ΠΗΓΗ: Νίκος Οικονόμου - www.makthes.gr - ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Εθνική τραγωδία που δεν περιγράφεται με λόγια χαρακτηρίζει το δυστύχημα στα Τέμπη η Έλενα Δ. Ράπτη. «Προφανώς υπάρχουν ευθύνες διαχρονικές και η έρευνα θα αναδείξει τις αιτίες των καθυστερήσεων», τονίζει σε συνέντευξή της στη «ΜτΚ» η βουλευτής της Ν.Δ. στην Α’ Θεσσαλονίκης. Όσο για την επόμενη ημέρα και τις εκλογές σημειώνει: «Το διακύβευμα δεν αλλάζει. Αντιθέτως ενισχύεται, αφού φαίνεται ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη να ξεριζωθούν οι νησίδες της παλιάς Ελλάδας που έμειναν και μας κρατούν πίσω. Πρέπει να καταπολεμήσουμε το βαθύ κράτος του αναχρονισμού». Για τον απολογισμό της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκης επισημαίνει ότι «ζήσαμε την πιο πυκνή σε γεγονότα και προκλήσεις πολιτική περίοδο. Και παρόλα αυτά κρατήσαμε την Ελλάδα όρθια και ισχυρή. Το κάναμε μαζί, κυβέρνηση και κοινωνία. Τα πολλά που πετύχαμε, είναι πλέον μέρος της ζωής μας».
Μεγάλη η τραγωδία των Τεμπών. Μήπως ο εκσυγχρονισμός των σιδηροδρόμων άργησε πολύ και επί κυβερνήσεων ΝΔ;
Πρόκειται πραγματικά για μία εθνική τραγωδία που δεν μπορούν να την περιγράψουν τα λόγια. Και είναι μία στιγμή πένθους και οδύνης για όλους τους Έλληνες και κυρίως για τις οικογένειες των θυμάτων. Η υλοποίηση του έργου της τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο καθυστέρησε. Και δυστυχώς χρειάστηκε ένας συνδυασμός σοβαρών ανθρώπινων λαθών για να οδηγηθούμε στην τραγική αυτή μέρα για τόσους συνανθρώπους μας. Προφανώς υπάρχουν ευθύνες διαχρονικές. H σύμβαση που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2014 προέβλεπε πως η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης σε όλον το σιδηροδρομικό άξονα από την Αθήνα μέχρι τον Προμαχώνα θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016. Δυστυχώς αυτό δεν συνέβη ποτέ. Η έρευνα που θα διεξαχθεί το επόμενο διάστημα θα αναδείξει την πλήρη εικόνα για τις αιτίες αυτής της καθυστέρησης και βεβαίως τις ευθύνες που αναλογούν στον καθένα.
Τι πρέπει να γίνει άμεσα από εδώ και πέρα στο ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων για να υλοποιηθεί το «Ποτέ ξανά»;
Η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της κοινωνίας. Χρέος μας είναι η επόμενη μέρα να βρει την Ελλάδα με σύγχρονους σιδηροδρόμους μέσα από παρεμβάσεις όπως η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της σύμβασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, η ενδελεχής επιθεώρηση των υποδομών, η ενίσχυση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με προσωπικό, μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων και ρυθμιστικές παρεμβάσεις. Αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα αλλά και η υπόσχεση του ίδιου του πρωθυπουργού.
Αρκεί η ανάληψη πολιτικής ευθύνης και η παραίτηση από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή; Πολλοί ισχυρίζονται ότι δεν πρέπει να συμπεριληφθεί και στη λίστα της ΝΔ. Τι λέτε επ’ αυτού;
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ανέλαβε την αντικειμενική πολιτική ευθύνη και υπέβαλε την παραίτησή του ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα. Θυμίζω πως υπήρξαν άμεσα και οι παραιτήσεις των επικεφαλής του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Το θέμα των ψηφοδελτίων δεν είναι του παρόντος.
Απ’ ότι φαίνεται οι εκλογές θα πάνε λίγο πίσω, παρόλα αυτά έχουμε μπει στην τελική ευθεία. Ποιο είναι πλέον το βασικό διακύβευμα μετά την τραγωδία των Τεμπών;
Οι εκλογές θα γίνουν την άνοιξη όπως επανειλημμένα είχε διαμηνύσει ο πρωθυπουργός. Το διακύβευμα των εκλογών δεν αλλάζει. Αντιθέτως ενισχύεται, αφού φαίνεται ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη να ξεριζωθούν οι νησίδες της παλιάς Ελλάδας που έμειναν και μας κρατούν πίσω. Πρέπει να καταπολεμήσουμε το βαθύ κράτος του αναχρονισμού και τις διαχρονικές παθογένειες που οδήγησαν στην τραγωδία. Στις εκλογές συγκρούονται δύο πολιτικοί κόσμοι. Από τη μία η Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη, μία σύγχρονη ευρωπαϊκή πολιτική δύναμη, έτοιμη να συγκρουστεί με την Ελλάδα του χθες και που πηγαίνει την χώρα σταθερά μπροστά. Και απέναντι, ο ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα που υπονομεύει κάθε εθνική προσπάθεια, επενδύει στον διχασμό και εκφράζει τη δύναμη που δε θέλει να αλλάξει τίποτε, που δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη. Πιστεύει κανείς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να έρθει σε ρήξη με λογικές ασυδοσίας και παλαιοσυνδικαλισμού, που επιχειρούν να κρατήσουν το ελληνικό κράτος δέσμιο των χειρότερων εποχών του; Αυτό είναι το δίλημμα των εκλογών που θα πρέπει να γνωρίζει κάθε Έλληνας μπροστά στην κάλπη.
Είστε ευχαριστημένη από το συνολικό απολογισμό της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη; Πού θα μπορούσε να γίνουν πιο πολλά βήματα;
Ζήσαμε την πιο πυκνή σε γεγονότα και προκλήσεις πολιτική περίοδο. Και παρόλα αυτά κρατήσαμε την Ελλάδα όρθια και ισχυρή. Το κάναμε μαζί, κυβέρνηση και κοινωνία. Τα πολλά που πετύχαμε, είναι πλέον μέρος της ζωής μας. Η μεγάλη μείωση των φόρων, η συνεχόμενη αύξηση των μισθών, η στήριξη των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων με πάνω από 50 δισ., η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του δημοσίου, η αύξηση των συντάξεων, η προσέλκυση επενδύσεων και μεγάλων εταιρειών, η μείωση της ανεργίας, η αναβάθμιση της παιδείας και της υγείας και δεκάδες ακόμη πολιτικές. Υπάρχουν όμως και αυτά που έμειναν ανολοκλήρωτα. Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών δείχνει πως ακόμη δεν έχει ξεριζωθεί η παλαιά Ελλάδα που μας κρατάει πίσω. Δεν είναι εύκολο ταυτόχρονα να διορθώνεις το παρελθόν και να χτίζεις το μέλλον. Χρειάζεται περισσότερος χρόνος από ότι υπολογίσαμε. Και φυσικά μέσα σ’ αυτό το μεγάλο έργο, έγιναν και λάθη. Υπήρξαν καθυστερήσεις. Προβλήματα που δε λύθηκαν. Βήματα που έπρεπε να γίνουν πιο γρήγορα. Για όλα αυτά θα δώσουμε τον επόμενο αγώνα.
Τι μέλλει γενέσθαι στην επόμενη τετραετία; Ποιο είναι το Νο 1 στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη αν ξανακυβερνήσει;
Σας απαντώ πολύ ξεκάθαρα πως οι προτεραιότητες της νέας θητείας θα είναι οι περισσότερες και πολύ καλύτερα αμειβόμενες δουλειές, η συνέχιση της μείωσης των φόρων, περισσότερες ευκαιρίες και πολιτικές για τους ευάλωτους, Εθνικό Σύστημα Υγείας στο οποίο θα γνωρίζει ο κάθε πολίτης ότι θα μπορεί να έχει ποιοτική πρόσβαση σε ποιοτικές φροντίδες υγείας, η ενίσχυση της ασφάλειας του πολίτη, η συνέχιση της στήριξης των σχολείων και των πανεπιστημίων μας και το ξερίζωμα της παλαιάς Ελλάδας που μας κρατά πίσω. Και είμαι βέβαιη πως θα τα καταφέρουμε σε όλους τους στόχους μας.
Τέλος κάτι για τη Θεσσαλονίκη: Προχώρησαν όσο θα έπρεπε τα έργα ή είχαμε καθυστερήσεις;
Τα έργα προχώρησαν σημαντικά. Από το 2019, η Θεσσαλονίκη σταδιακά αλλάζει. Οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης γίνονται πράξη. H ΔΕΘ αλλάζει και μεγαλώνει. Το Μετρό της πόλης ολοκληρώνεται, τα έργα στον 6ο προβλήτα προχωρούν, η αστική κινητικότητα βελτιώθηκε, ο FlyOver δρομολογήθηκε, τα νοσοκομεία της πόλης ενισχύθηκαν σε κλίνες ΜΕΘ και προσωπικό, εκδόθηκε το ΠΔ για νέο γήπεδο του ΠΑΟΚ και σύντομα δρομολογούνται ανάλογες διαδικασίες για το γήπεδο του Άρη, οι σχολικές μονάδες αυξήθηκαν, προχωρούν η μετατροπή της ΑΒΖ Καλοχωρίου και του Στρατοπέδου Γκόνου σε επιχειρηματικό πάρκο και του στρατοπέδου «Παύλος Μελάς» σε μητροπολιτικό πάρκο. Το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο της πόλης δρομολογείται όπως και το νέο ογκολογικό «Νέο Θεαγένειο» .
Για πρώτη φορά μετά το 1989 στην Α’ Θεσσαλονίκης δε θα είναι υποψήφιος στο ψηφοδέλτιο της ΝΔ ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής. Πώς σχολιάζετε την απόφασή του; Αδυνατίζει η εκλογική δυναμική του κόμματος εδώ;
Ο πρώην πρωθυπουργός αποφάσισε να ολοκληρώσει ένα μεγάλο κύκλο κοινοβουλευτικής διαδρομής. Παραμένει στις επάλξεις της ΝΔ με παρακαταθήκη το έργο του. Έχει πάντα στην καρδιά του τη Νέα Δημοκρατία και θα είναι παρών στη μεγάλη εκλογική μάχη που ξεκινά. Προσωπικά τον ευχαριστώ θερμά διότι η κοινοβουλευτική μου διαδρομή ξεκίνησε όταν το 2004 με συμπεριέλαβε στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας στην Α’ Θεσσαλονίκης. Η ΝΔ είναι ενωμένη όσο ποτέ. Και ιδιαίτερα δυνατή στη Θεσσαλονίκη. Και τα δύο θα φανούν στις επόμενες εκλογές.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ" στις 19.03.2023
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου