Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018

Συνέντευξη από τον Αντιπρόεδρο του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής ΑΠΘ, Γιαννούλη Άκη



Αρχικά αγαπητέ θα μου πεις τα βασικά: Καταγωγή, σπουδές, χόμπι, ασχολίες κλπ. 

Γεννήθηκα στη Λάρισα και μεγάλωσα στα Φάρσαλα. Αφού τελείωσα το Λύκειο, έδωσα πανελλήνιες και εισήχθην στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ.
Είμαι μέλος του Ρητορικού Ομίλου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης . Ακόμη είμαι μέλος της ELSA THESSALONIKI.

Επιπροσθέτως είμαι στέλεχος του Κέντρου Αστικής Μεταρρύθμισης. Έχω θέση στη διεύθυνση επικοινωνίας – Γραφείο Τύπου, στη Γραμματεία Δικαιοσύνης, Δημοσίας Τάξεως και Συνταγματικής Μεταρρύθμισης.

Ως φοιτητής έχω ασχοληθεί με το φοιτητικό συνδικαλισμό . Είμαι υποψήφιος της Δημοκρατικής Ανανεωτικής Πρωτοπορίας- Νέας Δημοκρατικής Φοιτητικής Κίνησης (ΔΑΠ-ΝΔΦΚ) Νομικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 
Ακόμη είμαι μέλος της Οργάνωσης Νέων Νέας Δημοκρατίας (ΟΝΝΕΔ).

Τη στιγμή αυτή διατελώ αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής ΑΠΘ. 
Εδώ και δύο χρόνια ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την αρθρογραφία.

Με τι ασχολείσαι ή ετοιμάζεσαι να ασχοληθείς; Ποια τα πολιτικά πλάνα σου για την περίοδο αυτή; 

Βρίσκομαι στο τρίτο έτος των σπουδών μου , όπως ανέφερα και νωρίτερα. Προτεραιότητά μου είναι οι σπουδές μου. Στόχος μου είναι να τις αποπερατώσω στην κανονική διάρκεια των τεσσάρων ετών. 

Μετά την λήψη του πτυχίου, σκέφτομαι να παρακολουθήσω ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, αλλά και να ασχοληθώ με τη μάχιμη δικηγορία. 
Συγχρόνως με τις σπουδές μου ασχολούμαι κυρίως με το φοιτητικό συνδικαλισμό. Όντας αντιπρόεδρος του Συλλόγου Φοιτητών Νομικής ΑΠΘ, εργάζομαι για ένα Σύλλογο ενεργό που θα βρίσκεται στο πλευρό του φοιτητή. 
Τώρα σχετικά τα μελλοντικά μου πολιτικά σχέδια. 

Πότε δεν έκρυψα την επιθυμία μου να ασχοληθώ με τα κοινά και κυρίως αυτά της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έχω δηλώσει πολλάκις την επιθυμία μου να προσφέρω στον τόπο μου, τα Φάρσαλα. 

Στις ερχόμενες δημοτικές εκλογές, δεν πρόκειται να διεκδικήσω κανένα αξίωμα. Ο βασικός λόγος είναι ότι μη έχοντας ακόμη αποφοιτήσει δε θα μπορέσω να είμαι τόσο προσηλωμένος και αποδοτικός όσο θα ήθελα. Πιστεύω πως 《όταν κάνεις κάτι πρέπει να το κάνεις καλά 》. 

Σίγουρα ωστόσο στις μεθεπόμενες εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση, πρώτα ο Θεός θα ζητήσω την εμπιστοσύνη και τη στήριξη των συμπολιτών μου . 

Ως δραστήριος και δυναμικός ανερχόμενος πολιτικός και μάλιστα στον δύσκολο ιδεολογικά χώρο της ευρύτερης κεντρο-δεξιάς βιώνεις αρνητισμό/μπούλινκ στον πανεπιστημιακό χώρο;

Κοίτα Θωμά, σε ότι μα ότι κι αν κάνεις στη ζωή σου θα υπάρξουν άνθρωποι που θα είναι αρνητικοί απέναντι σου.

Φυσικά έχω βιώσει κι εγώ τέτοιες καταστάσεις. Ωστόσο έχω αυτό που λέμε γερό στομάχι. 

Δεν είναι λίγες οι φορές που συμφοιτητές μου , εξαιτίας και των προκαταλήψεων που υπάρχουν , αντιμετωπίζουν τον Δαπίτη , λες και αυτός είναι κανένα μυθικό τέρας όπως οι λυκάνθρωποι και οι βρυκόλακες. 

Αν είναι δυνατόν, παιδιά μορφωμένα που έχουν επιτύχει στον πιο δίκαιο και αμερόληπτο θεσμό του κράτους μας , τις πανελλήνιες, να επηρεάζονται από τέτοια στερεότυπα; 

Αυτό με πληγώνει περισσότερο και από τον όλο αρνητισμό που υπάρχει μέσα στα πανεπιστήμια ενάντια στον κεντροδεξιό χώρο. Αλλά συγχρόνως είναι και αυτό που μου δίνει δύναμη να συνεχίσω και με την καθημερινή παρουσία μου μέσα στη σχολή να καταρρίψω αυτές τις ανυπόστατες φήμες. 

Τέλος, να επισημάνω πως έχω αποδεχθεί ότι είναι αδύνατον να είμαι αρεστός σε όλους. Ο Τσώρτσιλ πολύ εύστοχα είχε παρατηρήσει 《Έχεις εχθρούς; Μπράβο. Αυτό σημαίνει πως έχεις αγωνιστεί για κάτι στη ζωή σου 》.

Γιατί Δ.Α.Π.-Ν.Δ.Φ.Κ./Ο.Ν.ΝΕ.Δ./Ν.Δ. εν έτη 2018; Γιατί κεντρο-δεξιά; 

Κατ' αρχήν να ξεκαθαρίσουμε για άλλους λόγους κάποιος είναι ΔΑΠ-ΝΔΦΚ,για άλλους ΟΝΝΕΔ και για άλλους ΝΔ . Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που ψηφοφόροι και στελέχη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ δεν είναι και ψηφοφόροι της ΝΔ . Σκέψου Θωμά, πως η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στα πανεπιστήμια λαμβάνει ποσοστά της τάξης του 50+% .Πώς είναι δυνατόν στις ίδιες ηλικίες η ΝΔ να λαμβάνει ποσοστά μονοψήφια;
Επομένως πρέπει να τα δούμε το καθένα ξεχωριστά. 

ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στηρίζω διότι θέλω ένα Πανεπιστήμιο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, στο οποίο δε έχει καμία θέση το άσυλο ανομίας και παραβατικότητας που ισχύει σήμερα. Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι η μόνη πολιτική δύναμη, η οποία ζητά την εφαρμογή του νόμου και στο χώρο του Πανεπιστημίου. Και μόνο αυτό το επιχείρημα, χωρίς να αναφερθώ στην καθημερινή παρουσία των Δαπιτών δίπλα στο φοιτητή, θεωρώ αρκεί για να πεισθεί κάποιος ότι η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι η καλύτερη λύση. 

Στη συνέχεια, είμαι στέλεχος της ΟΝΝΕΔ, διότι είναι η πιο δραστήρια πολιτική νεολαία στην Ελλάδα. Η ΟΝΝΕΔ από την επανίδρυσή της έχει πραγματοποιήσει δεκάδες συνέδρια και δράσεις σε κάθε γωνιά της πατρίδος μας . 

Να τονίσω πως η ΟΝΝΕΔ είναι η νεολαία της ΝΔ , και όχι η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ όπως αρκετοί λανθασμένα πιστεύουν . Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ είναι φοιτητική παράταξη, όχι κομματική νεολαία. 

Τέλος είμαι Νεοδημοκράτης διότι αυτή τη στιγμή η χώρα έχει ανάγκη από μεταρρυθμίσεις , τις οποίες κανένας ιδεοληπτικός αριστερός δε θα μπορούσε να υλοποιήσει.

Είσαι ευαίσθητος και κοινωνικοποιημένος, σε ότι αφορά κοινωνικά, διεθνή, περιβαλλοντικά ζητήματα; 

Είμαι πολίτης, άρα εφόσον έχω το δικαίωμα ψήφου οφείλω να είμαι ενημερωμένος και συνειδητοποιημένος .
Πώς θα μπορούσε κάποιος να λάβει σωστές αποφάσεις για το μέλλον της πατρίδας του αν δεν ενημερώνεται διαρκώς για τις διεθνείς εξελίξεις; Διότι πάντοτε πίσω από την κάθε κίνηση των μεγάλων δυνάμεων κρύβονται συμφέροντα. 

Το καλύτερο παράδειγμα είναι η προσπάθεια των Αμερικάνων για γρήγορη επίλυση του Σκοπιανού. Φυσικά και οι Αμερικάνοι ανακίνησαν το ζήτημα επειδή έχουν συμφέροντα, τα οποία δεν συμβαδίζουν απόλυτα με αυτά της Ελλάδος. 
Έπειτα ο πολίτης έχει χρέος να γνωρίζει και να δρα υπέρ του φυσικού περιβάλλοντος. Οφειλουμε να προστατέψουμε το φυσικό πλούτο . Διότι ο πλανήτης είναι το μεγάλο μας σπίτι .

Τέλος, επειδή σε δύσκολες περιόδους όπως αυτή που ζούμε σήμερα παρατηρείται αύξηση των προβλημάτων μιας κοινωνίας, οφείλουμε να είμαστε δίπλα στο συνάνθρωπο μας .

Από πολύ μικρός (Γυμνάσιο ήμουν όταν συμμετείχα στους πρώτους εράνους υπέρ των πτωχών με το κατηχητικό) μέχρι και σήμερα (την τελευταία βδομάδα τρέξαμε με τη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ μία ενημέρωση για την πρόληψη του καρκίνου του μαστού) προσπαθώ να κάνω τον κόσμο γύρω μου καλύτερο. 
Συμβουλή μου , να ξεκινήσουμε όλοι από το πιο μικρό, την αιμοδοσία για παράδειγμα , και σιγά σιγά θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε τον κόσμο που μας αξίζει.

Ποιο το παράπονο σου από την γενιά μας (20-40); Τι σε ενοχλεί; Βλέπεις φως; 

Δύο πράγματα δεν ανέχομαι. Τη μοιρολατρία και τη μιζέρια. 
Δεν μπορώ να ακούω από νέους ανθρώπους πως δεν μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο γύρω τους και ότι για όλα φταίει κάποιος άλλος. 

Και οι παππούδες και οι γονείς μας αντιμετώπισαν κρίσεις πολύ μεγαλύτερες από τη σημερινή . Καλώς ή κακώς στο κράτος μας υπήρχε διαρκώς μια αντίληψη πως βρισκόμαστε στο χείλος του γκρεμού.

Το προηγούμενο καλοκαίρι έβλεπα σε επανάληψη μια κωμωδία του 2004. Συνειδητοποίησα πως και τότε πάλι για ακρίβεια μιλούσαμε! Ποτέ δεν ήμασταν ευχαριστημένοι , ούτε όταν θεωρητικά είχαμε χρήματα. 

Φυσικά δε λέω πως σήμερα όλα είναι μια χαρά. Ωστόσο πιστεύω στον ατσάλινο χαρακτήρα του Έλληνα, ο οποίος ποτέ δεν το βάζει κάτω και πάντα βγαίνει νικητής. 
Ο Καζαντζάκης είχε πει 《αν δε σωθεί ο κόσμος θα φταίω εγώ 》. Έτσι πρέπει να σκεφτόμαστε όλοι οι Έλληνες, πολύ περισσότερο οι νέοι που το μέλλον μας ανήκει.  

Πως βιώνεις την οικονομική - πολιτική κρίση της πατρίδας μας; 

Η οικονομική κρίση συνεπεία της οποίας ήταν η πολιτική κρίση είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου. 

Δυστυχώς τα αίτια της κρίσης είναι βαθύτερα. 
Στην Ελλάδα υπάρχει κρίση αξιών. Σήμερα αξίες όπως η πατρίδα, η οικογένεια, το φιλότιμο, η ορθόδοξη πίστη, το ενδιαφέρον για τον πλησίον έχουν χάσει τη δυναμική τους. 

Το βιοτικό επίπεδο του μέσου Έλληνα πότε δεν ήταν υψηλό. Ακόμη και τη δεκαετία του 1980 που βελτιώθηκε σημαντικά δε συγκρινόταν με αυτό άλλων ευρωπαϊκών κρατών.

Ωστόσο οι Έλληνες έχοντας αυτές τις αξίες τα καταφέραμε. 
Οφείλουμε, μπροστά στην παγκοσμιοποίηση , την ομοιομορφία και τον υπερκαταναλωτισμό που μας απειλούν να προτάξουμε ξανά αυτές τις ελληνικές αξίες. 

Μια θετική - ελπιδοφόρα σκέψη σου για το αύριο; Ποιο είναι το προσωπικό σου μότο; Η φράση που σε παρακινεί.

Μικρός άκουσα ότι 《Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει 》.
Σήμερα διανύοντας την τρίτη δεκαετία της ζωής μου πιστεύω ακόμη σε αυτή τη φράση. 

 Μπορούμε να φτιάξουμε την Ελλάδα που μας αξίζει!

Όσο για το προσωπικό μου μότο, ίσως ακουστεί κοινότυπο, αλλά πραγματικά πιστεύω πως δεν έχει να κάνει με το αν σε ρίχνουν κάτω, αλλά αν σηκώνεσαι πάνω. Αυτή η μικρή αλλά γεμάτη νόημα φράση είναι που με κάνει να προσπαθώ ακόμα κι όταν όλα μοιάζουν χαμένα και με κάνει να βελτιώνομαι  μέρα με τη μέρα.







Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου