Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Καταλύτης ο ρόλος του διαδικτύου στον τουρισμό




Στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σήμερα η ομάδα της Google, η οποία στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online», θα ενημερώσει τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό για το πώς μπορούν να αναπτύξουν την επιχείρησή τους μέσω του διαδικτύου.


Περισσότερες από 1.100 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό έχουν εκπαιδευτεί δωρεάν σε διαδικτυακά εργαλεία, που τις βοηθούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του διαδικτύου για να αναπτύξουν την επιχείρησή τους. Αρωγός στην εκπαίδευση, και κατ’ επέκταση, στην ανάπτυξή τους, η Google και η πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online».

Σε δηλώσεις της στο agelioforos.gr η διευθύντρια μάρκετινγκ μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Google Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Δήμητρα Χριστοδούλου, ανέφερε τα εξής:


- Κυρία Χριστοδούλου, ποιος είναι ο στόχος της πρωτοβουλίας της Google, το «Grow Greek Tourism Online»;

Το «Grow Greek Tourism Online» έχει στόχο την ανάπτυξη των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων μέσω του διαδικτύου. Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για να παρέχει σε επιχειρήσεις που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό, δωρεάν εκπαίδευση και υποστήριξη προκειμένου να ενισχύσουν την διαδικτυακή τους παρουσία και δραστηριότητα.

Η Ελλάδα υποεκπροσωπείται στο διαδίκτυο με μόλις το 10% των συνολικών αφίξεων να έρχονται μέσω του διαδικτύου, αριθμός περίπου 5 φορές μικρότερος σε σχέση με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο. Μέσα από την παρουσίαση τάσεων και στοιχείων καθώς και εργαλείων όπως τo Google Maps, το You Tube και το Google AdWords, θέλουμε να βοηθήσουμε τις επιχειρήσεις να έρθουν σε επαφή με περισσότερους ταξιδιώτες από όλον τον κόσμο.

- Σύμφωνα με την εμπειρία σας, οι επιχειρηματίες αφουγκράζονται την ανάγκη για προώθηση της επιχείρησης μέσω διαδικτύου;

Μέχρι στιγμής βλέπουμε πολύ μεγάλη ανταπόκριση των επιχειρήσεων στο «Grow Greek Tourism Online» και η συμμετοχή τους στα σεμινάρια έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες μας. Η ανάγκη λοιπόν είναι εμφανής σε όλους πλέον, απλά χρειάζεται μία μεθοδική προσπάθεια να εκσυγχρονιστούν στρατηγικές και εργαλεία και να γεφυρωθεί το κενό μεταξύ των ταξιδιωτών που βρίσκονται online και των -αναλογικά λιγότερων- τουριστικών επιχειρήσεων που βρίσκονται online. Βλέποντας αυτήν τη διάθεση για αλλαγή, πιστεύουμε ότι το διαδίκτυο μπορεί να παίξει πλέον καταλυτικό ρόλο στην περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

- Υπάρχουν στοιχεία αναζήτησης για την Κεντρική Μακεδονία;

Σύμφωνα με στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας για το 2014, η Μακεδονία και πιο συγκεκριμένα η Θεσσαλονίκη, αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για Γερμανούς, Βρετανούς και Ιταλούς, με αναζητήσεις που έχουν να κάνουν με αερομεταφορές, ξενοδοχεία και πακέτα διακοπών. Αξίζει ακόμη να αναφέρουμε πως οι περισσότεροι χρήστες ανέδειξαν την πεζοπορία στη Θεσσαλονίκη και τις μονοήμερες εκδρομές ως τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες.


Χαμηλά η Ελλάδα στη χρήση του διαδικτύου

Και ενώ το 51% των νοικοκυριών της ΕΕ χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τα ταξίδια τους, στην Ελλάδα μόνο το 10% των διεθνών τουριστικών αφίξεων προέρχεται μέσω του διαδικτύου λόγω της χαμηλής διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαμβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς μήνες, ενισχύοντας τη δυνατότητα αύξησης των αφίξεων πέραν της κύριας τουριστικής περιόδου.

Η σημερινή εκδήλωση

Η σημερινή εκπαιδευτική εκδήλωση πραγματοποιείται από την Google, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ΣΕΤΕ και την υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η εκδήλωση θα λάβει χώρα στο ξενοδοχείο «The MET Hotel» (26ης Οκτωβρίου 48) και ώρες 17.00 - 21.00.


πηγή: www.agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου