Η αποστολή της Ν. Κεραμέως ολοκληρώθηκε. Οι ΕΒΕ που θέσπισε για τις πανελλήνιες εξετάσεις του 2021 άφησαν εκτός ΑΕΙ περισσότερους από 20000 υποψήφιους. Κάποιοι από αυτούς ήταν άριστοι. Ενας εξ αυτών, ο Διονύσης Κατάκαλος, πήρε 20.988 μόρια (μαζί με το σχέδιο) και λόγω των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής, δεν μπορεί να περάσει στην αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ.
H ανακοίνωση των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής (ΕΒΕ) ανά τμήμα προκάλεσε αυτό που οι πάντες είχαν προβλέψει από τη γνωστοποίηση της εφαρμογής του συγκεκριμένου μέτρου στις φετινές πανελλήνιες εξετάσεις. Χάθηκαν χιλιάδες θέσεις στα ελληνικά πανεπιστήμια και έμειναν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης περισσότεροι από 20000 υποψήφιοι, περίπου κατά 30% περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι.
Με το πρόσχημα ότι δεν είναι δυνατόν να εισάγονται στα
πανεπιστήμια υποψήφιοι με "λευκή κόλλα", χιλιάδες παιδιά δεν θα έχουν
τη δυνατότητα εφέτος να κάνουν καν μηχανογραφικό και θα πρέπει να αναζητήσουν
άλλες λύσεις για τις σπουδές τους, λύσεις που τις προσφέρει η
"αγορά".
Ηδη υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι που έχουν στρέψει το
ενδιαφέρον τους σε Πανεπιστήμια εκτός Ελλάδας ενώ άλλοι θα επιλέξουν το δρόμο
των "αναβαπτισμένων", ελέω πολιτικών Κεραμέως, κολλεγίων και
ιδιωτικών ΙΕΚ. Υπάρχουν τέλος και τα δημόσια ΙΕΚ τα οποία το Υπουργείο Παιδείας
προκρίνει ως μία πολύ ενδιαφέρουσα λύση (υπήρξαν και οι σχετικές προτροπές σε
σχετικές ανακοινώσεις).
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση του υποψηφίου Διονύση
Κατάκαλου, από το 1ο πρότυπο λύκειο Αθηνών, ο οποίος παρά το γεγονός ότι
συγκέντρωσε συνολικά 20988 μόρια (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο
σχέδιο) δεν μπορεί να εισαχθεί ούτε καν στη δεύτερη επιλογή του.
Η κυβερνητική πολιτική «θριάμβευσε» για μία ακόμη φορά και στρέφει τους μαθητές στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Αλήθεια κυρία Κεραμέως τι θα πείτε τώρα στον Διονύση Κατάκαλο που μένει εκτός της σχολής επιλογής του έχοντας πάρει 20.988 μόρια;
Αναλυτικά η επιστολή του στη Νίκη Κεραμέως όπως αυτή
δημοσιεύτηκε στο alfavita.gr:
Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν
τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις.
Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος
και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην
Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.
Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο
(17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω
από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να
εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει
γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του
αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.03. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο
σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.
Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες
συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής
απορίες:
Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους
άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια;
Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο
και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει
ικανοποιητικά;
Μήπως θα ήταν δίκαιο να επαναφέρετε φέτος η βάση του 10 ως
κριτήριο εισαγωγής στην αρχιτεκτονική;
Ή οι συντελεστές των ΕΒΕ σε όλα τα πανεπιστήμια να γίνουν
ίσοι με 0.8;
Σας παρακαλώ να αναστοχαστείτε την μη εσκεμμένη αστοχία της
ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα του σχεδίου και να μην στερήσετε την θέση από μένα και
δεκάδες άλλους συμμαθητές μου τα όνειρά μας.
Με εκτίμηση
Κατάκαλος Διονύσιος
1o πρότυπο λύκειο Αθηνών"
Με πληροφορίες από news247.gr & alfavita.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου