Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020

Τηλεκπαίδευση • λύση ή πρόβλημα; (Της Ραφαηλίας Τσάκωνα)




*Της Ραφαηλίας Τσάκωνα


   Νέα εβδομάδα, νέος εγκλεισμός (“lockdown”) και μαζί του συνεχίζεται η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Η εξ’αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία για τους φοιτητές άρχισε στην προηγούμενη καραντίνα, για όσους δεν θυμούνται(!), τον Μάρτιο 2020 και συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.Σύμφωνα με στοιχεία της Cisco Hellas, από την έναρξη της λειτουργίας της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι και την Τρίτη 31 Μαρτίου 2020, είχαν διεξαχθεί συνολικά 72.102 μαθήματα με πάνω από 1.000.000 συμμετοχές μαθητών. Και σκεφτείτε ότι στο πρώτο lockdown δεν χρησιμοποιούσαν όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες την ίδια πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης. Αυτό αλλάζει για τον δεύτερο εγκλεισμό, καθώς με απόφαση της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, τόσο η δευτεροβάθμια (Γυμνάσια,Λύκεια), όσο και η τριτοβάθμια (Πανεπιστήμια) τηλεκπαίδευση,ελαχίστων εξαιρέσεων, θα πραγματοποιείται μέσω της ενιαίας πλατφόρμας “Cisco Webex” μετά από νέα δωρεά της εταιρείας Cisco HELLAS Α.Ε στο ελληνικό Δημόσιο.


     Για να μιλήσουμε πρακτικά και με αριθμούς, σύμφωνα με στοιχεία τής Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας το 2017-2018 υπήρχαν στην Ελλάδα περίπου 700.000 άτομα εγγεγραμμένα στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση συνολικά. Έστω ότι οι αριθμοί έμειναν ίδιοι με την πάροδο των χρόνων, θα έπρεπε σήμερα η πλατφόρμα Webex -χωρίς να μετρήσουμε τους εκπαιδευτικούς- να εξυπηρετήσει 700.000 άτομα -μαθητές και φοιτητές- ταυτόχρονα. Δεν απαιτείται πολλή φαιά ουσία, για να αντιληφθεί κανείς ότι κάτι τέτοιο είναι δυσλειτουργικό, όπως αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος.


     Το Webex «κατέρρευσε» με την εκκίνηση των υπολογιστών και μαζί του διαψεύστηκαν οι ισχυρισμοί τής Υπουργού Παιδείας περί κατάλληλης προετοιμασίας στο Υπουργείο. Μαθητές και φοιτητές αντιμετωπίσαμε τα ίδια προβλήματα• κάποιοι κατάφεραν να συνδεθούν, άλλοι έχασαν το μάθημα, εξαιτίας δυσλειτουργίας της πλατφόρμας. Δικαιολογία για την κατάσταση δεν υπάρχει, δεδομένου ότι, όπως προαναφέρθηκε, τα πανεπιστήμια βρίσκονται σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης από τον περασμένο Μάρτιο. Το Υπουργείο Παιδείας είχε περισσότερο από μισό χρόνο στη διάθεση του, ώστε να προετοιμαστεί άριστα για την ταυτόχρονη, ομαλή τηλεκπαίδευση στη δεύτερη και τρίτη βαθμίδα εκπαίδευσης. Κυρία Κεραμέως, σκεφτήκατε ποτέ ότι οι συνθήκες απαιτούν αύξηση των κονδυλίων προς την εκπαίδευση και ότι αυτό ίσως σημαίνει ξεχωριστές πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης για κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα; Η απρόσκοπτη εξ’αποστάσεως εκπαίδευση είναι κάτι, το οποίο έχετε υποχρέωση να φέρετε εις πέρας χωρίς κωλύματα και το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε για τους σημερινούς νέους, οι οποίοι ήδη στερούμαστε τη δια ζώσης εκπαίδευση κι όσα συνεπάγονται αυτής•ενδεικτικά, κοινωνική συναναστροφή. 


     Η υγεία και η παιδεία δεν είναι πολιτικά διακυβεύματα, αλλά συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα και πρέπει να αντιμετωπίζονται ως τέτοια. Για δεύτερη φορά μέσα σε διάστημα οκτώ μηνών βρισκόμαστε σε συνθήκες γενικού lockdown εξαιτίας της κυβερνητικής αδυναμίας αποφυγής του και για χάρη της υγείας μας. Όλοι αναπροσαρμόζουμε την ήδη περιορισμένη καθημερινότητά μας•ξανά μακριά από αγαπημένους μας ανθρώπους, ξανά οικονομική ανασφάλεια για πολλούς, ξανά προσπάθεια για θετική στάση απέναντι στον εγκλεισμό.Τουλάχιστον ας μην υποβαθμιστεί άλλο η παιδεία. Όχι τώρα, όχι αυτήν την περίοδο που είναι πιο αναγκαία από ποτέ, όχι εν’όψει των ημερών που έρχονται, Νοέμβρη μήνα...   


*Η Ραφαηλία είναι φοιτήτρια της Νομικής Σχολής ΕΚΠΑ και Αρθρογράφος 



  

  

 


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου