Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Σοφία Ζαχαράκη: Ήδη τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό είναι πολύ ενθαρρυντικά


Της κυρίας ΣΟΦΙΑΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗ, Υφυπουργού Τουρισμού

Πρ. Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων 

Υποψήφιας στην Εκλογ. Περιφέρεια Ανατολ. Αττικής με την Νέα Δημοκρατία


Διανύουμε τις πρώτες μέρες του Φεβρουαρίου του 2023 και ήδη τα μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό είναι πολύ ενθαρρυντικά. Τα στοιχεία από τις πρόσφατες τουριστικές εκθέσεις, οι προκρατήσεις, τα συμβόλαια των μεγάλων τουριστικών γραφείων, ο προγραμματισμός των αεροπορικών εταιρειών και άλλα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι η Ελλάδα μας είναι στις πρώτες θέσεις προτίμησης για ταξιδιώτες από την Ευρώπη και πιο μακρινές χώρες. Οι πτήσεις από την Αμερική ξεκινούν νωρίς τον Μάρτιο και ήδη έχουν προγραμματιστεί 56 εβδομαδιαίες πτήσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τον Καναδά, ενώ αναμένεται να προστεθούν και άλλες μετά την άνοιξη. Πολλοί περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να ανακαλύψουν ή να ανακαλύψουν εκ νέου την Ελλάδα μας, γνωρίζοντας περισσότερους προορισμούς και απολαμβάνοντας την τοπική, αυθεντική φιλοξενία.


Στη μάχη της αύξησης της μέσης δαπάνης και της αύξησης των αφίξεων σημαντικό ρόλο παίζουν και οι νέες επενδύσεις στον τουρισμό, αλλά και οι επικείμενες δομικές αλλαγές που θα φέρει το Ταμείο Ανάκαμψης, με έργα υποδομών για μαρίνες, χιονοδρομικά κέντρα, μονοπάτια, καταδυτικά πάρκα, ιαματικές πηγές, ψηφιοποίηση του τουρισμού αλλά και σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά την προσβασιμότητα για τους συμπολίτες μας με αναπηρία. Είναι σημαντικό όμως να καταγράψουμε επίσης τις τάσεις που βλέπουμε να διαμορφώνονται με εκκίνηση στην πανδημία και με το βλέμμα μακροπρόθεσμα! Συγκεντρώνοντας στοιχεία από τις μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Αύγουστο 2022 μέχρι και λίγες μέρες πριν, παρατηρούμε ότι οι πολίτες απαντούν σταθερά πλέον ότι η πανδημία άλλαξε τις συνήθειές τους στα ταξίδια. Η επιλογή της κράτησης την τελευταία στιγμή, το last minute όπως λέμε, διατηρείται ακόμα σε υψηλά επίπεδα. Οι ταξιδιώτες αναζητούν επίσης μεγαλύτερη ευελιξία στις κρατήσεις και στις ακυρώσεις τους. Αυτό που επίσης επιζητούν είναι μεγαλύτερη ψηφιοποίηση στις υπηρεσίες που λαμβάνουν πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και αρκετές ανέπαφες συναλλαγές κατά τη διάρκεια της διαμονής. Η επιλογή της φύσης ενισχύεται συνεχώς στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, καθώς επιλέγουν να συνδυάσουν διακοπές με δραστηριότητες στο ύπαιθρο, καθώς και διαμονή σε μέρη που είναι λιγότερο πολυσύχναστα. Εκεί που θα τους δοθεί η ευκαιρία να συνδεθούν περισσότερο με την παρέα ή την οικογένεια και να ζήσουν πιο αληθινά. Το city break ή αλλιώς η απόδραση στην πόλη έχει επανέλθει πολύ δυναμικά και αυτό το βλέπουμε στα στοιχεία επισκέψεων στις μεγάλες πόλεις αλλά και στην αύξηση του μέσου όρου διαμονής σε αυτές. Ένα στοιχείο που δίνει μια εξαιρετική ευκαιρία για περισσότερα έσοδα όλη τη χρονιά! Μια τάση που βλέπουμε να διατηρείται είναι αυτή του hybrid working, του νέου επαγγελματία ταξιδιώτη που δουλεύει υβριδικά, απολαμβάνει ένα μέρος και συμβάλει και αυτός στην τάση του workspitality (work and hospitality). Αυτό επίσης που ήρθε για να μείνει είναι η επιλογή ειδικότερα των νεότερων σε ηλικία ταξιδιωτών να ταξιδέψουν με γνώμονα τη βιωσιμότητα. Και αυτή η επιλογή διέπει οριζόντια το πώς θα ταξιδέψουν, πού θα μείνουν και πώς θα ξοδέψουν το διαθέσιμο εισόδημά


Παρατηρούμε ήδη αρκετούς νέους να επιλέγουν το τρένο για μικρότερης διάρκειας ταξίδια και να αναζητούν την πιστοποίηση βιωσιμότητας στα καταλύματα που θα μείνουν, μια τάση που θα ενισχύεται τα επόμενα χρόνια. Θέλουν να έρθουν σε επαφή με τον αυθεντικό τρόπο ζωής των κατοίκων, τα ήθη και τα έθιμα, να καταναλώσουν τοπικά προϊόντα και να νιώσουν και αυτοί μέρη και μέλη των τοπικών κοινωνιών. Παρατηρώντας όλα τα παραπάνω και χωρίς βέβαια να παραμερίσουμε τις παραδοσιακές επιλογές των ταξιδιωτών μας που αγαπούν την Ελλάδα για τον ήλιο και τη θάλασσα, σχεδιάζουμε επιμέρους πολιτικές για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε σε όλες τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται αυτήν τη στιγμή στο συναρπαστικό κόσμο της φιλοξενίας και επιδιώκουμε συνέχεια η χώρα μας να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις όλων των αξιολογήσεων διεθνώς, ενδυναμώνοντας το brand name «Ελλάδα» καθημερινά! Μπορούμε!  ΤΟ ΠΑΡΟΝ - Πηγή: www.paron.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου