Το χρώμα του φορέματος της Sydney Sweeney στα βραβεία Emmy χαρακτηρίστηκε από ορισμένους στο διαδίκτυο ως «Κόκκινο των Ρεπουμπλικανών» ή «Κόκκινο MAGA». Η φωτεινή απόχρωση του έχει γίνει ένα ισχυρό εργαλείο branding για την Κυβέρνηση Ντ. Τραμπ.
Στυλίστες διασημοτήτων δήλωσαν ότι δεν θα αποφύγουν το κόκκινο από φόβο πολιτικών συνδηλώσεων. Μια τούφα μελί-ξανθών μαλλιών, μια κυματιστή ρουμπινί-κόκκινη σατέν ένδυση, ωραία μεγάλα μπιζου, πεντακάθαρη επιδερμίδα, γαλάζιο και ήρεμο βλέμμα, φυσικά και ζουμερά στήθη: Η Sydney Bernice Sweeney έφτασε στα βραβεία Emmy την Κυριακή δείχνοντας σαν το σουπερ σέξι σοκολατένιο κουνελάκι-κόμικ του Χόλιγουντ, όπως έχει βάλει σκοπό να γίνει... και το πάει πολύ καλά!
Κι όμως, το ειδικά κατασκευασμένο φόρεμα Oscar de la Renta της ηθοποιού δεν μεταφράστηκε απλώς ως λάμψη ή σεξουαλική έλξη για όλους όσους παρακολουθούσαν την απονομή των βραβείων. Αντίθετα, μια... μεγάλη ομάδα διαδικτυακών σχολιαστών είπε ότι το χρώμα προκαλούσε άλλους πολιτιστικούς και πολιτικούς συνειρμούς, χαρακτηρίζοντας την απόχρωση «Κόκκινο των Ρεπουμπλικανών». Ένας χρήστης του Reddit αστειεύτηκε: «Έχει εδραιωθεί ως Barbie MAGA»... ναι... και;;;
Η Sweeney μας δεν ήταν η μόνη διασημότητα που παρευρέθηκε στα βραβεία Emmy φορώντας ένα έντονο κόκκινο, αλλά το στυλ της χτύπησε ένα νεύρο τους. Είτε οφειλόταν στην ιδιαίτερη απόχρωση που φορούσε η Sweeney - όχι καφέ ή μπορντό, αλλά στο είδος του κόκκινου που μπορεί να φαίνεται οικείο σε μια θάλασσα από κόκκινα καπέλα του μπέιζμπολ σε μια προεκλογική εκδήλωση - είτε στην αυξημένη ευαισθησία πρόσφατα γύρω από την προσωπική πολιτική της Sweeney, ο θόρυβος για ένα απλό κόκκινο φόρεμα μιλάει για τον φορτισμένο ρόλο του χρώματος στο τρέχον πολιτικό κλίμα.
Οι εκπρόσωποι της αγαπητής Sweeney και η στυλίστριά της, Molly Dickson, δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχόλια από το Business Insider... και λογικό! Από την εισαγωγή του φωτεινού κόκκινου καπέλου "Make America Great Again" το 2015 και τον πολλαπλασιασμό του την τελευταία δεκαετία, το χρώμα έχει γίνει ένα ισχυρό εργαλείο branding για την κυβέρνηση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ - και δεν πρόκειται πλέον μόνο για καπέλα του μπέιζμπολ. Πολλές εταιρείες καλλυντικών, συμπεριλαμβανομένης της MAGA Red Beauty, πωλούν αποχρώσεις κραγιόν που ταιριάζουν με το εμβληματικό αξεσουάρ του Τραμπ. Η νύφη του προέδρου, Lara Trump, κατέχει μια μάρκα ρούχων που λάνσαρε μια "MAGA Red Collection" νωρίτερα φέτος. Το σλόγκαν αναφέρει: "Το κόκκινο δεν είναι απλώς ένα χρώμα - είναι μια δήλωση".
Ενώ η φασαρία για τις πολιτικές συνδηλώσεις ενός χρώματος μπορεί να φαίνεται υπερβολική, τα κόκκινα ενδύματα έχουν ισχυρή επιρροή εδώ και αιώνες. Πριν εμφανιστούν οι συνθετικές βαφές στα μέσα του 19ου αιώνα, οι λαμπερές κόκκινες βαφές δημιουργούνταν από φυσικούς πόρους όπως το έντομο κοχενίλλη, το οποίο είναι δύσκολο να συλλεχθεί και ακριβό στην εισαγωγή. Επομένως, τα κόκκινα ρούχα συμβόλιζαν τον πλούτο και το κύρος, ειδικά μεταξύ μοναρχών, ευγενών και κληρικών.
Ο Keith Recker, συγγραφέας του βιβλίου "Deep Color: The Shades That Shape Our Souls", μου είπε ότι η συμβολική μας γοητεία με το χρώμα πιθανότατα ανάγεται ακόμη πιο παλιά, επικαλούμενος την κόκκινη ώχρα που ανακαλύφθηκε από αρχαιολόγους σε αρχαίους τάφους. "Είναι το χρώμα του αίματός μας. Είναι το χρώμα που μας κρατά ζωντανούς", είπε ο Recker. "Συνδέεται με το σεξ, τον ρομαντισμό, τη ζωτικότητα - όλα συνδέονται με την ουσία μας ως κα το είδος μας."
Καθ' όλη τη διάρκεια του 19ου και 20ού αιώνα, καθώς τα κοινωνικά κινήματα παρότρυναν τους ανθρώπους να αποσπάσουν την εξουσία από τους καταπιεστές τους, το κόκκινο εξελίχθηκε για να υποδηλώσει την ανυπακοή, το μαρτύριο και την αριστερή πολιτική, από τις σημαίες της Γαλλικής Επανάστασης μέχρι τους σπόρους του κομμουνισμού στη Σοβιετική Ρωσία. Το πώς συνδέθηκε με το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα στις ΗΠΑ ήταν, σύμφωνα με πολλές αναφορές, καθαρή σύμπτωση. Κατά τη διάρκεια του κύκλου των προεδρικών εκλογών του 2000, ορισμένα ειδησεογραφικά πρακτορεία έλαβαν αυθαίρετες αποφάσεις για την χρωματική κωδικοποίηση των εκλογικών χαρτών, χρησιμοποιώντας μπλε για τον Δημοκρατικό Αλ Γκορ και κόκκινο για τον Ρεπουμπλικάνο Τζορτζ Μπους. Η διχοτομία έμεινε: 25 χρόνια αργότερα, έχει διεισδύσει στο υποσυνείδητό μας. Όλα καλά!
«Το Ρεπουμπλικανικό Κόμμα έχει γίνει το χρώμα που του είχε ανατεθεί», είπε ο Ρέκερ. «Το κατηγορώ για την τεκμηριωμένη τάση του κόκκινου να κυριαρχεί, τη δυνατή φωνή του κόκκινου». Ψυχολογικά, ο Ρέκερ μπορεί να έχει δίκιο. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι αθλητές μάχης στους οποίους ανατίθενται τυχαία κόκκινες στολές είναι πιο πιθανό να κερδίσουν και οι πίθηκοι αντιδρούν πιο υποτακτικά στους χειριστές που φορούν κόκκινο. Δεν είναι υπερβολικό να υπονοούμε ότι το να βλέπουμε κάποιον με κόκκινο καπέλο ή ακόμα και κόκκινο φόρεμα μπορεί να προκαλέσει παρόμοιους συνειρμούς και συναισθηματικές αντιδράσεις στον εγκέφαλο: κυριαρχία και εξουσία, ή ίσως, κατ' επέκταση, φόβο και αποστροφή.
Ωστόσο, για να αποκτήσουμε την πλήρη εικόνα του σημαντικού ρόλου του κόκκινου στην ποπ κουλτούρα, η μόδα και η ομορφιά μπορεί να είναι εξίσου διδακτικές. Το 2008, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Ρότσεστερ διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που φορούν κόκκινο ήταν πιο πιθανό να περιγραφούν ως ελκυστικές από τους άνδρες. Μια μελέτη του 2017 διαπίστωσε ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες αξιολόγησαν τους εαυτούς τους ως πιο ελκυστικές όταν φορούσαν κόκκινο, σε αντίθεση με άλλα χρώματα.
Αν το κόκκινο είναι το χρώμα που συνδέεται περισσότερο με τη δύναμη, τότε ο μαγνητισμός και η αυτοπεποίθηση είναι επίσης ισχυρά. Ο Christopher Cuozzo, ο οποίος έχει σχεδιάσει πολλά κοστούμια για την γραμματέα Τύπου του Λευκού Οίκου Karoline Leavitt, είχε δηλώσει προηγουμένως στο Business Insider ότι «έκπληξε ευχάριστα» όταν ο Leavitt ζήτησε μια προσαρμοσμένη εμφάνιση στο κόκκινο χρώμα της MAGA. «Είναι ένα από τα αγαπημένα μου χρώματα», είπε ο Cuozzo. «Φωνάζει αυτοπεποίθηση!».
Ως στυλίστρια που έχει ντύσει διασημότητες όπως η Λόρα Ντερν και η Ούμα Θέρμαν, η Τζούλια φον Μπόεμ είπε ότι είναι μέρος της δουλειάς της να λαμβάνει υπόψη κάθε οπτική γωνία ενός μακιγιάζ, ρούχου, παπουτσιού, αξεσουάρ και μαλλιών. Συμπεριλαμβανομένου του πώς η πολιτική ή τα παγκόσμια γεγονότα θα μπορούσαν να επηρεάσουν την επίδραση μιας εμφάνισης στο κόκκινο χαλί.
Όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία λίγες εβδομάδες πριν από τα Όσκαρ του 2022, η von Boehm αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία την τελευταία στιγμή. Είχε προγραμματίσει η μακροχρόνια πελάτισσά της, Nicole Kidman, να φορέσει ένα λαμπερό κόκκινο φόρεμα από Armani στην εκδήλωση, αλλά αυτό ξαφνικά φάνηκε «αρκετά δυνατό» για την περίσταση. Δεν ανησυχούσε ότι η Kidman θα δεχόταν κριτική. Ήταν ότι ήθελε το στυλ της να ταιριάζει με την ατμόσφαιρα. Η Kidman φόρεσε ανοιχτό μπλε!
Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι η von Boehm απέφευγε το κόκκινο κατά κανόνα. Αντιθέτως, μου είπε ότι το χρώμα είναι πολύ έντονο και πολυδιάστατο για να το υιοθετήσει ένας άνθρωπος ή ένα πολιτικό κίνημα. «Δεν μπορείς να αποφύγεις το κόκκινο για το υπόλοιπο της προεδρίας», είπε η von Boehm. «Κάποιος δεν πρέπει να κατέχει ένα χρώμα».
Ένα κόκκινο φόρεμα μπορεί να εξυπηρετήσει πολλές λειτουργίες, πρόσθεσε η von Boehm. Μπορεί να είναι σέξι. Μπορεί να είναι προκλητικό. Μπορεί να γυρίσει μπούμερανγκ αν αυτός που το φοράει δεν θέλει να τραβήξει την προσοχή, κάτι που μπορεί να κάνει το χρώμα δύσκολο στη χρήση. «Θα έντυνα μια πελάτισσα μόνο με κόκκινο αν νιώθει πραγματικά στα καλύτερά της», είπε η von Boehm. «Μερικές φορές, δεν θέλεις να ξεχωρίζεις τόσο πολύ».
Ίσως περισσότερο από άλλα χρώματα στο οπλοστάσιο ενός στυλίστα, το πλαίσιο του κόκκινου είναι το κλειδί. Η επίδρασή του μπορεί να μεταβληθεί δραματικά ανάλογα με το πώς φοριέται, και στην περίπτωση της Sweeney, από ποιον το φοράει. Η Von Boehm είπε ότι δεν θα έβαζε την πελάτισσά της σε ένα κόκκινο καπέλο του μπέιζμπολ, για παράδειγμα, λόγω των τρεχουσών συνδηλώσεών του. Ούτε η στυλίστρια Jennifer Udechukwu, η οποία έχει συνεργαστεί με σταρ όπως η Cardi B και η Victoria Monét. Είπε ότι ο συνδυασμός έχει λερωθεί με υποθέσεις και τείνει να προκαλεί νευρικότητα.
Αλλά η πλοήγηση στο πλαίσιο είναι αυτό για το οποίο πληρώνεται ένας στυλίστας, και όταν εκτελείται σωστά, το κόκκινο μπορεί ακόμα να είναι ένα κλασικό χτύπημα του Χόλιγουντ. «Δεν νομίζω ότι το κόκκινο είναι ένα χρώμα που πρέπει να φοβόμαστε», είπε ο Udechukwu. «Αυτό που έχει σημασία είναι το πολιτικό υπόβαθρο της πελάτισσας και τι μπορεί ήδη να βρίσκεται στα πρωτοσέλιδα. Υπάρχει μια στιγμή και υπάρχει ένα μέρος».
Το αν το φόρεμα της Sweeney ήταν πραγματικά απλώς ένα κόκκινο φόρεμα ή ένα διακριτικό σύμβολο των πολιτικών της πεποιθήσεων (καλά κάνει!), δεν θα το μάθουμε ποτέ με βεβαιότητα. Αλλά από ιστορική άποψη, ο Recker συμφώνησε ότι το κίνημα MAGA αξιοποιεί ισχυρό συμβολισμό προς όφελός του. «Ο Trump, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, όπως οι περισσότεροι από εμάς, αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τη διαθέσιμη συμβολική γλώσσα.
Δεν την εφευρίσκει, δεν την αλλάζει. τη χρησιμοποιεί, και αυτός είναι ένας λόγος που αυτό θα είναι απλώς ένα στιγμιαίο σφάλμα». Το Κόκκινο ως χρώμα μας έχει δει όλες/όλους να ερχόμαστε και να παρερχόμαστε εδώ και αιώνες και αυτή δεν θα είναι η τελευταία του λέξη...

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου