Πέμπτη 22 Ιουλίου 2021

The ReMARKables: H Σμαράγδα Στεγιαννίδου, δημοσιογράφος και ραδιοφ. παραγωγός, μιλά στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά και το Off The Record News


The ReMARKables: H Σμαράγδα Στεγιαννίδου, δημοσιογράφος και ραδιοφ. παραγωγός, μιλά στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά και το Off The Record News 


Αρχικά πες μας τα βασικά για σένα αγαπητή φίλη Σμαράγδα, καταγωγή, σπουδές, οικογένεια, επάγγελμα, που βρίσκεσαι τώρα εργασιακά και ετοιμάζεσαι να βρίσκεσαι, χόμπι, ελεύθερος χρόνος. 


Είμαι από τη Θεσσαλονίκη, έχω σπουδάσει δημοσιογραφία. Δουλεύω από μικρή (από 17 χρόνων)• ως δημοσιογράφος ξεκίνησα να δουλεύω στα 19, όσο ακόμα σπούδαζα... έκτοτε δεν έχω σταματήσει. Μόλις τελείωσε η εκπομπή που είχα (με τον συμπαραγωγό μου τον Παύλο Ραμφόπουλο) στο ραδιόφωνο του Άλφα• η νέα σεζόν δεν έχω ιδέα μέχρι στιγμής που θα με βρει!!! Παρόλ’ αυτά δουλεύω εδώ και πολύ καιρό ένα blog το οποίο έχω δημιουργήσει εδώ και δύο χρόνια και πλέον με τη συνεργάτιδα μου Έλενα Παπά, και έπειτα από πολλές ώρες που αφιερώσαμε για να το εξελίξουμε έχουμε φτάσει πλέον ένα βήμα πριν να το ‘’λανσάρουμε’’. Πέρα από το blog, με την Έλενα έχουμε δημιουργήσει και την εταιρεία ‘FLOW graphics/social/web’, όπου αναλαμβάνουμε από κοινού την προώθηση και τη διαφήμιση παντός τύπου επιχειρήσεων (σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι η Έλενα είναι γραφίστρια, φωτογράφος και σχεδιάστρια) και εγώ έχω παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια marketing• συνδυαστικά λοιπόν είμαστε ένα πολύ καλό δίδυμο! Όταν λοιπόν έχω ελεύθερο χρόνο εκτός από γυμναστική που κάνω από 4 χρόνων και αγάπη, λατρεύω τις βόλτες με το αμάξι σε μέρη που δεν έχω ξανά πάει και αγαπώ να διαβάζω βιβλία!


Me Too Greece… πόσο αισιόδοξη για το αύριο είσαι με όλο αυτό, ως άνθρωπος, ως μαχόμενη - εργαζόμενη γυναίκα και νεαρά κυρία, του σήμερα; 


Αισιόδοξη είμαι υπερβολικά εξ αιτίας της νοοτροπίας μου, δεν ήταν λίγες οι φορές που κάποιος με έκανε και εμένα να μη θέλω να πηγαίνω στη δουλειά μου. Είναι πολύ λυπηρό εν έτι 2021 ακόμα να συζητάμε για τα αυτονόητα. Θέλω να πιστεύω ότι είναι ένα κίνημα που δε θα σταματήσει να υπάρχει. Είναι πολύ καθησυχαστικό να ξέρεις ότι έχεις μια ομάδα ανθρώπων να απευθυνθείς εάν χρειαστεί, έστω και για τους συμβουλευτείς.


Θεωρείς ότι τα παλαιά στερεότυπα ως προς τη συμμετοχή και παρουσία της σύγχρονης γυναίκας έχουν αρχίσει να υποχωρούν;


Όσο και να θέλω να το θεωρώ παράλληλα πιστεύω ότι θα είχα αυταπάτες εάν απαντούσα καταφατικά!! Οι περισσότεροι άντρες είναι γαλουχημένοι σε μια νοοτροπία ότι είναι καλύτεροι, ισχυρότεροι κτλ ( ο καθένας μπορεί να πιστεύει οτιδήποτε θέλει για τον εαυτό του προς θεού) το θέμα είναι το πως συμπεριφέρεσαι όμως. Δεν υπάρχει σεβασμός, και ας ξεκινήσουμε από ένα  απλό αλλά βασικό παράδειγμα• σε επιχειρήσεις κολοσσούς οι άντρες πληρώνονται περισσότερα λεφτά από μια γυναίκα στην ίδια θέση, το λιγότερο σεξιστικό για να μην αρχίσω να παραθέτω και αλλά επίθετα! 


Ποια συμβουλή θα έδινες στις νέες γυναίκες που επιθυμούν να διεκδικήσουν χώρο και χρόνο στην δημοσιογραφία και το ραδιόφωνο;


Εάν πραγματικά το θέλουν να μην το εγκαταλείψουν εύκολα. Θα κλείσω οχτώ χρόνια που δουλεύω ως δημοσιογράφος ( έχω περάσει από όλα τα μέσα: τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά, blogs) δεν έχω φτάσει ακόμα εκεί που στοχεύω και έχω προσπαθήσει τρομερά και έχω ‘φάει’ και πολλά άκυρα. Είναι μια δουλειά που εάν δεν σε ξέρει κόσμος λεφτά δε βγάζεις, πόρτες δε σου ανοίγουν. Θέλει υπομονή• και να έχεις ένα στόχο και να μην παρεκκλίνεις. 


Ελευθερία, Ελλάδα, Επανάσταση 200 χρόνια, τι σκέψεις σε γεμίζει όλο αυτό; 


Εγώ 200 χρόνια μετά ελευθερία δε βλέπω…


Ο COVID-19 έφερε ανατροπές σε όλα τα επίπεδα. 1,5 χρόνο μετά, πως βλέπεις να διαμορφώνεται η νέα κανονικότητα στην Ζωή μας; Ποιες είναι οι νέες δεξιότητες που απαιτεί η εποχή;


Δε νομίζω ότι απαιτεί νέες δεξιότητες αυτή η εποχή παρά μόνο μία και καλή, να προσαρμόζεσαι εύκολα και θαρρώ ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το έχεις γενικά και αν όχι να το αποκτήσεις με κάποιον τρόπο. Προσωπικά όταν συμβαίνει κάτι που δεν έχω προβλέψει προτιμώ να μην εστιάζω πολύ στο πρόβλημα και χάνω παραγωγικό και ουσιαστικό χρόνο αλλά να εστιάζω στις λύσεις. Ωραία ήρθε ο COVID-19, όσο και να κάτσω να το συζητήσω δεν θα αλλάξει κάτι, έχει έρθει! Τι μπορώ να κάνω για να συμβαδίσω με τους υπόλοιπους; Πως μπορώ να συνεχίσω να κάνω τις δουλειές μου με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες;


Τι σε οδήγησε να ασχοληθείς με το κομμάτι δημοσιογραφία-ρεπορτάζ-παρουσίαση ως αντικείμενο; Τι είναι αυτό που σε κινητοποιεί περισσότερο στη δουλειά σου;


Σ- Ειλικρινά τελείως τυχαία κατέληξα να σπουδάζω δημοσιογραφία. ΤΕΦΦΑ ήθελα να περάσω, πέρασα εν τέλει διοίκηση επιχειρήσεων που δε με ενδιέφερε τότε καθόλου. Πήγα σε ΙΕΚ με σκοπό να σπουδάσω marketing. Τώρα πως κατέληξα να γίνω δημοσιογράφος….αλλά μάλλον ήταν καρμικό διότι από την πρώτη στιγμή με συνεπήρε και αντιλήφθηκα ότι αυτό θέλω να κάνω!  Αυτό που λατρεύω είναι ότι πρόκειται για μια πολυδιάστατη δουλειά• εάν δε φοράς παρωπίδες όπως εγώ μέχρι πρότινος που πίστευα ότι όντας δημοσιογράφος μπορείς να κάνεις τηλεόραση και ραδιόφωνο, θα δεις ότι μπορείς να ασχοληθείς με πάρα  πολλά πράγματα.


Σε μια εποχή που η εργασιακή αβεβαιότητα στους νέους ανθρώπους είναι σε υψηλά επίπεδα γιατί κάποιος νέος να δραστηριοποιηθεί με τον κλάδο των ΜΜΕ; Η ενεργοποίηση νέων ανθρώπων πιστεύεις θα αλλάξει τα δεδομένα;


Πιστεύω ακράδαντα πως ΠΡΕΠΕΙ να μπουν νέοι άνθρωποι στα ΜΜΕ. Νέοι άνθρωποι ισούνται με νέες ιδέες. Νομίζω μπουχτίσαμε από πολλούς ‘παλιούς’. Εργασιακή αβεβαιότητα σε πολλούς τομείς υπήρχε ανέκαθεν πόσο μάλλον στο συγκεκριμένο, αλλά μας χρειάζεται σίγουρα μια ανανέωση.


Πως βλέπεις να βαβίζουμε ως χώρα - μα κυρίως η περιοχή μας Θεσσαλονίκη και Μακεδονία - στο καλοκαίρι του 2021; Τουριστικά και Οικονομικά.


Δύσκολα. Είμαστε μια χώρα που ο τουρισμός είναι μείζον παράγοντας στην οικονομία μας. Τα μέτρα κατά του COVID-19 πάνε και έρχονται, στο κέντρο της πόλης γίνεται χαμός από έργα ατελείωτα χρόνια τώρα. Ευελπιστώ να είμαι λάθος και να επιλέξουν πολλοί την πόλη μας, αλλά έχουμε φτάσει τέλη Ιουλίου και συγκριτικά με άλλες χρονιές τα πράγματα δε φαίνονται να καλυτερεύουν. 







Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου