Όπως κάθε κρίση, έτσι και η εξάπλωση του νέου κορονοιού αλλάζει δραματικά τον τρόπο εργασίας μας επιφέροντας διαρκείς αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες διαχειρίζονται τους εργαζομένους τους και τον τρόπο με τον οποίο αυτοί εργάζονται.
Ειδικότερα διαπιστώνουμε πως το νέο μοντέλο τηλεργασίας (remote working) δημιουργεί μια νέα γενιά νεοφυών επιχειρήσεων (startups), αναδυόμενων από την ανάγκη αντιμετώπισης του κορονοϊού, ενώ από την άλλη πλευρά ανθούν τα οικονομικά μεγέθη του on-line εμπορίου και των εταιρειών που παράγουν απασχόληση στις επιχειρήσεις αυτού του είδους.
Το νέο μοντέλο επιχειρηματικότητας που επιτάσσει πια το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται παγκοσμίως μας οδηγεί σε εργασία από το δικό μας χώρο και όχι από τα γραφεία της επιχείρησης, γεγονός που μπορεί να συμβάλει θετικά και στους εργαζομένους αλλά και στις επιχειρήσεις.
Το ωράριο εργασίας γίνεται πλέον ευέλικτο από την πλευρά του εργαζομένου ο οποίος δεν επηρεάζεται από τις επιπτώσεις του κορονοιού και ως αποτέλεσμα γίνεται περισσότερο παραγωγικός ενώ παράλληλα μειώνεται το ποσοστό άγχους.
Από την ώρα που η εξάπλωση του κορονοιού πήρε διαστάσεις πολλές πολυεθνικές εταιρείες, άρχισαν να εφαρμόζουν τα νέα μοντέλα λειτουργίας τους όπου αυτό είναι βέβαια εφικτό (υπηρεσίες γραφείου, λογιστήρια, on-line εμπόριο κλπ.)
Το αρνητικό βέβαια είναι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις όπου η διαπροσωπική επαφή κρίνεται απαραίτητη.
Σαφώς λοιπόν οδηγούμαστε σε ένα νέο ‘αποστειρωμένο’ εργασιακό μοντέλο εργασίας, κάτι που θα αποτελέσει ένα crash test για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους. Εργασία λοιπόν από το σπίτι, σε συνάρτηση με τα νέα δεδομένα, ενώ εύλογο είναι το ερώτημα: «είναι έτοιμες οι επιχειρήσεις να υιοθετήσουν ένα τέτοιο μοντέλο εργασίας και κατά πόσο»;
“Remote working culture”, είναι η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα κάτι το οποίο θα κληθούν να απαντήσουν οι επιχειρήσεις που θα έχουν τα κατάλληλα εργαλεία και την κουλτούρα για να ακολουθήσουν το νέο trend που δημιουργείται.
Ταυτόχρονα, ο κοινωνικός παράγοντας είναι κάτι που σαφώς δεν θα πρέπει να αγνοείται. Οι εργαζόμενοι πρέπει να συμμετέχουν και να συνδέονται με την εταιρεία, διαφορετικά πώς θα προκύψει σχέση εμπιστοσύνης των εργαζόμενων με την επιχείρησή τους αν γνωρίζουν μόνο τους συναδέλφους τους από ομαδικές συζητήσεις και έχουν δει τα κεντρικά γραφεία μόνο στις φωτογραφίες.
Τηλεργασία λοιπόν, η νέα «τάση του επιχειρείν» σήμερα ή λουκέτο για πολλές επιχειρήσεις και μαζικές απολύσεις;
…ο καιρός γαρ εγγύς…
Γράφει η Ιφιγένεια Βλαχογιάννη
Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Οικονομολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου