Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021

Σεπτέμβρης για σχέση ή για έρωτα ; Εσύ επιλέγεις! - Κείμενο από την Δήμητρα - Κλαούντια Ζόγκα


Συντάκτρια - Αναλύτρια Πολιτικών, Κοινωνικών Ζητημάτων & Ανθρώπινων Σχέσεων

Δήμητρα - Κλαούντια Ζόγκα, Πολιτική Επιστήμων, Α.Π.Θ. / Β.Α. / M.SC.


Η Δήμητρα Κλαούντια Ζόγκα γεννημένη τον Αύγουστο του 1993 στη Κορυτσά και μεγαλωμένη στη Θεσσαλονίκη. Έχει αποφοιτήσει με άριστα και εκφωνώντας τον όρκο του Τμήματος Πολιτικών Επιστήμων ΑΠΘ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της συμμετείχε στο πρόγραμμα Erasmus φοιτώντας στο πανεπιστήμιο Cesare Alfieri της Φλωρεντίας με κατεύθυνση «Κοινωνιολογία και Media», όπου αρίστευσε, συμμετείχε σε συνέδρια και workshops. Το πάθος της είναι η φιλοσοφία και η ανάλυση λόγου με αποτέλεσμα να κάνει μεταπτυχιακό στη Πολιτική Φιλοσοφία και Θεωρία. Κατά τη διάρκεια του μεταπτυχιακού της διετέλεσε τη πρακτική της άσκηση στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες, όπου διαμένει και εργάζεται. Από μικρή την απασχολούσαν κοινωνικά ζητήματα και όπως λέει και η ίδια η ψυχή και τα συναισθήματα. Συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα του σχολείου της, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια δημιουργικής γραφής, συνέδρια και σεμινάρια εντός και εκτός συνόρων. Λατρεύει τα ταξίδια και τη γυμναστική αφού στο παρελθόν έχει ασχοληθεί επαγγελματικά με το μπάσκετ. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά και τη γλώσσα της καρδιάς.

 

“Άφησε τον κόσμο να ζήσει όπως αυτός επέλεξε και άφησε τον εαυτό σου να ζήσει όπως εσύ επέλεξες.”


Έξοδος με φίλες για χαλαρό φθινοπωρινό ποτάκι. Έναρξη της σοβαρής περιόδου μας, το φθινόπωρο. Εργασία, επανένταξη στην ρουτίνα, στην καθημερινότητα, στα εβδομαδιαία προγράμματα. Οι τρείς τους σε σχέση, εγώ ελεύθερη ψυχή. Συζητάμε για σχέσεις, ήρεμη κυριακάτικη μουσική στο background, ελαφριά κοκτέιλ, προβληματισμοί, όνειρα, ανησυχίες. Κάπου εκεί επέρχεται η ερώτηση «Εσύ γιατί είσαι μόνη, ενώ έχεις επιλογές, τον ξεπέρασες, συγκρίνεις τους πρώην με τους νυν;» Μέσα μου γέλασα και απαντάω «εγώ δεν είμαι των σχέσεων, εγώ είμαι του έρωτα!!» Μα θα μου πεις σχέση δεν σημαίνει έρωτας; Όχι απαραίτητα φίλε μου. Σχέση σημαίνει πολλά, είναι πολλά, προϋποθέτει πολλά και το πιο σημαντικό διαχρονικότητα στον έρωτα. Θα στα αναλύσω σιγά σιγά και ξεκάθαρα. 


Αρχικά, για εμένα σχέση σημαίνει έρωτας, σημαίνει αφοσίωση, σεβασμός, δέσμευση,  όνειρα για μέλλον, αξίες, πάθος, ταξίδια, συναισθήματα. Σημαίνει να υπάρχεις μόνο για εμένα και εγώ μόνο για αυτόν, να μην εισέρχονται μέσα στο κάστρο μας σκιές. Οπότε, ναι δεν κάνω εύκολα σχέσεις και συμβιβασμούς. Είμαι των άκρων, με εμένα ζεις ή τα απόλυτα ή το τίποτα, τα μέτρια, τα ασφαλή δεν θα τα βρεις εδώ. Τουλάχιστον σ’ αυτό το κάστρο σίγουρα δεν θα τα βρεις. Σε άλλα μπορείς, όποτε και όσο θες. Με εμένα δεν ζεις τα λόγια μόνο, ζεις τα λόγια με τις πράξεις ή την αγαπημένη σιωπή!! Φυσικά, ζεις την ελευθερία της επιλογής, του ρίσκου, των συνεπειών και του αξέχαστου. Τα λέμε για να μην παρεξηγούμαστε. Οι δειλοί δεν μου άρεσαν ποτέ, τους νόμιζα γενναίους και κάποιες φορές τους ερωτευόμουν, ρίσκαρα και εγώ ξέρεις  για απατηλά όνειρα των «ασφαλώς και δεν πρέπει»  σε «ασφαλώς και πρέπει!»


Εκεί που συζητιούνται αυτά προσπαθώντας να βγάλουμε συμπεράσματα, έρχεται το αναπάντεχο - ξαφνικό μήνυμά του. Θα μπορούσα να του δώσω πολλές ονομασίες. Του έρωτα που δεν έγινε σχέση, του πάθους που δεν κατόρθωσε να γίνει έρωτας, των ξαφνικών εποχών, του πιο σωστού λάθους κτλ. κτλ.. Εάν ήταν τίτλος βιβλίου θα με δυσκόλευε η επιλογή του. Επίσης, σπάνια με δυσκολεύουν οι προσδιορισμοί και οι επιλογές μου. Και όμως, συνέβη με εσένα. Συνέβη το να σκέφτομαι “thinking out of the boxes” που λένε και στο χωριό μου.  Συνέβη μ’ εσένα να καταπατήσω αρχές, αξίες, όρια, εγωισμούς. Μου απέδειξες πως υπάρχει μια άλλη πλευρά. Δεν είναι ικανοί να την δουν και να την νιώσουν πολλοί. Δεν είναι έκδηλη εύκολα. Μπορώ να σου εκφράσω με βεβαιότητα ότι δεν γνωρίζουν καν ότι υπάρχει ή δεν φαντάζονται ότι μπορεί να γινόταν «πραγματικότητα». Έρχεσαι σαν τις ξαφνικές βροχές που συνοδεύονται από ουράνια τόξα και μετά χάνονται. Έρχονται για λίγο, μένουν για πολύ και χάνονται αρκετά. Χάνονται σε σκέψεις, μετουσιώνονται σε φαντασιώσεις, μεταμορφώνονται σε στιγμές μα δεν αγγίζουν ποτέ την πραγματικότητα. Μπορεί να τα συναντήσεις σε ταινίες, σε βιβλία που δεν γνωρίζεις και δεν μπορείς να καταλάβεις ποιο θα είναι το τέλος και εάν θα υπάρχει τέλος. Κάποιες στιγμές μπορεί να μην γίνονται πραγματικότητα γιατί δεν επιτρέπεται, γιατί δεν θέλετε, γιατί δεν μπορείτε, γίνονται όμως διαχρονικότητα. Οπότε εάν σε ρωτήσουν ποια στιγμή επιζητάς να είσαι στην ζωή του άλλου, πρόσεξε την απάντηση. Ποια εποχή, ποια δύση ή ανατολή;  


Εάν με ρωτήσεις γιατί δεν θες την σχέση η απάντηση είναι φανερή. Απλά δεν είναι όλοι ικανοί να την δουν. Εάν με ρωτήσεις γιατί θες τον έρωτα η απάντηση είναι ξεκάθαρη. Εάν με ρωτήσεις γιατί αγαπάς το ρίσκο, η απάντηση είναι ότι χωρίς ρίσκα δεν κερδίζεται η ζωή κερδίζεις απλά μια σταθερή μεταβλητή ρουτίνα. Τα ρίσκα είναι για τους γενναίους και για όσους αποζητούν διαχρονικές ιστορίες. Για τους αγαπημένους υπόλοιπους είναι τα απλά, καθημερινά όμορφα με την τελεία αρμονία της κοινωνικής κατασκευής του «τι είναι σχέση». 


Για να κλείσω το παράθυρο, διότι φυσάει και βρέχει πολύ. Ο καθένας δεν παίρνει αυτό που αξίζει, αλλά παίρνει την επιλογή που διαλέγει ότι αξίζει. Φύσηξε Σεπτέμβρης, κρασί, ταράτσα και ένα φιλί. Φθινόπωρο αντηχεί..  


Υ.Γ. Εσύ επιλέγεις!




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου