Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Οι πραγματικοί νικητές στη ζωή είναι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν κάθε κατάσταση με την προσδοκία ότι θα την κάνουν να λειτουργήσει ή ότι θα την κάνουν καλύτερη!



Η συνέντευξη δόθηκε στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά 

Αρχικά θα μου πεις τα βασικά για σένα αγαπητή: Καταγωγή, επάγγελμα, σπουδές, χόμπι, ασχολίες εκτός εργασίας, οικογένεια, κλπ. 

Ονομάζομαι Μαρία Ντάμπου, κατάγομαι από τα Ιωάννινα και πιο συγκεκριμένα από μία κωμόπολη των Ιωαννίνων που ονομάζεται Κατσικάς. Εδώ και τρία χρόνια διαμένω στην Αθήνα εξαιτίας των σπουδών και της πρακτικής που έκανα στο ΥΠΕΞ. Έχω σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και αυτή την στιγμή τελειώνω  το μεταπτυχιακό μου στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά. Γνωρίζω δύο ξένες γλώσσες( αγγλικά και ισπανικά) και σκέφτομαι να ξεκινήσω και μία ακόμη. Τον ελεύθερο μου χρόνο επιλέγω να κάνω διάφορες δραστηριότητες με τους φίλους μου όπως εκδρομές και πεζοπορία στην φύση, καθώς με ηρεμεί  η επαφή με το φυσικό περιβάλλον . Επίσης, μου αρέσει να βγάζω  φωτογραφίες και να ακούω μουσική. Έχω ιδιαίτερη σχέση με την μουσική καθώς έκανα αρκετά χρόνια πιάνο και σε κάθε ευκαιρία που μου δίνεται ασχολούμαι με αυτό. Έχω δύο υπέροχους γονείς και μια μεγαλύτερη αδερφή που είναι παντρεμένη και έχει κάνει δυο παιδάκια. 

Τι κάνεις επαγγελματικά αυτόν τον καιρό; Με τι ασχολείσαι ή ετοιμάζεσαι να ασχοληθείς; Ποια τα πλάνα σου για την περίοδο αυτή; 

Την περίοδο αυτή ασχολούμαι με την διπλωματική μου εργασία που το θέμα της είναι “ Intelligence- Δημοκρατία και Ηθική: Περίπτωση Edward Snowden’’. Ήταν σχετικά άγνωστο για εμένα το θέμα καθώς δεν είχα ασχοληθεί ποτέ ξανά στο παρελθόν με θέματα Πληροφόρησης αλλά μετά από τις διαλέξεις του καθηγητή του μεταπτυχιακού μας κ. Κωνσταντόπουλου πήρα την απόφαση να ασχοληθώ με κάτι νέο που μου κέντρισε το ενδιαφέρον και θεωρώ πως θα πρέπει να γίνεται περισσότερη ακαδημαϊκή συζήτηση και μελέτη για θέματα Πληροφόρησης στην Ελλάδα. Μία βασική μου διαπίστωση κατά την έρευνα μου ήταν η σχετικά μηδαμινή ελληνική βιβλιογραφία σχετικά με τα ζητήματα αυτά κάτι που θεωρώ πως μελλοντικά πρέπει να αλλάξει.

Είσαι ευαίσθητο και κοινωνικοποιημένο άτομο σε ότι αφορά κοινωνικά, πολιτικά, διεθνή, περιβαλλοντικά ζητήματα, θέματα γύρω από τα ζωάκια, κλπ; 

Θεωρώ πως είμαι ευαισθητοποιημένο άτομο σχετικά με ζητήματα που αφορούν το περιβάλλον , τα ζώα αλλά και άλλα  σοβαρά κοινωνικά θέματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά τόσο στο εσωτερικό όσο και στο διεθνή χώρο. Εξαιτίας των σπουδών μου ενημερώνομαι καθημερινά για την πολιτική και παρακολουθώ τις διεθνείς εξελίξεις. Όσον αφορά, το περιβάλλον θεωρώ πως είναι χρέος μας να πράττουμε τα αναγκαία προκειμένου να προστατεύουμε το «σπίτι» μας. Αν ο καθένας από εμάς περιορίσει ή ακόμη καλύτερα  εξαλείψει  τη χρήση πλαστικών και επιλέγει στην καθημερινότητα του εναλλακτικές μορφές ενέργειας που είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον είναι ένα πολύ καλό βήμα για ένα καλύτερο αύριο. Κατά την άποψη μου θα πρέπει να δημοσιοποιούνται από τα μέσα ενημέρωσης περισσότερα θέματα που αφορούν το περιβάλλον και τα κράτη να μεριμνήσουν για μία καλύτερη εκπαίδευση των νέων σχετικά με περιβαλλοντικά  ζητήματα καθώς και να θεωρηθούν τα θέματα αυτά υψίστης σημασίας από την εκάστοτε κυβέρνηση .Στο σημείο αυτό, να πω πώς έχω και εγώ ένα σκυλάκι όποτε όπως καταλαβαίνεις  έχω ένα ισχυρό δέσιμο με τα ζώα και κάνω ότι μπορώ για την προστασία τους μέσα από διάφορες εθελοντικές δράσεις.

Ποιο το παράπονο σου από την γενιά μας; Τι σε ενοχλεί; Βλέπεις σημάδια βελτίωσης; Που εντοπίζεις το πρόβλημα, τι προτείνεις; 

Θεωρώ πως η νέα γενιά όπου και ανήκω είναι μία ισχυρή γενιά, η οποία έχει πολλές γνώσεις και φιλοδοξίες για ένα καλύτερο αύριο. Έχουμε βιώσει την κρίση κατά την διάρκεια των πιο παραγοντικών μας χρόνων όποτε πιστεύω πως είμαστε αρκετά συνειδητοποιημένοι και έτοιμοι να αλλάξουμε την κατάσταση προς όφελος μας. Εξάλλου τουλάχιστον σε εμένα δεν έχει έρθει τίποτα εύκολα και από μόνο του. Όταν έχεις στόχους , πετυχαίνεις! Με λίγα λόγια και σε γενικές γραμμές δεν έχω κάποιο παράπονο από την γενιά μου καθώς παλεύει καθημερινά να βελτιώσει την κατάσταση και αξιοποιεί κάθε ευκαιρία που της δίνεται. 

Πως βιώνεις την οικονομική και πολιτική κρίση που περνά η πατρίδα μας εδώ και 11 χρόνια; Εργασιακά, μα και σαν άτομο στην καθημερινότητα. 

Η κρίση έχει επηρεάσει κάθε ελληνική οικογένεια σε όλα τα επίπεδα. Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή ταλανίζει την ελληνική κοινωνία αρκετά χρόνια και έχει δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα(οικονομικά, πολιτικά, κοινωνικά). Πολλοί νέοι αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας εξαιτίας της ανεργίας εγκατέλειψαν την χώρα τους καθώς η ανεργία είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα και η αντιμετώπιση της γίνεται με  αργούς ρυθμούς. Οι συνθήκες εργασίας, τα ωράρια αλλά και οι μισθοί δεν ανταποκρίνονται με τα προσόντα των εργαζομένων . Επίσης, οι μισθοί είναι τόσο χαμηλοί που είναι δύσκολο για κάποιον πλέον να επιβιώσει εάν δεν έχει κάποια άλλη πηγή εσόδων. Έτσι, ως φυσικό επακόλουθο οι νέοι επιζητούν σε κάποια άλλη χώρα να ανταμειφθούν οι κόποι τους και να ζήσουν αξιοπρεπώς. Εγώ, βρίσκομαι σε ένα μεταβατικό στάδιο αυτή την στιγμή μεταξύ σπουδών και εύρεση εργασίας. Εάν τους επόμενους μήνες δεν βρω κάτι σχετικό με τις σπουδές μου ίσως σκεφτώ και εγώ την λύση του εξωτερικού.

Μια θετική - ελπιδοφόρα σκέψη σου για το αύριο; Ποιο είναι το προσωπικό σου μότο; Η φράση που σε παρακινεί, αν θες. Κάτι φωτεινό.

Το αύριο ανήκει σε όσους έχουν το πάθος και την διάθεση να δημιουργήσουν και να βελτιώσουν την τωρινή κατάσταση που δεν θεωρούν ότι τους ταιριάζει. Κρίσεις πάντα θα βιώνουμε σε όλα τα επίπεδα το θέμα είναι τα λάθη που παρατηρούμε πως μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση να γίνονται μαθήματα και παραδείγματα προς αποφυγή από όλους μας. Μία φράση που με παρακινεί να συνεχίζω στις δύσκολες στιγμές, όταν νιώθω απογοήτευση και ψυχική εξασθένηση, είναι «Οι πραγματικοί νικητές στη ζωή είναι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν  κάθε κατάσταση με την προσδοκία ότι θα την κάνουν να λειτουργήσει ή ότι θα την κάνουν καλύτερη». 














Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου