Κυριακή 31 Μαΐου 2020

Η Άννα Ζαχαριάδου μιλά στο OfftRN

Συντονίστρια Γραμματείας Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης η ...

Επιμέλεια Κειμένου - Ερωτήσεων: Νικολοπούλου Αναστασία
Η συνέντευξη δόθηκε στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά

Μια νέα, έξυπνη, τσαμπουκαλού, λαμπερή και όμορφη ανερχόμενη πολιτικός μιλά στο OfftRN. H Συντονίστρια της Γραμματείας Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ένωσης της Νέας Δημοκρατίας και πρ. Πρόεδρος Ο.Ν.ΝΕ.Δ. Αμαρουσίου, νεαρά κυρία Αννα Ζαχαριάδου. Μια γλυκιά παρουσία γεμάτη δυναμισμό και όραμα. Ας την διαβάσουμε... 

Αρχικά θα μου πεις τα βασικά για σένα αγαπητή: Καταγωγή, επάγγελμα, σπουδές, χόμπι, ασχολίες εκτός εργασίας, οικογένεια, κλπ.

Έχω γεννηθεί και έχω μεγαλώσει στο Μαρούσι, η καταγωγή μου όμως είναι από την Ελευθερούπολη Καβάλας. Οι παππούδες μου είναι από τον Πόντο, και παρόλο που δεν τον έχω «γνωρίσει» όπως θα ήθελα, έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, αλλά μου αφήνει και μια πικρία. Είμαι πολιτικός επιστήμων/ διεθνολόγος, καθώς έχω Πτυχίο Πολιτικών Επιστημών και Δημόσιας Διοίκησης από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και διπλό Μεταπτυχιακό στις «Διεθνείς Σπουδές Πολέμου» από τα Πανεπιστήμια του Πότσνταμ της Γερμανίας και του UCD της Ιρλανδίας. Έχω ένα μικρότερο αδερφό -το εντελώς αντίθετο από μένα- και εκτός εργασίας μου αρέσει πολύ να ταξιδεύω, καθώς και με γοητεύει η τέχνη της γαστρονομίας και του κρασιού. Αγαπώ επίσης ιδιαίτερα τη μόδα και ό,τι περιστρέφεται γύρω από μια συγκεκριμένη αισθητική- αυτή της κομψότητας.

Μένεις Ελλάδα ή φεύγεις εξωτερικό… και γιατί; 
Αν πας έξω θα γύριζες ποτέ; 
Τι θα σου λείψει πιο πολύ από τον τόπο μας;

Έχω φύγει τα τελευταία δύο χρόνια για σπουδές στο Βερολίνο, αλλά και για να αποκτήσω επαγγελματική εμπειρία στον κλάδο των ευρωπαϊκών και διεθνών θεμάτων. Θεωρώ πως οποιοσδήποτε επιθυμεί να ασχοληθεί επαγγελματικά με κάτι ανάλογο, οφείλει να έχει γνωρίσει ακριβώς πως αυτό το «έξω» λειτουργεί. Σαφώς κάποια στιγμή θα επιστρέψω, όταν θα μου το επιτρέψει η κριτική που κάνω στον εαυτό μου και η στρατηγική μου. Η Ελλάδα δεν επέτρεψα να μου λείψει- κυριολεκτικά φρόντιζα να επιστρέφω κάθε σαββατοκύριακο ή και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα, ευτυχώς μου το επέτρεπε η δουλειά μου. Υπήρχαν φορές που (λόγω της προεκλογικής μας εκστρατείας στο Μαρούσι) ήμουν πρωί Τρίτης στην Αθήνα, βράδυ πίσω στο Βερολίνο και το επόμενο βράδυ ξανά στο Μαρούσι. Δε θα την ξεχάσω ποτέ αυτήν την περίοδο της «κλωνοποίησης». Σε κάθε περίπτωση μου λείπει το φαγητό, ο ήλιος και το γαλάζιο…

Είναι οι 50-60plus έτοιμοι να μας δεχθούν ως γενιά του αύριο; 
Επαγγελματικά – Κοινωνικά.

Θεωρώ πως το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών είναι. Υπάρχουν και άλλοι που χρειάζονται περιςσότερο χρόνο. Αν έχεις πείσμα, όμως, και θάρρος, αναγνωρίζεται.

Είσαι ευαίσθητο και κοινωνικοποιημένο άτομο σε ότι αφορά κοινωνικά, πολιτικά, διεθνή, περιβαλλοντικά ζητήματα, θέματα γύρω από τα ζωάκια, κλπ;

Προσπαθώ να είμαι και μέσα στο χάος να συμβάλλω με τον τρόπο μου όπως μπορώ. Για το περιβάλλον stay tuned γιατί έχουμε σχέδια στο Μαρούσι, για τα οποία θεωρώ θα αποτελέσουμε φωτεινό παράδειγμα. Στα ζώα έχω τη μεγαλύτερη αδυναμία και είναι γνωστό, γίνομαι 5 χρονών.

Ελλάδα-Τουρκία εν έτη 2020… πως κρίνεις τις σχέσεις μας ως έθνη και κράτη; 
Πόσο μάλλον όταν είμαστε πολύ κοντά και στα συμβολικά 200 χρόνια από την εθνεγερσία και την επανάσταση.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως διανύουμε πιθανώς μία από τις δυσκολότερες φάσεις στις σχέσεις των δύο χωρών, σε σύγκριση πάντα με τη χρονική συγκυρία. Αυτό βέβαια οφείλεται στο ότι η Τουρκία έχει παγιδευτεί πολιτικά (από τις δικές τις ενέργειες) και έχει βρεθεί χωρίς ουσιαστικούς συμμάχους. Έτσι, «πιάνεται απ τα μαλλιά της» προσπαθώντας να αποκτήσει πολιτικό έρεισμα. Δε θεωρώ,  πάντως, ότι αυτό είναι σε επίπεδο λαών, θέλω να πιστεύω ότι και οι ίδιοι οι Τούρκοι γνωρίζουν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία του ηγέτη τους. Τις περισσότερες φορές, άλλωστε, που τυχαίνει να συναντήσω Τούρκους και μαθαίνουν ότι είμαι Ελληνίδα αναφωνούν «γείτονες» και όχι «εχθροί». Έχει να κάνει όμως και με τα βιώματα, άλλα έχουμε εμείς, άλλα οι παππούδες μας και αυτό είναι απόλυτα σεβαστό και λαμβάνεται υπόψιν.

Κυριάκος Κ. Μητσοτακης και ελληνική κεντροδεξιά… γιατί; 
Τι σε κερδίζει προς αυτή την πλευρά; 
Το μεγάλο θετικό που έχει η παράταξη αυτή.

Μικρή ερώτηση, μεγάλη απάντηση. Κεντροδεξιά διότι θεωρώ τον εαυτό μου έναν άνθρωπο πολιτικά μετριοπαθή, κοινωνικά και οικονομικά φιλελεύθερο, αλλά με όρια. Πιστεύω βαθιά στην κλασσική φιλελεύθερη θεωρία των ίσων ευκαιριών και της κοινωνικής ανέλιξης, αλλά και στη δύναμη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Πιστεύω βαθιά στο άτομο. Με την εκλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη, ένιωσα πως βρίσκομαι πολιτικά «σπίτι μου», νομίζω η ΝΔ έκανε μια σίγουρη και σταθερή στροφή προς τη μετριοπάθεια και τη διαλλακτικότητα. Πιστεύω στις ικανότητές του και θαυμάζω την επιμονή και τη μόρφωσή του. Νέα Δημοκρατία, γιατί συνδυάζει όλα τα παραπάνω και είναι μια ξεκάθαρη φωνή στην Ευρώπη.

Ποιο το παράπονο σου από την γενιά μας; Τι σε ενοχλεί; 
Βλέπεις σημάδια βελτίωσης; Που εντοπίζεις το πρόβλημα, τι προτείνεις;

Το παράπονο από τη γενιά μας είναι νομίζω η αδιαφορία και το γεγονός ότι παρόλο που κατηγορούμε τις παλαιότερες γενιές, δε φροντίζουμε να αλλάζουμε οι ίδιοι, να ανοίγουμε το μυαλό μας, να αποδεχόμαστε περισσότερο και να κρίνουμε λιγότερο. Υπάρχουν σημάδια βελτίωσης αν αποφασίσουμε να αναγνωρίσουμε τον «ελέφαντα στο δωμάτιο» και να αλλάξουμε οι ίδιοι. Αυτό προτείνω και αυτό προσπαθώ να ακολουθώ στην ίδια μου τη ζωή.

Πως βιώνεις την οικονομική και κοινωνική κρίση που περνά 
η πατρίδα μας εδώ και 12-13 χρόνια; 
Εργασιακά, μα και σαν άτομο στην καθημερινότητα.

Η κρίση επηρέασε όπως όλους τους Έλληνες και εμένα και την οικογένειά μου. Δεν επηρέασε, όμως την επιμονή μου και την προσήλωση στους στόχους μου. Θα κάνω τα πάντα για να πετύχω αυτά τα οποία πάντα ονειρευόμουν, ακόμα και αν χρειαστεί να δουλέψω δύο δουλειές και να κοιμάμαι ελάχιστα.

Μια θετική - ελπιδοφόρα σκέψη σου για το αύριο; 
Ποιο είναι το προσωπικό σου μότο; 
Η φράση που σε παρακινεί, αν θες. 
Κάτι φωτεινό.

Η φράση που με παρακινεί είναι το «ο ουρανός είναι το όριο». Μπορεί να ακούγεται κλισέ αλλά για μένα ισχύει. Κανείς πρέπει να οπλίζεται με θάρρος και να μην κοιτάει ποτέ πίσω. Είναι εκπληκτικό, εξάλλου το τι μπορεί να αντέξει ο άνθρωπος…

Η εικόνα ίσως περιέχει: την Anna Zahariadou, κοντινό πλάνο

Η εικόνα ίσως περιέχει: την Anna Zahariadou, κοντινό πλάνο

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου