετέλεσε Πρόεδρος της Κ.Ε.Β.Ε. (Κινηματογραφική Ένωση Βορείου Ελλάδος) επί σειρά ετών. Το 2003 ιδρύω τη δική μου επιχείρηση με την επωνυμία ‘epidotin’. Η επιχείρηση μου δραστηριοποιείται στον τομέα παροχής ολοκληρωμένων μορφών επικοινωνίας που έχει ως αποστολή να παρέχει στους πελάτες της, υψηλού Επιπέδου Συμβουλευτικές υπηρεσίες. Αξιοποιώντας παράλληλα την πολυετή εμπειρία της στην χρηματοοικονομική συμβουλευτική η ‘epidotin’, παρέχει στους πελάτες της ένα ολοκληρωμένο σύνολο συμβουλευτικών υπηρεσιών για όλα τα βήματα της διαδικασίας του εξωδικαστικού συμβιβασμού οφειλών επιχειρήσεων, μέσα από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών, νομικών και ειδικών συμβούλων ανά περίπτωση. Είμαι κάτοχος πτυχίου Bachelor (BA Hons in Business Administration) καθώς και Master (MSc in Management) του Πανεπιστημίου του Sheffield με ειδίκευση στα χρηματοοικονομικά. Μιλώ τέσσερις ξένες γλώσσες ενώ στο βιογραφικό μου έρχονται να προστεθούν σεμινάρια που αφορούν στο marketing και στις Δημόσιες σχέσεις. Παράλληλα ασχολούμαι ενεργά με τα κοινά με πλούσια δράση στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή του τόπου. Είμαι Πρόεδρος την Ένωση Ιδιοκτητών Ακινήτων Ημαθίας (παράρτημα Π.Ο.Μ.ΙΔ.Α), Αντιπρόεδρος και Γραμματέας στο Σ.Ι.Κ.Κ.Ε.Δ. (Σωματείο Ιδιοκτητών Καφετεριών, κέντρων διασκέδασης & ψυχαγωγίας Βέροιας), έχω διατελέσει υποψήφια βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στην Ημαθία ενώ είμαι μέλος της Ομάδας για τα κόκκινα Επιχειρηματικά Δάνεια στον Τομέα Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ.


Τι κάνεις επαγγελματικά αυτόν τον καιρό; Με τι ασχολείσαι ή ετοιμάζεσαι να ασχοληθείς; Ποια τα πλάνα σου για την περίοδο αυτή; 

Ανέκαθεν ήμουν ανήσυχο άτομο. Είναι κάτι που έχει να κάνει εξάλλου με τη φύση της δουλειάς μου. Τον Ιούλιο του 2019 λοιπόν δέχθηκα μια πρόταση που με τιμά ιδιαίτερα και η αλήθεια είναι πως δεν χρειάστηκε να το σκεφτώ και πολύ. Η πρόταση ήρθε από την πολιτεία της Utah στην Αμερική με σκοπό την ίδρυση ενός αντίστοιχου οργανισμού στην Ελλάδα, με την ονομασία World Trade Association of Greece. Πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό ο oποίος έχει σα στόχο την παροχή σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων και τεχνικών, την εναλλαγή γνώσεων και απόψεων με τις νέες απαιτήσεις της εποχής και εφαρμοσμένες πρακτικές καθώς και την ανάδειξη των μελών μας μέσα σε ένα σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Ως Αντιπρόεδρος του Οργανισμού στην Ελλάδα, θεωρώ λοιπόν χρέος μου να προσπαθήσω με όλες μου τις δυνάμεις να ενισχύσω το νέο επιχειρηματικό μοντέλο που αναπτύσσεται πόσο μάλλον όταν πρόκειται για έναν οργανισμό με διεθνή προσανατολισμό!

Είσαι ευαίσθητο και κοινωνικοποιημένο άτομο σε ότι αφορά κοινωνικά, πολιτικά, διεθνή, περιβαλλοντικά ζητήματα, θέματα γύρω από τα ζωάκια, κλπ; 

Ως λάτρης της 7ης τέχνης δεν θα μπορούσα παρά να είμαι ευαίσθητη! Ο κινηματογράφος από μόνος του θίγει ζητήματα διεθνή, ζητήματα πολιτικά και περιβαλλοντικά γεγονός που αποδεικνύεται μάλιστα και από τις δράσεις μου γύρω από αυτά. Η επιχείρηση που διατηρώ με την οικογένειά μου και ιδιαίτερα με τον αδελφό μου Θωμά, το στήριγμά μου, μας δίνει τη δυνατότητα να ‘θίξουμε’ θέματα ευαίσθητα μέσα από το σινεμά, με τη διοργάνωση ημερίδων, εκδηλώσεων καθώς επίσης και μέσα από τη συζήτηση με το κοινό μετά την προβολή ταινίας η οποία και θα προσφέρεται για ανάλυση. Η εποχή μας έχει ανάγκη την ανανέωση, την αλλαγή πόσο μάλλον όταν μπορείς να συνδυάσεις τη γνώση μέσα από την κοινωνική προσφορά και ευαισθησία στο συνάνθρωπο. 

Πως βιώνεις την οικονομική και πολιτική κρίση που περνά η πατρίδα μας εδώ και 11 χρόνια; Εργασιακά, μα και σαν άτομο στην καθημερινότητα. 

Η κρίση δεν είναι μια λέξη άγνωστη για εμένα, ως επιχειρηματίας βίωσα την κρίση και στον δικό μας κλάδο, στον κινηματογράφο. Είχε πει κάποτε ο πατέρας μου ο οποίος έχει δυο χρόνια που δεν βρίσκεται πλέον κοντά μας σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις όταν ρωτήθηκε γιατί το ΣΤΑΡ, ο κινηματογράφος μας, αντιστέκεται ακόμη σε πείσμα των καιρών: «Γιατί η δουλειά αυτή μ’ αρέσει. Δε μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς αυτήν. Φεύγοντας απ αυτήν νομίζω πως θα εγκαταλείψω την ίδια τη ζωή. Δεν σας κρύβω πως έχω προτάσεις καθόλου ευκαταφρόνητες. Δεν υποχωρώ όμως. Ευτυχώς την ίδια άποψη έχουν και τα παιδιά μου, ο Θωμάς και η Ιφιγένεια.» Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, η θέληση και η αποφασιστικότητα είναι τα κίνητρα που βοήθησαν εμένα και την οικογένειά μου να πάμε μπροστά, και αυτό θα συμβούλευα και στους νέους σήμερα, να τολμούν! Παρ όλη τη στασιμότητα που βίωσε η ελληνική οικονομία  τα τελευταία χρόνια με την αγορά να υποφέρει - και αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν καλά όσοι δραστηριοποιούνται στον ιδιωτικό τομέα όπου προέρχομαι και εγώ - επιχειρηματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες προσπαθούν με μεγάλο αγώνα να κρατήσουν ενεργές τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες εξαιτίας της μείωσης της κατανάλωσης και γενικότερα της έλλειψης ρευστότητας των επιχειρήσεων. Ως οικονομολόγος λοιπόν θεωρώ πως το κράτος θα πρέπει να δώσει κίνητρα στις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα στους νέους  έτσι ώστε με τη συνεργασία και των δυο πλευρών να πετύχουμε την πολυπόθητη ανάπτυξη. Και κλείνοντας θα ήθελα να χρησιμοποιήσω κάποια από τα λόγια του πατέρα μου, έλεγε λοιπόν: «είμαι ερωτευμένος με το σινεμά», παρομοιάζοντας τον έρωτα ενός νέου για μια όμορφη κοπέλα. Εγώ λοιπόν, αντικρίζοντας μια νέα πραγματικότητα σήμερα θα έλεγα, «ερωτευτείτε την ιδέα σας, κάντε την πράξη και να είστε σίγουροι πως δεν θα σας προδώσει»!

Να είσαι καλά φίλη Ιφι. Πάντα ψηλά, πάντα μπροστά! 

Ευχαριστώ Θωμά για τον χρόνο και τον χώρο να εκφραστώ. 








Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου