Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

Συνέντευξη από την Αναγνώστου (Βιβή) Παρασκευή, Υποψήφια Δημοτ. Σύμβουλο Θεσσαλονίκης, με τον Κωνστ. Ζέρβα


Αρχικά αγαπητή Βιβή, θα μου πεις τα βασικά για σένα: Καταγωγή, επάγγελμα, σπουδές, χόμπι, ασχολίες εκτός εργασίας, οικογένεια, τοπική αυτοδιοίκηση κλπ. 
(Μπορείς να είσαι όσο λαλίστατη θες!)

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο ιστορικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ολοκλήρωσα τις μαθητικές μου σπουδές στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο Θεσσαλονίκης, ενώ στα 18 μου εισήχθην στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Α.Π.Θ., που αποτελούσε σκοπό ζωής. Ούσα δραστήρια, εξ απαλών ονύχων, ασχολήθηκα με διάφορα αθλήματα. Κατά κύριο λόγο, τα τελευταία 20 χρόνια παίζω βόλλευ. Η πρώτη μου ομάδα και ‘αγάπη’ ήταν ο Ηρακλής Θεσσαλονίκης, με συμμετοχή σε νεανικά πρωταθλήματα, ενώ συνέχισα στη γυναικεία ομάδα παίζοντας στην Α1 κατηγορία. Μεταπήδησα στην σπουδαία, για το βόλλευ, ομάδα των Μακεδόνων Αξιού συνεχίζοντας στην Α1 κατηγορία. Ήμουν μέλος Εθνικής Ομάδας Νεανίδων και Κορασίδων. Είμαι κάτοχος 5 Πανελλήνιων Πρωταθλημάτων (ομάδα: Ηρακλής Θεσσαλονίκης και Σχολικό Πρωτάθλημα), αλλά και 7ης θέσης σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νεανίδων. Από μικρή καλλιεργήθηκε μέσα μου το αίσθημα της οργάνωσης, της επιμονής και της πειθαρχίας, αρχές χωρίς τις οποίες δεν θα μπορούσα να καταφέρω τόσους στόχους στη ζωή μου. Στη ζωή μου, το διάβασμα και οι προπονήσεις ήταν άμεσα συνυφασμένα. Είμαι το πρώτο παιδί μιας όμορφης οικογένειας για την οποία μόνο τυχερή μπορώ να νιώθω. Το πρότυπο της πενταμελούς οικογένειάς μου που μου δίδαξε τον άοκνο αγώνα για τη ζωή – αν θέλεις να πετύχεις τις φιλοδοξίες σου - και η ενασχόλησή μου με ομαδικό άθλημα, δημιούργησε τα δικά μου θεμέλια, προκειμένου να χτίσω την προσωπικότητά μου, θέλοντας να αποτελώ ενεργό μέλος της κοινωνίας μας σε βάσεις συνεργασίας. Η λογική, η ανδρεία, η αρετή αποτελεί θέμα ψυχής, εκπαίδευσης και μόρφωσης. Δε μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς προσωπική εξέλιξη και συνεχή διαπλάτυνση του εύρους των σπουδών μου. Τώρα βρίσκομαι στο 2ο έτος έκβασης του μεταπτυχιακού μου διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εξειδίκευση στα Χρηματοοικονομικά (MBA), ψάχνοντας χρόνο να ασχοληθώ με τη διπλωματική εργασία.

Τι κάνεις επαγγελματικά και πολιτικά αυτόν τον καιρό; 
Με τι ασχολείσαι ή ετοιμάζεσαι να ασχοληθείς; 
Ποια τα πλάνα σου για την περίοδο αυτή;

Παράλληλα με το μεταπτυχιακό μου, εργάζομαι από τη στιγμή αποφοίτησης από το Πολυτεχνείο, καθημερινά, στην οικογενειακή κατασκευαστική εταιρεία, ως πολιτικός μηχανικός και είμαι μέλος του ΤΕΕ. Εδώ και κάποιο διάστημα, αφού μου έγινε η τιμητική πρόταση να στελεχώσω την ομάδα του Κωνσταντίνου Ζέρβα, υποψήφιου Δημάρχου του Δήμου Θεσσαλονίκης και επικεφαλής του συνδυασμού “Ναι στη Θεσσαλονίκη”, προσπαθώ να συνδυάσω το φόρτο εργασίας και να εναρμονιστώ με το πολιτικό σκηνικό της τοπικής αυτοδιοίκησης. Θέλω να προσφέρω ό,τι μπορώ με τη συγκεκριμένη παράταξη, στην πόλη που γεννήθηκα, εργάζομαι και αγαπώ. Θέλω μία Θεσσαλονίκη ασφαλή, σύγχρονη και περήφανη. 

Ως δραστήρια, μορφωμένη και δυναμική κυρία και μάλιστα νέα βιώνεις διακρίσεις/μπούλινκ/επιθέσεις στον επαγγελματικό σου χώρο από άτομα ‘’φτασμένα’’; 
Είναι οι 50άρηδες έτοιμοι να μας δεχθούν;

Η αλήθεια είναι ότι το επάγγελμά μου είναι ευάλωτο σε διακρίσεις. Δεν είναι λίγες οι φορές που προσπαθώ να παλέψω να διαχειριστώ ανθρώπους, αλλά και τον εαυτό μου. Είναι σκληρός ο συγκεκριμένος επαγγελματικός χώρος, ωστόσο ακόμα σκληρότερη είναι η ζωή. Στα πλαίσια αυτά, θεωρείται πιο εύκολο, για τη Βιβή, να προσαρμοστεί σε ένα περιβάλλον πολιτικό. Είμαι δραστήρια και έτοιμη να αναλάβω νέες πρωτοβουλίες με τους συναδέλφους μου και τους συμπολίτες μου.

 Όλοι οι νέοι υποψήφιοι καλούμαστε να δώσουμε τον εαυτό μας, τις ιδέες μας, τις γνώσεις μας. Το γεγονός της νεανικής προσέλευσης στα ψηφοδέλτια, μόνο ελπιδοφόρο χαρακτηρίζεται. Καταδεικνύει αφενός την ανάγκη των νέων μυαλών να εισχωρήσουν στην εξέλιξη του τόπου, να αποτελούν μέρος του έμπρακτα και αφετέρου την ανάγκη των έμπειρων μυαλών να πάρουν κάτι από τη σπίθα των νέων. Χρειάζεται απλούστατα να γίνει σωστή μίξη των παραπάνω. Διαθέτω υψηλά κίνητρα για την πόλη μας, η οποία ζει εδώ και 25 αιώνες χωρίς να έχει αξιοποιηθεί όπως της αρμόζει. Όλοι οι Θεσσαλονικείς έχουμε συλλογική και ατομική ευθύνη.

Είσαι ευαίσθητη και κοινωνικοποιημένη, σε ότι αφορά κοινωνικά, πολιτικά, διεθνή, περιβαλλοντικά ζητήματα, θέματα γύρω από τα ζωάκια, κλπ; 

Η ενσυνείδηση, η κοινωνική και δημοκρατική συνείδηση, η οικολογική και καταναλωτική συνείδηση αποτελούν στάση ζωής για μένα. Επιδιώκω να έχω κοινωνική ευθύνη. Ενδιαφέρομαι για τα αδέσποτα - ήδη φιλοξενώ αρκετά σκυλάκια - τις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας (και λόγω εργασίας) και συμβάλλω στην ανακύκλωση. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχω συμμετάσχει σε κοινωνικό έργο και δράσεις προσφοράς, όπως για παράδειγμα στο σημαντικό έργο που υλοποιείται στο ‘Φάρο του Κόσμου’ στον Δενδροπόταμο. Κουλτούρα όλων μας πρέπει να γίνει η φροντίδα για τον συνάνθρωπο, για τα ζώα, για το περιβάλλον. Ήδη ο πρωτοποριακός νόμος, όσο αφορά τα ευρωπαϊκά δεδομένα, για ενίσχυση της χρηματοδότησης των δήμων για τον εκσυγχρονισμό και τη δημιουργία υποδομών διαχείρισης των ζώων συντροφιάς προσδίδει ελπίδα. Μέσα από τη σωστή κοινωνική πολιτική θα υλοποιηθεί η ζητούμενη ποιότητα ζωής, μαζί με τη βέβαιη σύμπραξη με την τοπική αυτοδιοίκηση. Σε μία χρονική συγκυρία οικονομικής στενότητας είμαστε υπόχρεοι να εκμεταλλευτούμε κάθε ευκαιρία ανάπτυξης, να φροντίζουμε τον τόπο στον οποίο ζούμε, καθημερινά, χωρίς άλλοθι, με αρωγό την αλματώδη εξέλιξη και την τεχνολογική πρόοδο. 

Ποιο το παράπονο σου από την γενιά μας (18-38); Τι σε ενοχλεί; Βλέπεις σημάδια βελτίωσης; Που εντοπίζεις το πρόβλημα; 

Παρατηρώ, γενικώς, να κινούμαστε σε πλαίσια αδράνειας. Στεκόμαστε σαν ανήμποροι να ζητήσουμε και να διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας. Ίσως η συγκεκριμένη χρονική περίοδος μας έχει αναστείλει, μας έχει απογοητεύσει, αλλά δε σου κρύβω ότι με λυπεί. Είμαστε τόσο ώριμοι και καταρτισμένοι επιστημονικά από τη μία, εργατικοί, με όρεξη - ξέρουμε άλλωστε πόσος χαμένος επιστημονικός πλούτος αξιοποιείται στο εξωτερικό - όμως απαξιούμε για το πολιτικό σκηνικό του τόπου μας. Ωστόσο, σαν Ελληνίδα θεωρώ ότι υπάρχουν λύσεις, εάν υπάρχει η διάθεση και η ψυχική ανάταση!

Πως βιώνεις την οικονομική και πολιτική κρίση που περνά η πατρίδα μας εδώ και 10 χρόνια; Εργασιακά, μα και σαν άτομο στην καθημερινότητα. 

Ομολογουμένως όλους μας έχει επηρεάσει η κρίση, την οποία το πολιτικό πλαίσιο την ανατροφοδοτεί. Είμαστε μία οικονομία στα όρια κατάρρευσης, ανοιχτή μεν, αλλά δύσπιστη. Το κοινωνικό και επαγγελματικό μου περιβάλλον είναι μουδιασμένο και αυτό δημιουργεί αλυσιδωτά ‘χτυπήματα’ ,προφανώς και στα δικά μου επαγγελματικά. Επίσης, αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι ότι ωθεί αρκετούς νέους στην επέκταση των σπουδών τους, προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά. Παρόλα αυτά, μπορεί να έχει και θετικές συνέπειες, καθώς ωθεί αυτά τα νέα λαμπρά μυαλά, καταρτισμένα και παιδευμένα, που έχουν μείνει στη χώρα, να έρθουν στο προσκήνιο και να συνδράμουν στη ριζική αλλαγή του πολιτικού σκηνικού του κράτους και της τοπικής αυτοδιοίκησης. 
Το θετικό στοιχείο σχετικά με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα είναι ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης, ΕΑΝ αλλάξουμε νοοτροπία.  

Μια θετική-ελπιδοφόρα σκέψη σου για το αύριο; 
Ποιο είναι το προσωπικό σου μότο; 
Η φράση που σε παρακινεί, αν θες. 
Κάτι φωτεινό.

Το μυστικό είναι η θέση στόχων, η αξιολόγηση και η δέσμευση να είμαστε αποτελεσματικοί. 
Εάν κινούμαστε σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας με το παραπάνω τρίπτυχο, τότε θα δούμε αλλαγή. Διαθέτουμε σπουδαία μυαλά στην Ελλάδα. Είναι καιρός να γονιμοποιηθεί η επιστημονική γνώση με τη θέληση για καλύτερη ζωή. Τα καλύτερα έρχονται και είναι στο χέρι μας, με πυγμή, συνεχή προσπάθεια για αξιοποίηση της τεχνολογίας και καινοτομίας.

Αποτέλεσμα εικόνας για ναι στην θεσσαλονικη





Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου