Συντριπτική είναι η σύγκριση του υπό παράδοση μετρό του Ριάντ στη Σαουδική Αραβία με το δικό μας μετρό, το μετρό της Θεσσαλονίκης, που μπαίνει το Σάββατο (30/11) σε λειτουργία. Και τα δύο, είναι αυτόματα, δηλαδή λειτουργούν χωρίς οδηγό.
Το μετρό του Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας άνοιξε εν μέρει
αυτόν τον μήνα, ενώ έχει προγραμματιστεί να παραδίδεται σταδιακά ως το 2027.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του; Το μετρό στο Ριάντ θα
αποτελείται από έξι γραμμές συνολικού μήκους 176 χιλιομέτρων, με 84 σταθμούς. Η
κατασκευή του έργου θα κοστίσει 22,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτό θα είναι το δεύτερο σύστημα μετρό στη Σαουδική Αραβία,
μετά τη γραμμή του μετρό Al Mashaaer Al Mugaddassah για προσκυνητές Χατζ στη
Μέκκα, που άνοιξε τον Νοέμβριο του 2010, τέταρτο στην Αραβική Χερσόνησο, έκτη
στον Αραβικό Κόσμο και δέκατο πέμπτο στη Μέση Ανατολή.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα υπάρχοντα στοιχεία, το μετρό του
Ριάντ θα κοστίσει 22, 5 δισ. δολάρια, αρκετά παραπάνω από της Θεσσαλονίκης που
όπως αποκαλύφθηκε έχει κοστίσει περίπου 3 δισ. ευρώ. Μόνο που εκείνο είναι… 176
χλμ και το δικό μας, μόλις 14,5 χλμ.
Η σύγκριση αναπόφευκτη: Με μια πρόχειρη διαίρεση, το
χιλιόμετρο στο δικό μας μετρό κόστισε περίπου 22 εκατ. ευρώ, ενώ στο Ριάντ 12
εκατ. ευρώ.
Επίσης, στο Ριάντ τους πήρε 12 χρόνια για να το σχεδιάσουν,
να το οργανώσουν και να το θέσουν σε λειτουργία. Στη Θεσσαλονίκη, μετράμε πλέον
της 30ετίας από τον «τρύπα του Κούβελα» και 18 χρόνια από την έναρξη εργασιών
για τα 9 χλμ της βασικής γραμμής.
Πηγή: theopinion.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου